Men ärligt talat.
@Aurum om någon har väl poäng i vad han skriver?
Det diskuteras i varenda tråd med mer än tiotalet sidor och där bilder publiceras hur "man" bär sina klockor, det påpekas att individen på bilden (enligt skribenten) har klockan för hårt sittande, att den sitter för löst, att vederbörande borde sälja bilar eller mest troligt är bosatt norr om Dalälven mm mm mm.
Och just i denna tråden så tyckte jag att Steffo är ett utomordentligt exempel, som faktiskt både är en modemedveten man med rätt kläder i garderoben för en man som trots en lite högre ålder vågar vara lite avslappnad utan att det blir pinsamt eller skär sig totalt och han har en väldigt trevlig samling klockor som han har förstånd att använda på ett skönt vis.
Dessutom vet vi, bara genom att se på Steffo och hans val av kläder, skor, glasögonbågar och framförallt klockor, att han inte lider någon brist på pengar. (Han skulle med andra ord alltaå ha råd att gå och ta bort en länk om han ville det, hans ekonomi tillåter lite sådana utsvävningar)
Så, därför tog jag denne livsnjutare och stilmedvetna man som exempel - TROTS att hans klockor hänger och slänger som en bilhandlare från Västra Götaland.
Och just detta sättet att bära klockan på är det väldigt många som har uttalade åsikter om.
Jag själv bär mina länkklockor ungefär som Steffo. De på läder sitter heller inte åt speciellt hårt då jag tycker att när man drar åt klockan så hårt, att handleden får en "midja", så ser det förjävligt ut, rent ut sagt..
Det kan ha med handlederna form att göra, alla kan kanske inte få en klocka att sitta bra ovanför knölen. Jag är en av dessa (ska den absolut sitta där så är det midja vi pratar om.)
Och som sagt "hur MAN bär sin klocka" är väl ungefär lika viktigt sov vad man bär för klocka?
Jämför ett par byxor eller en kavaj?
Det spelar väldigt liten roll vad du bär för byxor om du antingen envisas med att dra upp de så mycket att du som man får en "cameltoe", alt låter de hänga under skinkorna, som någon Söderhipsters jeans.
Självklart har det betydelse(!!!)
Vad har ni får åsikter i frågan? Stiligt med ett lagom avslappnat nyhetsmorgonhäng?
Skitfult?
Bilder på någon som bär sina klockor bättre, med en lika "bred" klädstil som just Steffo?
Det vore trevligt att diskutera nyhetsmorgonhänget och kanske se bilder på era egna häng eller midjor