Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sett den där ett par gånger i tråden och varje gång tänkt "måste testa".Nduja på Meno Male Hantverkargatan.
Bra tillagad, mkt nöjd.
![]()
Hehe, ja gillar man "svensk retro-pizza" så är det bra ställen.Pizzeria Birkastan eller Oliven Due![]()
Kan bara tala för HantverkargatanSett den där ett par gånger i tråden och varje gång tänkt "måste testa".
Kanske måste ta mig till Meno Male helt enkelt. Vilken är bäst?
Testade Meno male efter att ha läst gott om det här. Äter mycket sällan "vanlig" pizza, dock gör vi det hemma då och då.
Tog en lunchdate med min fru på Hantverkargatan och det var verkligen jätte bra. Till och med frun erkände att det var riktigt bra.
![]()
Nduja
Ja jag ser det. Upplevde de dock som balanserat, det är ganska mkt rökt mozzarella under också. Min fru tog en annan och där var det flera 1x1 dm bitar av ost.Tycker mängden ost blir mindre och mindre. Jämför med bilderna ovan din post.
800 grader är nummer två på min lista efter Giro's. Mycket bra ställen båda två! Tycker att pizzan på 800 är något lättare, om det är något man föredrar.Av de ställen jag testat sedan jag flyttat till Stockholm har inget varit bättre än 800 grader
800 grader är nummer två på min lista efter Giro's. Mycket bra ställen båda två! Tycker att pizzan på 800 är något lättare, om det är något man föredrar.
Är egentligen bara Giro som är finpizza av dem. De andra två är mer vanliga pizzahak med bra pizza, men inget finlir med inredning/bar/service.Ska upp till Stockholm en sväng igen i veckan. Så vad är slutsatsen? är det
1. Giro
X. Meno male
2. 800 grader
Som gäller för stans bästa finpizza?
Ohfan! Finlir med inredning osv är inte så intresserant men tycker definitivt att det ser ut som att pizzorna är finpizzor på de bilder som postats här. (dvs finpizza != gatuköks-kebabpizza)Är egentligen bara Giro som är finpizza av dem. De andra två är mer vanliga pizzahak med bra pizza, men inget finlir med inredning/bar/service.
Ska upp till Stockholm en sväng igen i veckan. Så vad är slutsatsen? är det
1. Giro
X. Meno male
2. 800 grader
Som gäller för stans bästa finpizza?
Är egentligen bara Giro som är finpizza av dem. De andra två är mer vanliga pizzahak med bra pizza, men inget finlir med inredning/bar/service.
Tackar... Den infon jag var ute efter...! Då är det värt att bryta min giro trend o prova en 800 grader helt enkelt.Kan inte uttala mig om Meno Male men att påstå att Giro är ”finpizza” jämfört med 800 grader är enligt mig helt fel. 800 grader är den bästa pizza jag ätit i Stockholm, inredningen har ju inget att göra med om pizzan är fin eller inte.
Precis när det gäller finpizza så spelar inredningen ingen roll, det är pizzan man är ute efter. Brillo tex, har fin omgivning men deras pizzor är ganska mediokra för att vara finpizza, utom löjromspizzanKan inte uttala mig om Meno Male men att påstå att Giro är ”finpizza” jämfört med 800 grader är enligt mig helt fel. 800 grader är den bästa pizza jag ätit i Stockholm, inredningen har ju inget att göra med om pizzan är fin eller inte.
Tackar, med bakfickan menar du Capri Due's Backficka antar jag?Precis när det gäller finpizza så spelar inredningen ingen roll, det är pizzan man är ute efter. Brillo tex, har fin omgivning men deras pizzor är ganska mediokra för att vara finpizza, utom löjromspizzan
Meno Males Nduja är en av de bästa pizzorna jag ätit, tillsammans med Brillos löjromspizza och Bakfickans 4 formaggi med salcicca.
Har planerat att gå till 800 gradi flera gånger, men hamnar på Bakfickan varje gång som ligger några hundra meter därifrån![]()
Bra att sådant lyfts fram också, blev ni kompenserade? Finns inget segare än när man har suttit där i 25 minuter och man sedan frågar var maten är och de har glömt bort.Meno Male har verkligen tappat. Vet inte om det beror på att det har blivit för populärt, men de missar så gott som alltid detaljer och idag försvann hela beställningen. Trist, men nu får de inga fler chanser.
+1 ifrån mig!Il Forno da Nova på Gullmarsplan är värt ett besök. Prova färskölen!
Bra att sådant lyfts fram också, blev ni kompenserade? Finns inget segare än när man har suttit där i 25 minuter och man sedan frågar var maten är och de har glömt bort.