Tog en sväng till Probikes butiker idag.
Första butiken blev den i Sollentuna.
Skittrevlig Speed twin!
Jättestor rocker 3. Det är ett AS!
Gillar BMW retrosport
Vespa är ju alltid en favorit!
Butiken i Sollentuna hade inga Harleys men fullt av jätteupptagna säljare som gick/tittade förbi oss. Ingen skön stämning alls. Provsatt Bonneville Bobber men kom på att den är för liten.
Ingen bra upplevelse alls och en trist början på dagens äventyr.
Vi åkte vidare till Probike i Täby.
Möttes av den skitläckra Softail slim i mattgul kulör. Gillar den skarpt!
Vi möttes upp av en trevlig kvinna som gått kursen säljsnack.
Vi gick direkt in till rummet med godbitarna. Jag fastnade för den Stiletto-röda Fat boben. Så jäkla skitfrän Harley med massor av attityd!
Fat boy är ju även det en riktigt ball, ikonisk motorcykel. Kompisen gillade körställningen och slogs av hur lätt den var.
Fasen Sportster är ju rätt coola.
Gillar 70-talsstuket!
Fick ett pris på den extrautrustade Fat boben men finansieringsförslaget jag fick var uselt och 15% rabatt på kläder var väl inget vidare heller.
Vi åkte vidare till Probike Skärholmen.
Här mötte vi upp Hasse som säkert också gått säljkursen. Trevlig och avslappnad. Här hade vi sedan bestämt att jag skulle provköra den Fat Bob av 2018 års modell de hade inne. Den var roströd och utrustad med v&h helsystem, filter och supertuner.
Vi kände lite på de andra hojarna innan provturen.
Denna Lowrider S hade jag stora förväntningar på. Blev inte så impad. Lite könlös.
Äntligen var det dags för provkörning!
Hojen visade sig vara lite småsliten men riktigt tuff i sin mattbruna lack.
Men DRA BENET I GRUSET vilket ös!
När jag drog fullt från rödljuset kände jag hur framhjulet vill lyfta och hur det började kittla i magen. En känsla som jag inte haft sedan den vässade Gixxer 1100r Jag hade i mitten på 00-talet.
Edit: Glömde ju kommentera bromsarna som var långt ifrån allt som jag testat i HD-väg. Perfekt balanserade och med fint bett!
Det här var riktigt roligt!
Ska jag köpa nytt eller nästan nytt så är det utan tvekan en Fat Bob jag måste ha.
På Northbike i Sundsvall får jag dessutom ett bra pris på en ny 114.
Men jag är tvek på om jag vill lägga 200k på en ny hoj, även om den är så här frän.
På vägen hem stannade vi till I Strängnäs hos en Blocketkontakt för att titta på Fat Bob av 2009 års modell.
Hojen såg ut som skit och hade dessutom ett överpris.
Vi åkte raskt vidare till Sulas. Trevlig säljare men inga hojar av intresse.
På vägen hem fick jag snilleblixten att försöka ta reda på vem som äger den Street Bob jag hade 2009.
Fem minuter senare får jag ett mess med bilder på hojen som den ser ut nu. Han ville tyvärr inte sälja just nu.
Så här såg den ut för ca 10 år sedan när den var i min ägo.
Om någon har en Harley Dyna 2007-2012 i bra skick till ett vettigt pris så får ni gärna höra av er. Super glide, Lowrider, Street Bob, fat Bob och annat liknade är intressant.