• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Tack!
Blev en Street Bob :)
F1E3121B-4B77-4A35-AA36-F31C87794151.jpeg
Tvärfet!
 
Tycker det är märkligt att man rätt ofta i affärer stöter på så uttråkade säljare. Visst behöver inte vara superkäcka men när de får en att känna, här kommer jag och stör.
Dessutom har jag nog inte hört någon som berömt deras verkstäder....tvärtom. Jag "känner" två av meckarna i den koncernen vilket gör det hela ännu pinsammare för de....
 
Tack!
Ja jag gillar stuket :)
Har nog insett nu under min övningskörnings-period att jag inte är ute efter att köra fort utan det är mest känslan av att glida runt jag gillar, så sporthoj valdes bort till förmån för glidare och då kändes HD som ett givet val!
Trevligt val! De där är ju ändå rätt pigga med bra bromsar!
Jag skulle vilja testa en med rakt dragbar-styre. :)
 
Ja många här som gillar svulstiga MCen, jag är ju inte den som gillar den likören. Gillar nätta smala eleganta grusmaskiner, som denna inte min, men ändå.
6FBC778D-61AB-4B18-B790-2BF849846EEE.png

Håller med! Dina små rackare du postade tidigare i tråden är ju tvärfeta. Har efter det börjat leta efter en gammal, nätt grusmaskin ala xt 500. Det verkat tyvärr inte vara det lättaste, men coola är dom! :hungry:
 
Jag vill nog hävda att Probike Sollentuna inte alls har varit så sugiga när jag har haft med dom att göra. Köpte en Speed Twin förra året som tyvärr hade en trasig givare vilket snabbt löstes -dom kom hem och hämtade hojen och lämnade samtidigt av deras demohoj att ha under tiden. Nu har jag upptäckt ett pytteläckage som ska kollas på onsdag och med lånehoj även då. Får se om det spelas ut på något annat vis än tidigare.
8AF9BB57-21CC-40C6-90A6-70C4AFC199B5.jpeg
 
Jag vill nog hävda att Probike Sollentuna inte alls har varit så sugiga när jag har haft med dom att göra. Köpte en Speed Twin förra året som tyvärr hade en trasig givare vilket snabbt löstes -dom kom hem och hämtade hojen och lämnade samtidigt av deras demohoj att ha under tiden. Nu har jag upptäckt ett pytteläckage som ska kollas på onsdag och med lånehoj även då. Får se om det spelas ut på något annat vis än tidigare.
8AF9BB57-21CC-40C6-90A6-70C4AFC199B5.jpeg
Alla har ju olika erfarenheter och har man någon gång fått en sämre service än man räknat med så lever det kvar länge och sprids dessutom vidare som en löpeld.
Snyggt skött av Probike Sollentuna i ditt fall!
Kan du säga nåt om hojen? Egna reflektioner med mera?
Gillade dessa skarpt när jag för första gången såg dem i fredags.
 
Jag vill nog hävda att Probike Sollentuna inte alls har varit så sugiga när jag har haft med dom att göra. Köpte en Speed Twin förra året som tyvärr hade en trasig givare vilket snabbt löstes -dom kom hem och hämtade hojen och lämnade samtidigt av deras demohoj att ha under tiden. Nu har jag upptäckt ett pytteläckage som ska kollas på onsdag och med lånehoj även då. Får se om det spelas ut på något annat vis än tidigare.
8AF9BB57-21CC-40C6-90A6-70C4AFC199B5.jpeg
Riktigt fin hoj, ser även fint ut där den är fotat, är det vid någon gammal gruva ?
 
Alla har ju olika erfarenheter och har man någon gång fått en sämre service än man räknat med så lever det kvar länge och sprids dessutom vidare som en löpeld.
Snyggt skött av Probike Sollentuna i ditt fall!
Kan du säga nåt om hojen? Egna reflektioner med mera?
Gillade dessa skarpt när jag för första gången såg dem i fredags.
Jag tycker att den är apsnygg och har ungefär 186 idéer om andra moddar att göra under dom kommande åren. Det finns ju en uppsjö av styling- och prestandadelar till den, både Triumph original och aftermarket, och det kommer mer hela tiden. Jag har hittills gjort 25 ändringar.
Den har en körställning som passar mig bättre än t.ex. Thruxton -mer avslappnad, men fortfarande engagerande för aktiv körning. Den har inte världens högsta toppfart men man vill ändå inte köra så fort på den med tanke på fartvinden. Upp till typ 140 är okej och runt 190-200 börjar det bli läskigt. Jag gillar motorn för det underbara vridet och ljudet (efter att jag har monterat en X-pipe och med V&H/Triumphs ljuddämpare).
Jag gillar också att den är så kompakt och lätt (runt 195 kg) som gör den så mycket mer lätthanterad när den flyttas runt i garaget eller när man kryssar fram i bilköerna. Den får full pott av mig.

Riktigt fin hoj, ser även fint ut där den är fotat, är det vid någon gammal gruva ?
Tack! Det är det gamla stenbrottet i Stenhamra på Färingsö, där bl.a. scener ur Pippi Långstrump, Bröderna Lejonhjärta och Sökarna spelades in. Verksamheten där lades ner redan i slutet av 30-talet.
 
...och bromsarna! Det är ju nästan lika kul att stå på hejdarna som att accelerera iväg när man har grymma bromsar.
Ytterligare ett plus är att det är en förhållandevis lättmekad hoj. Jämfört med t.ex. brorsans V-Strom där man måste koppla ur batteriet, plocka bort sadel, kåporna, tanken och lätta på kylaren för att komma åt att byta tändstift..
1BEE47B8-1F59-4333-9A09-5159D9298587.jpeg
 
Jag tycker att den är apsnygg och har ungefär 186 idéer om andra moddar att göra under dom kommande åren. Det finns ju en uppsjö av styling- och prestandadelar till den, både Triumph original och aftermarket, och det kommer mer hela tiden. Jag har hittills gjort 25 ändringar.
Den har en körställning som passar mig bättre än t.ex. Thruxton -mer avslappnad, men fortfarande engagerande för aktiv körning. Den har inte världens högsta toppfart men man vill ändå inte köra så fort på den med tanke på fartvinden. Upp till typ 140 är okej och runt 190-200 börjar det bli läskigt. Jag gillar motorn för det underbara vridet och ljudet (efter att jag har monterat en X-pipe och med V&H/Triumphs ljuddämpare).
Jag gillar också att den är så kompakt och lätt (runt 195 kg) som gör den så mycket mer lätthanterad när den flyttas runt i garaget eller när man kryssar fram i bilköerna. Den får full pott av mig.


Tack! Det är det gamla stenbrottet i Stenhamra på Färingsö, där bl.a. scener ur Pippi Långstrump, Bröderna Lejonhjärta och Sökarna spelades in. Verksamheten där lades ner redan i slutet av 30-talet.
Skoj att du hittat rätt! Jag hade 01:ans Bonneville och den var riktigt rolig trots att det är ljusår från din.
1200 kubik, vettiga bromsar och väghållning borgar för en trevlig upplevelse. :)
 
Kan inte motivera ett köp över 200k på en ny Harley, även om jag är sjukt sugen.

73EA624A-1466-4048-889D-348C578543BC.jpeg


Den intressanta 09:ans Streetbob kommer antagligen att gå mig ur händerna. Så är det när man ska pruta in absurdum. :(

Så vad gör man då när det är slut på intressanta objekt på Blocket?
Jo man börjar kika åt andra håll... Triumph har alltid legat mig varmt om hjärtat och @Buddhaliscious fina Speedtwin gjorde ju inte saken bättre. Jag började titta runt men kom snart fram till att jag gillade Street Scramblern en hel del. :)

246A2FC8-9B10-4F6C-AC0B-6BED311A1CD3.jpeg


Det där systemet påminner om farsans gamla Monark blue arrow och hojen får bra kritik i de Youtube-klipp jag tittat på.
I ett av klippen säger en självutnämnd expert och förståsigpåare att Trajan är fin men att favoriten såklart är Ducces Scrambler Desert sled.

58E13AC3-1BDF-43E8-83F0-191685521079.jpeg


Sjukt frän hoj som jag tror @Dt250 gillar. Men det är inte riktigt jag det där.
När jag ändå surfar duccar så ramlar jag på det övriga sortimentet av Ducati Scramblers.
En av dem kallas scrambler café racer.

Hjärtat slår några extraslag...
DCC0CADB-9ACA-4530-99B5-8AE734157D82.jpeg

C4DC371D-E77F-4D6E-A08E-50C82FBD6361.jpeg


7505EE4C-4487-48DC-8466-4BEE9DF76775.jpeg


Det här var ju lite ballt!
800 kubik Ducati på 75 hästar kanske inte är så skoj men bygget är lätt och jag gillar stuket. Ett akrapovic, en svart(brun?) sadel och tail tidy så är man hemma.
Men fråga mig om en timme igen så har jag säkert nåt annat i tankarna ;)
 
Senast ändrad:
Kan inte motivera ett köp över 200k på en ny Harley, även om jag är sjukt sugen. Exakt den gillar jag, du får ju rätt, enligt mig, mycket mer för pengarna om du köper Traja. Men det är min åsikt, lean and mean.



73EA624A-1466-4048-889D-348C578543BC.jpeg


Den intressanta 09:ans Streetbob kommer antagligen att gå mig ur händerna. Så är det när man ska pruta in absurdum. :(

Så vad gör man då när det är slut på intressanta objekt på Blocket?
Jo man börjar kika åt andra håll... Triumph har alltid legat mig varmt om hjärtat och @Buddhaliscious fina Speedtwin gjorde ju inte saken bättre. Jag började titta runt men kom snart fram till att jag gillade Street Scramblern en hel del. :)

246A2FC8-9B10-4F6C-AC0B-6BED311A1CD3.jpeg


Det där systemet påminner om farsans gamla Monark blue arrow och hojen får bra kritik i de Youtube-klipp jag tittat på.
I ett av klippen säger en självutnämnd expert och förståsigpåare att Trajan är fin men att favoriten såklart är Ducces Scrambler Desert sled.

58E13AC3-1BDF-43E8-83F0-191685521079.jpeg


Sjukt frän hoj som jag tror @Dt250 gillar. Men det är inte riktigt jag det där.
När jag ändå surfar duccar så ramlar jag på det övriga sortimentet av Ducati Scramblers.
En av dem kallas scrambler café racer.

Hjärtat slår några extraslag...
DCC0CADB-9ACA-4530-99B5-8AE734157D82.jpeg

C4DC371D-E77F-4D6E-A08E-50C82FBD6361.jpeg


7505EE4C-4487-48DC-8466-4BEE9DF76775.jpeg


Det här var ju lite ballt!
800 kubik Ducati på 75 hästar kanske inte är så skoj men bygget är lätt och jag gillar stuket. Ett akrapovic, en svart(brun?) sadel och tail tidy så är man hemma.
Men fråga mig om en timme igen så har jag säkert nåt annat i tankarna ;)
 
Vad gäller ang. Service på motorcyklar? (Framförallt HD då)
Är det endast auktoriserad verkstad som gäller? Eller funkar oberoende MC-verkstad lika bra?

Jag tänker att garantier lär väl ändå inte gälla om man har luft & buller samt mappat om den?
 
...och bromsarna! Det är ju nästan lika kul att stå på hejdarna som att accelerera iväg när man har grymma bromsar.
Ytterligare ett plus är att det är en förhållandevis lättmekad hoj. Jämfört med t.ex. brorsans V-Strom där man måste koppla ur batteriet, plocka bort sadel, kåporna, tanken och lätta på kylaren för att komma åt att byta tändstift..
1BEE47B8-1F59-4333-9A09-5159D9298587.jpeg
Nu ska jag inte bråka med din bror, men sidokåporna behöver man inte ta bort. Plupp, bak med tanken bara, när man tagit bort den lilla ”bygeln” längst fram mot styrhuvudet.
 
Kan inte motivera ett köp över 200k på en ny Harley, även om jag är sjukt sugen.

73EA624A-1466-4048-889D-348C578543BC.jpeg


Den intressanta 09:ans Streetbob kommer antagligen att gå mig ur händerna. Så är det när man ska pruta in absurdum. :(

Så vad gör man då när det är slut på intressanta objekt på Blocket?
Jo man börjar kika åt andra håll... Triumph har alltid legat mig varmt om hjärtat och @Buddhaliscious fina Speedtwin gjorde ju inte saken bättre. Jag började titta runt men kom snart fram till att jag gillade Street Scramblern en hel del. :)

246A2FC8-9B10-4F6C-AC0B-6BED311A1CD3.jpeg


Det där systemet påminner om farsans gamla Monark blue arrow och hojen får bra kritik i de Youtube-klipp jag tittat på.
I ett av klippen säger en självutnämnd expert och förståsigpåare att Trajan är fin men att favoriten såklart är Ducces Scrambler Desert sled.

58E13AC3-1BDF-43E8-83F0-191685521079.jpeg


Sjukt frän hoj som jag tror @Dt250 gillar. Men det är inte riktigt jag det där.
När jag ändå surfar duccar så ramlar jag på det övriga sortimentet av Ducati Scramblers.
En av dem kallas scrambler café racer.

Hjärtat slår några extraslag...
DCC0CADB-9ACA-4530-99B5-8AE734157D82.jpeg

C4DC371D-E77F-4D6E-A08E-50C82FBD6361.jpeg


7505EE4C-4487-48DC-8466-4BEE9DF76775.jpeg


Det här var ju lite ballt!
800 kubik Ducati på 75 hästar kanske inte är så skoj men bygget är lätt och jag gillar stuket. Ett akrapovic, en svart(brun?) sadel och tail tidy så är man hemma.
Men fråga mig om en timme igen så har jag säkert nåt annat i tankarna ;)
Vad är det för modell i första bilden? Är inte mycket för HD alls eller andra glidare för den delen, men det var nog den coolaste HD jag sett!
 
Tillbaka
Topp