• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Steffo förtjänar en egen tråd

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hur kan man inte bry sig om hur man bär klockor på just ett klockforum? Tanken har aldrig slagit dig?
Lite skillnad dock på bry sig hur "man" bär klockan och hur "han" bär klockan.

Onekligen har folk olika åsikt och det kan vara intressant utifrån varför man själv och andra tycker som man gör, men tycker det är en del skillnad mot åsikter om hur en specifik annan person bär klockan.

Tycker du inte?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Lite skillnad dock på bry sig hur "man" bär klockan och hur "han" bär klockan.

Onekligen har folk olika åsikt och det kan vara intressant utifrån varför man själv och andra tycker som man gör, men tycker det är en del skillnad mot åsikter om hur en specifik annan person bär klockan.

Tycker du inte?
Samma sak för mig. Det är en diskussion om hur en klocka kan sitta, vem personen är är sekundärt, tycker du inte? Vi råkar ju bara utgå från en specifik person.
 
Men ärligt talat. @Aurum om någon har väl poäng i vad han skriver?
Det diskuteras i varenda tråd med mer än tiotalet sidor och där bilder publiceras hur "man" bär sina klockor, det påpekas att individen på bilden (enligt skribenten) har klockan för hårt sittande, att den sitter för löst, att vederbörande borde sälja bilar eller mest troligt är bosatt norr om Dalälven mm mm mm.
Och just i denna tråden så tyckte jag att Steffo är ett utomordentligt exempel, som faktiskt både är en modemedveten man med rätt kläder i garderoben för en man som trots en lite högre ålder vågar vara lite avslappnad utan att det blir pinsamt eller skär sig totalt och han har en väldigt trevlig samling klockor som han har förstånd att använda på ett skönt vis. :)
Dessutom vet vi, bara genom att se på Steffo och hans val av kläder, skor, glasögonbågar och framförallt klockor, att han inte lider någon brist på pengar. (Han skulle med andra ord alltaå ha råd att gå och ta bort en länk om han ville det, hans ekonomi tillåter lite sådana utsvävningar)

Så, därför tog jag denne livsnjutare och stilmedvetna man som exempel - TROTS att hans klockor hänger och slänger som en bilhandlare från Västra Götaland.
Och just detta sättet att bära klockan på är det väldigt många som har uttalade åsikter om.
Jag själv bär mina länkklockor ungefär som Steffo. De på läder sitter heller inte åt speciellt hårt då jag tycker att när man drar åt klockan så hårt, att handleden får en "midja", så ser det förjävligt ut, rent ut sagt..

Det kan ha med handlederna form att göra, alla kan kanske inte få en klocka att sitta bra ovanför knölen. Jag är en av dessa (ska den absolut sitta där så är det midja vi pratar om.)

Och som sagt "hur MAN bär sin klocka" är väl ungefär lika viktigt sov vad man bär för klocka?
Jämför ett par byxor eller en kavaj?
Det spelar väldigt liten roll vad du bär för byxor om du antingen envisas med att dra upp de så mycket att du som man får en "cameltoe", alt låter de hänga under skinkorna, som någon Söderhipsters jeans.

Självklart har det betydelse(!!!)
Vad har ni får åsikter i frågan? Stiligt med ett lagom avslappnat nyhetsmorgonhäng?
Skitfult?
Bilder på någon som bär sina klockor bättre, med en lika "bred" klädstil som just Steffo?
Det vore trevligt att diskutera nyhetsmorgonhänget och kanske se bilder på era egna häng eller midjor ;)
 
Senast ändrad:
jag har ett djupt intresse för klockor inte hur folk bär dom, men då vet vi var du har ditt största intresse
Men HUR man bär en klocka innefattar ju även storlek och modell, eller hur?
Ta ett exempel på en större klocka, en 47mm skönhet från Panerai kanske?
(Inte allas kopp, jag vet. Men ett bra exempel i sammanhanget.)
Klockan i sig kan vara (precis som alla andra större ur) väldigt snygg att se på, sittandes i montern, eller liggande på bordet, eller på armen åt Terminator, Stallone eller någon annan med handleder på 20cm +.
Men när lite Kalle med 13cm handled spänner på sig samma skönhet så ser det med stor sannolikhet inte lika bra ut, eller vad säger du?

Jag menar bara att hur du bär din klocka kan vara lika viktigt som vad du bär för klocka eller ibland viktigare, och jag tror de flesta håller med. Även du om du tänker efter lite.
Och eftersom det faktiskt har varit en del snack om sk "bilhandlarhäng" och dess vara eller icke vara så tyckte jag att just Steffo, var ett kul exempel på en man söm har ett (nyhetsmorgon)häng på sina klockor, oavsett kavaj, kofta eller halvknäppt overshirt med upprullade ärmar.
:)
Steffo the Fidel Castro of nyhetsmorgon! :D
Cigarrer och slängande klockor XD
 

Ghaith

Breitling
Jösses, diskussionen. Det är väl klart att hur man bär en klocka är en betydelse i ett sådant här forum.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Men när lite Kalle med 13cm handled spänner på sig samma skönhet så ser det med stor sannolikhet inte lika bra ut, eller vad säger du?
tycker han själv att det ser bra ut så är inte jag den som kommentar att den kanske är aningen för stor, folk får bära sina kockor hur de vill, oavsett storlek.

jag personligen fördjupar mig i klockor och inte hur de bärs
 
tycker han själv att det ser bra ut så är inte jag den som kommentar att den kanske är aningen för stor, folk får bära sina kockor hur de vill, oavsett storlek.

jag personligen fördjupar mig i klockor och inte hur de bärs
Nej det gör du kanske inte. Men du har med all säkerhet en åsikt huruvida Kalle borde ha köpt en lite mindre klocka kanske?

Och eftersom hur du (och alla andra) bär upp en klocka även får klockan att se bättre eller mindre bra ut, beroende på hur bra den passar bäraren så är det högst relevant.
 
Kan alla som vill diskutera hur klockor bör eller inte bör bäras starta en egen tråd så kan ni där gå bananas.
Tröttsamt att diskutera åsikter och bli osams om vem som har fel när ens åsikt inte kan vara fel.
Fast det har väl inte hunnit bli nån direkt diskussion om hur klockor skall bäras?
Mitt första inlägg i den här diskussionen handlade om STEFFOS sätt att bära sina klockor på?

Vad anser ni om sättet Steffo bär sina klockor på? Många skulle nog skrika rakt ut över att behöva bära en klocka på sådant vis men jag bär mina klockor (på länk) ungefär såhär, nååågot mindre häng kanske, men det är marginellt isåfall.
Även klockor med rem undviker jag att dra åt hårt. Det får under inga omständigheter bli en "midja" på handleden, det ser riktigt illa ut, då får klockan sitta en cm längre ner istället ;)

hur anser vi att våran favorit livsnjutare och mannen vars klocksamling alla på forumet är snuskigt avis på, bär sina små skönheter? Med klass och stil?
Eller kunde han lika gärna ha burit en repig SKX eller Armani som hans klockor "hänger och slänger"?

Själv tycker jag det är såhär en klocka ska bäras, avslappnat. Jag om man bär sina kläder som Steffo (och jag;) ), lite casual och skönt avslappnat, utan att för den delen se chavig ut på något vis.

Bilhandlarhänget när det är som bäst! ❤❤❤

Men visst, det blev kanske en del OT där. Sorry för detta.
Min fråga och undran ligger fortfarande i STEFFOS Sladdriga länkar, ingen annans eg. Men jag tyckte väl att bilder på klockor som bärs likt Steffo bär sina, med nyhetsmorgonhäng kunde liva upp tråden lite, då bilder på Steffo är begränsade. :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Iom att tråden handlar om Steffo och hans klockor så kanske vi kan hålla oss där.

Hur han bär dem är hans ensak - han bär dem som han tycker är bekvämt. Som alla vi andra också gör.
Sen om någon tycker att han bär dem ”fel” så är det dennes ensak.

En åsikt kan aldrig vara fel, det kan vara så att man inte håller med, men den kan inte vara fel. Likadant gäller hur en person bär sin klocka, man får bära den hur man vill. Mao så är det ett ämne som egentligen aldrig kommer sluta i något vettigt. Oändliga diskussioner (och påhopp) om vem som har rätt eller fel = :banghead:
 
Iom att tråden handlar om Steffo och hans klockor så kanske vi kan hålla oss där.

Hur han bär dem är hans ensak - han bär dem som han tycker är bekvämt. Som alla vi andra också gör.
Sen om någon tycker att han bär dem ”fel” så är det dennes ensak.

En åsikt kan aldrig vara fel, det kan vara så att man inte håller med, men den kan inte vara fel. Likadant gäller hur en person bär sin klocka, man får bära den hur man vill. Mao så är det ett ämne som egentligen aldrig kommer sluta i något vettigt. Oändliga diskussioner (och påhopp) om vem som har rätt eller fel = :banghead:
Men som du resonerar så kan vi inte föra en diskussion över någonting i någon tråd?

Med den där inställningen så skulle bara rena hyllningstrådar och ruggdunkaryrådar fungera. Eftersom "man får göra vad och hur man vill så länge man inte skadar någon"
Och därmed bör inget diskuteras iom att diskussionen blir oändlig?

Eller hur tänker du, vad ska vi diskutera, förutom att ryggdunka Steffo för senast burna klocka han burit i nyhetsmorgon?
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Men som du resonerar så kan vi inte föra en diskussion över någonting i någon tråd?

Med den där inställningen så skulle bara rena hyllningstrådar och ruggdunkaryrådar fungera. Eftersom "man får göra vad och hur man vill så länge man inte skadar någon"
Och därmed bör inget diskuteras iom att diskussionen blir oändlig?

Eller hur tänker du, vad ska vi diskutera, förutom att ryggdunka Steffo för senast burna klocka han burit i nyhetsmorgon?
vi resonerar som så att folk får se ut som de vill och bära sina klockor precis hur de vill så länge som de själva trivs med det
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Speedy?
3574172F-0043-4880-B51D-FAE86BCDF8AD.jpeg
2EB77A08-FC64-4BEA-B24F-9A5325E4858B.jpeg
 
Topp