• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Star Wars

Josef B

Bestraffaren
Riktigt bra! Välgjorda effekter!
Såg den på lunchbion idag.

20161216_135313.jpg
20161216_114252.jpg
 

Sorubim

Audemars
När det gäller datorgenererade karaktärer som är menade att föreställa riktiga människor, så har vi tyvärr inte tagit oss ur den här dalen ännu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley
Förstås har man lagt ner mycken möda och stort besvär. Och kudos för ett bra försök. Men som sagt, så länge man ändå hamnar i den där dalen så spelar det tyvärr ingen roll.
Rymdstriderna tex var dock riktigt bra!
 
Senast ändrad:

Josef B

Bestraffaren
När det gäller datorgenererade karaktärer som är menade att föreställa riktiga människor, så har vi tyvärr inte tagit oss ur den här dalen ännu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley
Förstås har man lagt ner mycken möda och stort besvär. Och kudos för ett bra försök. Men som sagt, så länge man ändå hamnar i den där dalen så spelar det tyvärr ingen roll.
Rymdstriderna tex var dock riktigt bra!
Jag blev riktigt imponerad av Tarkin.
 

Psykel

Patek
Jag blev riktigt imponerad av Tarkin.
Han var den bättre av de man ser. Kanske beroende på ljussättning eller andra faktorer.
(Jag vill inte spoila genom att säga något mer).
Jag tycker att det gjordes bra. Problemet är nog bara att man är väldigt medveten om att det är fejk och därmed inte kan undgå att tänka på det. Vore intressant att veta om nån som inte har koll på att Peter Cushing varit död i 22 år faktiskt inte märkt att han var datorgenererad (eller ja, datormanupilerad - han spelades av en look/soundalike som fick ett nytt fejs via CGI).
 

Ponlarsson

Panerai
Nu blir det lite spoiler, men har man bara sett filmaffischen så blir det inte det.




Bara jag som tyckte Darth Vaders borg eller vad man ska säga var lite väl lik byggnaderna i Mordor i LotR? Och det här med vulkanisk planet, trivdes han så bra på Mustafar där han blev lemlästad att han valde att bosätta sig där?
 

Sorubim

Audemars
Bara jag som tyckte Darth Vaders borg eller vad man ska säga var lite väl lik byggnaderna i Mordor i LotR? Och det här med vulkanisk planet, trivdes han så bra på Mustafar där han blev lemlästad att han valde att bosätta sig där?
Jag läste nånstans att den borgens utseende är baserat på gammal oanvänd concept art från ROTJ.
Att han bosatt sig på Mustafar kanske handlar om att det är fördelaktigt att konstant bli påmind om sitt lidande, bitterhet och hämndlystnad när man tillhör den mörka sidan. :blackalien:
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Då har man sett den 2 ggr nu. Nästan bättre andra gången faktiskt. Lite tråkigt är att musiken är något omgjord vilket dra ner känslan något. Tänkte inte så mkt på det första gången
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
+ för att man fångat mödan
+ snabb story
+ sceneriet

Bra film, vill se igen. Men rebellerna skulle behövt ett par veckor på kommandoborgen, då hade det här varit löst innan Luke blivit förkyld på hoth
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag tycker att det gjordes bra. Problemet är nog bara att man är väldigt medveten om att det är fejk och därmed inte kan undgå att tänka på det. Vore intressant att veta om nån som inte har koll på att Peter Cushing varit död i 22 år faktiskt inte märkt att han var datorgenererad (eller ja, datormanupilerad - han spelades av en look/soundalike som fick ett nytt fejs via CGI).
Vem är Cushing? Jag tänkte alltså inte på det...
 

Edin

Panerai
För att ha varit animerad tyckte jag Cushing/Tarkin var riktigt bra gjord! Inte något jag störde mig på.
I övrigt var det en bra film!
 

Psykel

Patek
För att ha varit animerad tyckte jag Cushing/Tarkin var riktigt bra gjord! Inte något jag störde mig på.
I övrigt var det en bra film!
Han var ju inte direkt animerad. En skådespelare spelade honom fysiskt, endast ansiktet ändrades digitalt för att likna Cushing. Men jag håller med, var riktigt bra gjort! Jag störde mig väl lite, men det var ju mest för att jag ändå visste att det inte var han på riktigt.
 

Edin

Panerai
Han var ju inte direkt animerad. En skådespelare spelade honom fysiskt, endast ansiktet ändrades digitalt för att likna Cushing. Men jag håller med, var riktigt bra gjort! Jag störde mig väl lite, men det var ju mest för att jag ändå visste att det inte var han på riktigt.

Visst var det så att det var en annan skådis som de sedan la på Cushings ansikte på. Men det är ju trots allt fiktion allt ihop så i sambandet med alla sjuka rymdvarelser, hjälmar, farkoster och annat tycker jag det var riktigt bra gjort. :)
 

Psykel

Patek
Visst var det så att det var en annan skådis som de sedan la på Cushings ansikte på. Men det är ju trots allt fiktion allt ihop så i sambandet med alla sjuka rymdvarelser, hjälmar, farkoster och annat tycker jag det var riktigt bra gjort. :)
Definitivt! Jag tyckte även om hur dom använde gammalt oanvänt material från Episode IV med Gold leader och Red leader.
 
Topp