• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det där saknar jag! Måste skaffa hoj snart igen.
Lelleträffen 2013
FB_IMG_1563395919786.jpg
Får se imorgon om ja kommer sakna det :eek:

Senast ändrad:
Tänker att Tiger och AT blir ju som KTMen fast tråkigare ;p Provade båda tigrarna och nya AT innan köpet, bra och roliga men KTMen var ruggigt rolig.

Har funderat på Svartpilen också, kanske borde prova en, dock verkar försäkring bli dyr där..
RnineT Urban G/S? Har iofs aldrig kört den men den är jävligt läcker, tycker iaf jag. Men det kanske är mer landsväg än grus.

Jaha, nu var min 1290 Super Adventure såld. Snabb smidig affär tillslut.
Lutar åt en Ducati Scrambler igen.
Något annat förslag på lättare hoj som kan hantera en grusväg och som inte kostar en hel skjorta i försäkring?

Jag har alltid gillat Triumph scrambler. De har ju släppt en ny 1200:
next-gen-sc1200_xe_2019_ah-770x770.jpg

Den är visserligen ca 20kg tyngre än Ducatin, men jag antar att motorn väger upp skillnaden.​

Lär vara ganska billig i försäkring.
acc-scrambler-1200-xe-extreme-rhs-v1-770x770.png

Skönt ljud med Arrow-pipor också.​

RnineT Urban G/S? Har iofs aldrig kört den men den är jävligt läcker, tycker iaf jag. Men det kanske är mer landsväg än grus.

Jag har alltid gillat Triumph scrambler. De har ju släppt en ny 1200:
next-gen-sc1200_xe_2019_ah-770x770.jpg

Den är visserligen ca 20kg tyngre än Ducatin, men jag antar att motorn väger upp skillnaden.​

Lär vara ganska billig i försäkring.
acc-scrambler-1200-xe-extreme-rhs-v1-770x770.png

Skönt ljud med Arrow-pipor också.​

R nine T Urban GS skulle kunna vara något, riktigt snygg! Men specad vikt är lite för hög (nej jag är inte kräsen :p)

Triumphen ser ju riktigt trevlig ut! Även den lilla Scramblern. Men båda passerar en torrvikt på 200kg.... KTMen var på 217kg torr :p

Behöver nog provköra både Triumph och BMW för att se hur det känns.

Jag hejar på allt och alla på två hjul oavsett hoj, brukar bli en och annan moped också. :p
När jag körde gata så gjorde jag samma... Just gällande mopeder så tycker jag det är rätt svårt att se att det är en moped nuförtiden, speciellt när man kör mot dom.... :) Men det är ju blivande A-förare så det är lika bra att man lär dom vad som gäller redan när de är 15.

När jag körde gata så gjorde jag samma... Just gällande mopeder så tycker jag det är rätt svårt att se att det är en moped nuförtiden, speciellt när man kör mot dom.... :) Men det är ju blivande A-förare så det är lika bra att man lär dom vad som gäller redan när de är 15.
Minns att jag blev asglad när mc-förare hejade på mig när jag hade min SR50 :D

Kört ett par hundra mil nu första veckan efter att jag fått kortet och alla utom ett par Goldwings har hälsat på mig. Till och med på E4. :)

En svår fråga kanske, men vad kostar det att ta kortet?
Kört cross/enduro/speedway sen liten grabb. - tänker att det hjälper körningen något.
Om man tar några lektioner för att komma in i det.

Är ruggigt sugen, men ingen av körskolorna skriver ut priser...

Någon? :cool:

Kört cross/enduro/speedway sen liten grabb. - tänker att det hjälper körningen något.

Jag har googlat lite på det i sommar eftersom jag är sugen själv och det ser ut som de flesta landar på ca 30000 kr.

Jäklar..!
Är det så mycket dyrare än B-kortet?
Har för mig att jag betalade ca 8,000kr för mitt B-kort för nu 10år sedan.
Jag tror jag betalade detsamma för mitt b-körkort i slutet av 70-talet. Då köpte jag 12 körlektioner. Du kan säkert komma ner under 30K om du är nitisk, men vissa kostnader kommer du inte ifrån. Googla lite på olika forum så finns alla kostnader utsatta av privatpersoner.

Jag landade allt som allt på ca 8-9000kr, då hade jag endast kört oväxlad moped innan. Blev två eller tre lektioner, minns inte riktigt. Övningskörde lite med farsan utöver det

Jag landade allt som allt på ca 8-9000kr, då hade jag endast kört oväxlad moped innan. Blev två eller tre lektioner, minns inte riktigt. Övningskörde lite med farsan utöver det
Tack för svar!
Känns ju som att man borde kunna landa under 10,000kr.
Sen vet jag inte om priserna skiljer sig vart man bor i landet. Jag bor i Skåne, kanske är det dyrare i/runt huvudstaden?

Tillbaka
Topp