• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steffo förtjänar en egen tråd

Back

Vacheron
2-Faktor
Gårdagens
9DE082A1-0CAD-4D81-960D-7A538DA0639E.jpeg

Dagens
F00EDCC9-6B30-45C5-9CD7-A1B98AA9FE28.jpeg
 

TomGanks

Panerai
Panerai idag, submersible verkar det som.. Någon som har öga för ref? Tänker om det är modernt eller vintage?
 

Vad anser ni om sättet Steffo bär sina klockor på? Många skulle nog skrika rakt ut över att behöva bära en klocka på sådant vis men jag bär mina klockor (på länk) ungefär såhär, nååågot mindre häng kanske, men det är marginellt isåfall.
Även klockor med rem undviker jag att dra åt hårt. Det får under inga omständigheter bli en "midja" på handleden, det ser riktigt illa ut, då får klockan sitta en cm längre ner istället ;)

Så hur anser vi att våran favorit livsnjutare och mannen vars klocksamling alla på forumet är snuskigt avis på, bär sina små skönheter? Med klass och stil?
Eller kunde han lika gärna ha burit en repig SKX eller Armani som hans klockor "hänger och slänger"?

Själv tycker jag det är såhär en klocka ska bäras, avslappnat. Jag om man bär sina kläder som Steffo (och jag;) ), lite casual och skönt avslappnat, utan att för den delen se chavig ut på något vis.

Bilhandlarhänget när det är som bäst! ❤❤❤
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
”Each to their own” skulle jag säga, givetvis inom rimliga gränser. Visst sitter de lite löst men så länge det inte ger ”häng” och att klockan flyger efter som en vante runt handleden känns det imho helt OK.

I det här fallet verkar det ju matcha stilen, kanske inte lika snyggt att på en person i strikt stram mörk kostym med tillkammat hår och en löst sittande guld DD.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad anser ni om sättet Steffo bär sina klockor på? Många skulle nog skrika rakt ut över att behöva bära en klocka på sådant vis men jag bär mina klockor (på länk) ungefär såhär, nååågot mindre häng kanske, men det är marginellt isåfall.
Även klockor med rem undviker jag att dra åt hårt. Det får under inga omständigheter bli en "midja" på handleden, det ser riktigt illa ut, då får klockan sitta en cm längre ner istället ;)

Så hur anser vi att våran favorit livsnjutare och mannen vars klocksamling alla på forumet är snuskigt avis på, bär sina små skönheter? Med klass och stil?
Eller kunde han lika gärna ha burit en repig SKX eller Armani som hans klockor "hänger och slänger"?

Själv tycker jag det är såhär en klocka ska bäras, avslappnat. Jag om man bär sina kläder som Steffo (och jag;) ), lite casual och skönt avslappnat, utan att för den delen se chavig ut på något vis.

Bilhandlarhänget när det är som bäst! ❤❤❤
Jag tycker han och alla andra ska bära som de gillar :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad anser ni om sättet Steffo bär sina klockor på? Många skulle nog skrika rakt ut över att behöva bära en klocka på sådant vis men jag bär mina klockor (på länk) ungefär såhär, nååågot mindre häng kanske, men det är marginellt isåfall.
Även klockor med rem undviker jag att dra åt hårt. Det får under inga omständigheter bli en "midja" på handleden, det ser riktigt illa ut, då får klockan sitta en cm längre ner istället ;)

Så hur anser vi att våran favorit livsnjutare och mannen vars klocksamling alla på forumet är snuskigt avis på, bär sina små skönheter? Med klass och stil?
Eller kunde han lika gärna ha burit en repig SKX eller Armani som hans klockor "hänger och slänger"?

Själv tycker jag det är såhär en klocka ska bäras, avslappnat. Jag om man bär sina kläder som Steffo (och jag;) ), lite casual och skönt avslappnat, utan att för den delen se chavig ut på något vis.

Bilhandlarhänget när det är som bäst! ❤❤❤
Man kan ha åsikter om mycket men den dagen man har åsikter om HUR en människa bär sin klocka, då bör man hitta något viktigare att engagera sig i :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Man kan ha åsikter om mycket men den dagen man har åsikter om HUR en människa bär sin klocka, då bör man hitta något viktigare att engagera sig i :)
Haha. Kan hålla med.
Ungefär som att någon har åsikter om hur hårt jag knyter mina skor. Jag knyter dem så de sitter bekvämt.
Det viktigaste måste vara att det sitter en klocka på handleden, bilhandlarhäng eller inte :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, inte så till den grad att jag känner att jag bryr mig om det eller har åsikter kring det. Vilka klockor är bra mycket mer intressant.
Kommer kanske en dag, eller inte. Många har haft en riktig aha-upplevelse när man tex flyttar upp en tyngre klocka ovanför knölen. Rent estetisk är det väldigt stor skillnad på hur mindre ur som tex Tank LC ser ut beroende på var de sitter på handleden. Glider dock lite väl lång från tråd-ämnet nu.
 
”Each to their own” skulle jag säga, givetvis inom rimliga gränser. Visst sitter de lite löst men så länge det inte ger ”häng” och att klockan flyger efter som en vante runt handleden känns det imho helt OK.

I det här fallet verkar det ju matcha stilen, kanske inte lika snyggt att på en person i strikt stram mörk kostym med tillkammat hår och en löst sittande guld DD.
Jag håller helt med.
 
Topp