• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Cruising i stan. Om nån undrar så är ducatin inte optimal bland kokande amerikanare o drängfulla svenskar:):)
20190727_233117.jpg
Falköping? Är det en v4 du kör?
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Härligt, när jag såg v4:an på mc mässan i gbg 2018 bestämde jag mig där och då för att nångång äga en. Bredvid den stog 959corsen och såg asgrym ut och jag hade förhoppningar av att v4 skulle ha den matta lacken också, sen i år kom v4an i corseutförande och jag var tvungen att ha en.:)
Jävligt surt med inkörningsmil bara...:banghead:

nice, köpte en 959 Corse i veckan :)
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Köpte mej en V4S Corse förra veckan.

När ses vi på banorna? Mantorp med Backlund i augusti kanske?

Jag var och körde på Gelleråsen nu i veckan i 32° värme... Satan vad varmt det var, men det var bra fäste i däcken :D Gjorde person-bästa med 2 sekunder! :cigar:

67766171_2331728310433747_2865836453177327616_n.jpg


67303512_2331727750433803_6796138155046076416_n.jpg

Riktigt mysigt ibland:
67458748_2331728737100371_7559062782201561088_n.jpg


Åker dit igen näst nästa vecka och kör BMW-dagarna om någon är sugen att hälsa (om någon är där).
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
När ses vi på banorna? Mantorp med Backlund i augusti kanske?

Jag var och körde på Gelleråsen nu i veckan i 32° värme... Satan vad varmt det var, men det var bra fäste i däcken :D Gjorde person-bästa med 2 sekunder! :cigar:

67766171_2331728310433747_2865836453177327616_n.jpg


67303512_2331727750433803_6796138155046076416_n.jpg

Riktigt mysigt ibland:
67458748_2331728737100371_7559062782201561088_n.jpg


Åker dit igen näst nästa vecka och kör BMW-dagarna om någon är sugen att hälsa (om någon är där).
Vad blev tiden? :)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Vi får se nästa år, funderar på att sluta med att skruva Porsche(7helger), dra ner på ordinarie jobb och få mer egentid. Så då kanske hojen kan få lite smisk på bana.:)
Det blir ju lätt dyrt bara.:D

När ses vi på banorna? Mantorp med Backlund i augusti kanske?

Jag var och körde på Gelleråsen nu i veckan i 32° värme... Satan vad varmt det var, men det var bra fäste i däcken :D Gjorde person-bästa med 2 sekunder! :cigar:

67766171_2331728310433747_2865836453177327616_n.jpg


67303512_2331727750433803_6796138155046076416_n.jpg

Riktigt mysigt ibland:
67458748_2331728737100371_7559062782201561088_n.jpg


Åker dit igen näst nästa vecka och kör BMW-dagarna om någon är sugen att hälsa (om någon är där).
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Har lite hjärnspöken i snabbvänstern och utgången av depåkurvan, när de sitter så bör jag kunna köra säkrare och snabbare.
Hittade 10an här:
Hjärnspökena bruka försvinna när man pressar sig lite lite över och inser att det funkar :D
Har inte kört snabbare än 1.14 för ett par år sedan på en bångstyrig RC8R :p
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Tänkte börja ta hojkort och skaffa hoj till nästa säsong, men vart rekommenderar ni att teckna mc-försäkring? Har kollat lite löst och det skiljer en hel del i priser hos de olika bolagen men har dock inte orkat läsa in i detalj exakt vad de täcker och hur mycket dem ersätter.

Vill ju inte bara ta den billigaste heller utan man vill ju ha en som täcker det mesta utan att bli ruinerad..

Edit: Kan ju vara rätt bra att nämna vad för typ av hoj det gäller :)
Blir med största sannolikhet en HD
 

cobbah

Omega
Tänkte börja ta hojkort och skaffa hoj till nästa säsong, men vart rekommenderar ni att teckna mc-försäkring? Har kollat lite löst och det skiljer en hel del i priser hos de olika bolagen men har dock inte orkat läsa in i detalj exakt vad de täcker och hur mycket dem ersätter.

Vill ju inte bara ta den billigaste heller utan man vill ju ha en som täcker det mesta utan att bli ruinerad..

Edit: Kan ju vara rätt bra att nämna vad för typ av hoj det gäller :)
Blir med största sannolikhet en HD

Många kriterier mer än hoj som spelar in i priset så som ålder å var man bor mm.
Jag fick bäst pris hos Swedea till min HD men idag tror jag Länsförsäkringar skulle slå dem men det har med att jag är helkund hos LF å med det får 25% rabatt. :)
Får i och för sig rabatt hos Swedea också genom SMC så återigen mycket som spelar in i va slutnotan blir hos respektive bolag. :)
Får du ett pris som du tycker känns bra så få det på papper så fort som möjligt så de inte ändrar sig för ibland slår priserna på dagen också o_O
Ringde med några veckors mellanrum till samma bolag angående två likadana hojar, den första jag kolla på köptes inte men den andra följde med hem, då slog det på 3k :banghead:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tänkte börja ta hojkort och skaffa hoj till nästa säsong, men vart rekommenderar ni att teckna mc-försäkring? Har kollat lite löst och det skiljer en hel del i priser hos de olika bolagen men har dock inte orkat läsa in i detalj exakt vad de täcker och hur mycket dem ersätter.

Vill ju inte bara ta den billigaste heller utan man vill ju ha en som täcker det mesta utan att bli ruinerad..

Edit: Kan ju vara rätt bra att nämna vad för typ av hoj det gäller :)
Blir med största sannolikhet en HD
Nu var det några år sedan jag hade örnkoll, och det kan så klart variera beroende på handläggare, men då jag åtgärdade många skadade mc så var det Svedea och Bilsport & MC som stack ut vad gäller smidig handläggning. Särskilt BMC.
Om det skiter sig och man får vänta -hojlös- hela juli för att det inte beslutas hur en skada ska hanteras så spelar en femhunka hit och dit ingen roll...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Många kriterier mer än hoj som spelar in i priset så som ålder å var man bor mm.
Jag fick bäst pris hos Swedea till min HD men idag tror jag Länsförsäkringar skulle slå dem men det har med att jag är helkund hos LF å med det får 25% rabatt. :)
Får i och för sig rabatt hos Swedea också genom SMC så återigen mycket som spelar in i va slutnotan blir hos respektive bolag. :)
Får du ett pris som du tycker känns bra så få det på papper så fort som möjligt så de inte ändrar sig för ibland slår priserna på dagen också o_O
Ringde med några veckors mellanrum till samma bolag angående två likadana hojar, den första jag kolla på köptes inte men den andra följde med hem, då slog det på 3k :banghead:
Givetvis spelar det stor roll beroende på var man bor och hur gammal man är!

Tänkte mest om man kunde generalisera lite och om där var något bolag som utmärkte sig lite extra och inriktade sig på just mc-försäkringar :)

Nu var det några år sedan jag hade örnkoll, och det kan så klart variera beroende på handläggare, men då jag åtgärdade många skadade mc så var det Svedea och Bilsport & MC som stack ut vad gäller smidig handläggning. Särskilt BMC.
Om det skiter sig och man får vänta -hojlös- hela juli för att det inte beslutas hur en skada ska hanteras så spelar en femhunka hit och dit ingen roll...
Har hört gott om BMC också, dem var åtminstone långt ifrån dyrast bland de bolag jag kollat :)


Tack för era inputs, får läsa på bättre när det blir dags för köp!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kom hem idag efter en liten minisemester. Två nätter runt Vänern. Riktigt trevlig körning på småvägar med hjälp av kompisens app Kurviger som plockar ut bra vägar att köra på. Vi hade varsin fru bakpå, det gick fint det också! Min är den röda Duccen och kompisen kör en Aprilia.
11657E78-199C-4C59-86A4-7F8ADA27FDF4.jpeg
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Kom hem idag efter en liten minisemester. Två nätter runt Vänern. Riktigt trevlig körning på småvägar med hjälp av kompisens app Kurviger som plockar ut bra vägar att köra på. Vi hade varsin fru bakpå, det gick fint det också! Min är den röda Duccen och kompisen kör en Aprilia.
11657E78-199C-4C59-86A4-7F8ADA27FDF4.jpeg
Trevligt, körde Vänern runt för 2 veckor sen med en kompis.
En övernattning i tält i Karlstad körde vi.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Trevligt, körde Vänern runt för 2 veckor sen med en kompis.
En övernattning i tält i Karlstad körde vi.
Vi träffades i Trollhättan, sen stannade vi en natt på Börstorps Slott mellan Mariestad och Sjötorp. Andra natten på B&B utanför Säffle på Ekenäs. Riktigt trevliga småvägar runtomkring! Totalt ca 75 mil för mig från Smögen, runt Vänern och tillbaka.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Stökigt bara i värmen vi hade. Ca 30 grader är inte kul när man plöjt några mil och kommer in i små samhällen och måste puttra i 30 km/h med rödljusstopp osv. I Kristinehamn visade tempen minst (vad jag såg iaf) 103 grader på hojen...
 

cobbah

Omega
Givetvis spelar det stor roll beroende på var man bor och hur gammal man är!

Tänkte mest om man kunde generalisera lite och om där var något bolag som utmärkte sig lite extra och inriktade sig på just mc-försäkringar :)


Har hört gott om BMC också, dem var åtminstone långt ifrån dyrast bland de bolag jag kollat :)


Tack för era inputs, får läsa på bättre när det blir dags för köp!

Alltid värt att kolla in lite extra när man väl bestämt sig så får man dagsfärska priser också. :)
Skulle nog satsa på, som Strindberg skrev, Svedea eller BMC. :)
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Vi träffades i Trollhättan, sen stannade vi en natt på Börstorps Slott mellan Mariestad och Sjötorp. Andra natten på B&B utanför Säffle på Ekenäs. Riktigt trevliga småvägar runtomkring! Totalt ca 75 mil för mig från Smögen, runt Vänern och tillbaka.
Vi körde andra hållet, började i Borås tog första stoppet på Bike i Trollhättan, käkade i Mellerud å vidare till Karlstad swecamp Bomstadbaden för övernattning, vidare till Kristinehamn sen Mariestad för käk, sen skövde ner mot Ulricehamn å hemåt, blev rätt exakt 60 mil.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Snyggt kört!
Blev det inget tävlande på Bikeweek??
Tack! Det är rätt mycket kvar att öva på, som vanligt, men det var första gången jag körde där i år. Då går man ju lite tjockt :)
Ingen tävling, 4000 för att köra 2 träningspass och race är alldeles för mycket. Då är det roligare att köra bandagar där man får köra massor.
 

Veratio

Cartier
Sneglat lite på en Superduke som ersättning till min RS, men billigaste försäkringen på en ny ligger på 14 800 kr helår. Kändes lite saftigt? Kan väl kanske gå att få ner aningen om man köper nytt i butik och får deras rabatt, men ändå?

Blir försäkringen billigare om man går på en 2-4 år gammal? De flesta på blocket har gått så jäkla långt bara (över 2 000 mil).

Hur tänker ni som har (eller har haft) en SD om försäkringen? Förstår att det är en dyr hoj att försäkra, bor mitt i centrala Malmö men är ju en gammal gubbe.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sneglat lite på en Superduke som ersättning till min RS, men billigaste försäkringen på en ny ligger på 14 800 kr helår. Kändes lite saftigt? Kan väl kanske gå att få ner aningen om man köper nytt i butik och får deras rabatt, men ändå?

Blir försäkringen billigare om man går på en 2-4 år gammal? De flesta på blocket har gått så jäkla långt bara (över 2 000 mil).

Hur tänker ni som har (eller har haft) en SD om försäkringen? Förstår att det är en dyr hoj att försäkra, bor mitt i centrala Malmö men är ju en gammal gubbe.
1290 R? Ja, den är lite saftig då vissa kör lite galet (har jag hört). Jag är själv intresserad men vet att det blir saftigt när hemsidorna säger vänligen ring kundtjänst.. @joca har en.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sneglat lite på en Superduke som ersättning till min RS, men billigaste försäkringen på en ny ligger på 14 800 kr helår. Kändes lite saftigt? Kan väl kanske gå att få ner aningen om man köper nytt i butik och får deras rabatt, men ändå?

Blir försäkringen billigare om man går på en 2-4 år gammal? De flesta på blocket har gått så jäkla långt bara (över 2 000 mil).

Hur tänker ni som har (eller har haft) en SD om försäkringen? Förstår att det är en dyr hoj att försäkra, bor mitt i centrala Malmö men är ju en gammal gubbe.
Det blir klart billigare när hojen blir äldre men 2-4 år är fortfarande ”ny” hoj i FBs ögon

Miltal skulle jag inte oroa mig för så länge hojen är servad. Har knappt hört talas om motorras på hojar. De är byggda för att hålla.
 
Topp