• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Star Wars

Dagens klocka till bion! En fantastisk Seiko 6138 som tillverkades i maj 1977! Star Wars hade sin ur(höhö)premiär 25 maj 1977!
58246B9F-758D-4375-9D10-874C0AFC8F33.jpeg

Wohooo!
Men jag skippar premiären och tar en lunchbio på Rigoletto på fredag när jag är ledig. Ska bli så nice! Hinner dessvärre inte med ett Star Wars maraton innan.

Som ett stor fan av världens bästa sci fi-saga ska jag naturligtvis se filmen (som tioåring upptäckte jag Stjärnornas Krigs fantastiska universum iom "Jedins återkomst" och lekte med allehanda figurer och skepp tidigt åttiotal). Bokat plats på biograf med Sveriges näst största duk (?) nu på fredag. Tyvärr har jag ingen riktigt klockren (hihi) klocka som @Psykel att bära på tillställningen.
Så eftersom detta är ett klockforum, vad ska jag satsa på i klockväg? Ingen klocka för att markera tidlösheten med denna film? GMT med tvådelad vridring som representerar kampen mellan gott och ont i galaxen? Vittavlad klocka till stöd för de goda krafterna? Svarttavlad klocka för att hylla filmvärldens bästa superskurk (D.V. of course) genom tiderna?

Jag såg filmen igår kväll, och kan tycka att den var lite mjäkig i vissa delar. Sen är Rian Johnson ett stort fan av prequel-filmerna, och det märks i framförallt humorn.

Tack för input. Just humordelen fick en del kritik för att de var blev lite töntiga till slut.
En film kan inte vara perfekt men jag ser fram emot att se den!

Polare som är riktigt sneakerfreak skrev i ett sms att han hade hittat Darth Vader skor i min storlek (48) och undrade om han skulle köpa dem åt mig. Ironisk svarade jag "köööööööp", men ironi funkar inte så bra på sms så nu är jag en Sith-lord med med mina Darth Vader från 2010 haha.

https://www.freshnessmag.com/2009/12/21/adidas-originals-x-star-wars-zx-8000-darth-vader/

adidas-originals-2010-spring-summer-star-wars-preview-2.jpg

Får väl använda den nästa gång jag går och ser SW på bio.

Tillbaka
Topp