Jim Profit
Basic
Falköping? Är det en v4 du kör?Cruising i stan. Om nån undrar så är ducatin inte optimal bland kokande amerikanare o drängfulla svenskar
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Falköping? Är det en v4 du kör?Cruising i stan. Om nån undrar så är ducatin inte optimal bland kokande amerikanare o drängfulla svenskar
![]()
Förstår det. Älskade min PO, ångrar verkligen att jag sålde den.Den här hårdingen tar all tid just nu.
![]()
Falköping? Är det en v4 du kör?
nice, köpte en 959 Corse i veckanYes falköping, norra europas längsta strög..
Köpte mej en V4S Corse förra veckan.
![]()
nice, köpte en 959 Corse i veckan![]()
Mycket vackerYes falköping, norra europas längsta strög..
![]()
Förstår det. Älskade min PO, ångrar verkligen att jag sålde den.
Visarna med pilarna är bland dom hårdaste i världen.
Vad blev tiden?När ses vi på banorna? Mantorp med Backlund i augusti kanske?
Jag var och körde på Gelleråsen nu i veckan i 32° värme... Satan vad varmt det var, men det var bra fäste i däckenGjorde person-bästa med 2 sekunder!
![]()
![]()
Riktigt mysigt ibland:
![]()
Åker dit igen näst nästa vecka och kör BMW-dagarna om någon är sugen att hälsa (om någon är där).
När ses vi på banorna? Mantorp med Backlund i augusti kanske?
Jag var och körde på Gelleråsen nu i veckan i 32° värme... Satan vad varmt det var, men det var bra fäste i däckenGjorde person-bästa med 2 sekunder!
![]()
![]()
Riktigt mysigt ibland:
![]()
Åker dit igen näst nästa vecka och kör BMW-dagarna om någon är sugen att hälsa (om någon är där).
1:10,5 men det var ganska mycket trafik:Vad blev tiden?![]()
Det är inte dåligt alls!1:10,5 men det var ganska mycket trafik:
Men om 2 veckor så blir det nog en 9a.
Har lite hjärnspöken i snabbvänstern och utgången av depåkurvan, när de sitter så bör jag kunna köra säkrare och snabbare.Det är inte dåligt alls!![]()
Hjärnspökena bruka försvinna när man pressar sig lite lite över och inser att det funkarHar lite hjärnspöken i snabbvänstern och utgången av depåkurvan, när de sitter så bör jag kunna köra säkrare och snabbare.
Hittade 10an här:
Tänkte börja ta hojkort och skaffa hoj till nästa säsong, men vart rekommenderar ni att teckna mc-försäkring? Har kollat lite löst och det skiljer en hel del i priser hos de olika bolagen men har dock inte orkat läsa in i detalj exakt vad de täcker och hur mycket dem ersätter.
Vill ju inte bara ta den billigaste heller utan man vill ju ha en som täcker det mesta utan att bli ruinerad..
Edit: Kan ju vara rätt bra att nämna vad för typ av hoj det gäller
Blir med största sannolikhet en HD
Nu var det några år sedan jag hade örnkoll, och det kan så klart variera beroende på handläggare, men då jag åtgärdade många skadade mc så var det Svedea och Bilsport & MC som stack ut vad gäller smidig handläggning. Särskilt BMC.Tänkte börja ta hojkort och skaffa hoj till nästa säsong, men vart rekommenderar ni att teckna mc-försäkring? Har kollat lite löst och det skiljer en hel del i priser hos de olika bolagen men har dock inte orkat läsa in i detalj exakt vad de täcker och hur mycket dem ersätter.
Vill ju inte bara ta den billigaste heller utan man vill ju ha en som täcker det mesta utan att bli ruinerad..
Edit: Kan ju vara rätt bra att nämna vad för typ av hoj det gäller
Blir med största sannolikhet en HD
Givetvis spelar det stor roll beroende på var man bor och hur gammal man är!Många kriterier mer än hoj som spelar in i priset så som ålder å var man bor mm.
Jag fick bäst pris hos Swedea till min HD men idag tror jag Länsförsäkringar skulle slå dem men det har med att jag är helkund hos LF å med det får 25% rabatt.
Får i och för sig rabatt hos Swedea också genom SMC så återigen mycket som spelar in i va slutnotan blir hos respektive bolag.
Får du ett pris som du tycker känns bra så få det på papper så fort som möjligt så de inte ändrar sig för ibland slår priserna på dagen också
Ringde med några veckors mellanrum till samma bolag angående två likadana hojar, den första jag kolla på köptes inte men den andra följde med hem, då slog det på 3k![]()
Har hört gott om BMC också, dem var åtminstone långt ifrån dyrast bland de bolag jag kollatNu var det några år sedan jag hade örnkoll, och det kan så klart variera beroende på handläggare, men då jag åtgärdade många skadade mc så var det Svedea och Bilsport & MC som stack ut vad gäller smidig handläggning. Särskilt BMC.
Om det skiter sig och man får vänta -hojlös- hela juli för att det inte beslutas hur en skada ska hanteras så spelar en femhunka hit och dit ingen roll...
Trevligt, körde Vänern runt för 2 veckor sen med en kompis.Kom hem idag efter en liten minisemester. Två nätter runt Vänern. Riktigt trevlig körning på småvägar med hjälp av kompisens app Kurviger som plockar ut bra vägar att köra på. Vi hade varsin fru bakpå, det gick fint det också! Min är den röda Duccen och kompisen kör en Aprilia.
![]()
Vi träffades i Trollhättan, sen stannade vi en natt på Börstorps Slott mellan Mariestad och Sjötorp. Andra natten på B&B utanför Säffle på Ekenäs. Riktigt trevliga småvägar runtomkring! Totalt ca 75 mil för mig från Smögen, runt Vänern och tillbaka.Trevligt, körde Vänern runt för 2 veckor sen med en kompis.
En övernattning i tält i Karlstad körde vi.
Givetvis spelar det stor roll beroende på var man bor och hur gammal man är!
Tänkte mest om man kunde generalisera lite och om där var något bolag som utmärkte sig lite extra och inriktade sig på just mc-försäkringar
Har hört gott om BMC också, dem var åtminstone långt ifrån dyrast bland de bolag jag kollat
Tack för era inputs, får läsa på bättre när det blir dags för köp!
Vi körde andra hållet, började i Borås tog första stoppet på Bike i Trollhättan, käkade i Mellerud å vidare till Karlstad swecamp Bomstadbaden för övernattning, vidare till Kristinehamn sen Mariestad för käk, sen skövde ner mot Ulricehamn å hemåt, blev rätt exakt 60 mil.Vi träffades i Trollhättan, sen stannade vi en natt på Börstorps Slott mellan Mariestad och Sjötorp. Andra natten på B&B utanför Säffle på Ekenäs. Riktigt trevliga småvägar runtomkring! Totalt ca 75 mil för mig från Smögen, runt Vänern och tillbaka.
Snyggt kört!Har lite hjärnspöken i snabbvänstern och utgången av depåkurvan, när de sitter så bör jag kunna köra säkrare och snabbare.
Hittade 10an här:
Tack! Det är rätt mycket kvar att öva på, som vanligt, men det var första gången jag körde där i år. Då går man ju lite tjocktSnyggt kört!
Blev det inget tävlande på Bikeweek??
1290 R? Ja, den är lite saftig då vissa kör lite galet (har jag hört). Jag är själv intresserad men vet att det blir saftigt när hemsidorna säger vänligen ring kundtjänst.. @joca har en.Sneglat lite på en Superduke som ersättning till min RS, men billigaste försäkringen på en ny ligger på 14 800 kr helår. Kändes lite saftigt? Kan väl kanske gå att få ner aningen om man köper nytt i butik och får deras rabatt, men ändå?
Blir försäkringen billigare om man går på en 2-4 år gammal? De flesta på blocket har gått så jäkla långt bara (över 2 000 mil).
Hur tänker ni som har (eller har haft) en SD om försäkringen? Förstår att det är en dyr hoj att försäkra, bor mitt i centrala Malmö men är ju en gammal gubbe.
Det blir klart billigare när hojen blir äldre men 2-4 år är fortfarande ”ny” hoj i FBs ögonSneglat lite på en Superduke som ersättning till min RS, men billigaste försäkringen på en ny ligger på 14 800 kr helår. Kändes lite saftigt? Kan väl kanske gå att få ner aningen om man köper nytt i butik och får deras rabatt, men ändå?
Blir försäkringen billigare om man går på en 2-4 år gammal? De flesta på blocket har gått så jäkla långt bara (över 2 000 mil).
Hur tänker ni som har (eller har haft) en SD om försäkringen? Förstår att det är en dyr hoj att försäkra, bor mitt i centrala Malmö men är ju en gammal gubbe.