• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Servade i veckan. Tänkte inte byta stift, men....
Så nu står den italienska babyn. Byter de inre mupp-stiften också, så det blev beställning.
414303A1-2419-4705-8D41-482D85412924.jpeg
Hmmm. Så ska dom ju inte se ut.. Fast hellre stiftet än gängpaj.. ;)

När vi ändå snackar, vilken jacka är snyggast?
E01A9074-2BD5-4E4D-982D-8D3EDBC3EC0F.jpeg
089BBAC0-8CE1-4DD2-B996-5691AFB61188.jpeg
Då stampar väl jag in och tycker att seventy är fränast. Men som estet skulle jag också beakta färgen på hojen och hjälmen. Orange detaljer funkar inte på röda hojar eller hjälmar. Jag kan minnas fel men har för mig att sevety finns med beige accenter. Funkar till det mesta.
En liten varning dock. Min erfarenhet av den typen av skinnjackor är att dom är rätt korta både i ryggen och ärmarna. Funkar bra till en relativt upprätt körställning men börjar man luta sig framåt (tänk tex Thruxton) glipar det.

Blev en liten runda till Norberg och Ängelsberg innan tvätt.
Softailen från 01 gick riktigt bra. Lite som ett skepp på vägen men ändå stabil.
Lowridern är mappad och med andra pipor. Går som ett troll!
Efter gårdagens tur började jag fundera. Man kanske inte måste ha nytt/dyrt för att det ska vara skoj?!

B7F057B1-0C9C-4CDC-86B8-EF050ADAAB81.jpeg
A3BE8704-95AE-4105-8960-B14921B36722.jpeg
FFB29B9E-0B14-4938-8643-0470242BA99A.jpeg
3B892D90-0896-46C0-B869-55AA10853124.jpeg

Softailen från 01 gick riktigt bra. Lite som ett skepp på vägen men ändå stabil.
Efter gårdagens tur började jag fundera. Man kanske inte måste ha nytt/dyrt för att det ska vara skoj?!

Jag hade en Fat Bob -09 ett par år. Tyckte väldigt mycket om den. Bytt bakskärm till 1 gen street bob samt bytte till enkellyse, så att jag skulle stå ut med utseendet. Sänkte den också vilket gav ett schyst stuk men gjorde den lite för benägen att skrapa i backen i kurvor. Hur som helst kan jag verkligen rekommendera första generationens Fat Bob men den behöver några enklare kosmetiska uppdateringar för att bli perfekt. Lepera bare bones bytte jag också till kom jag på nu.

Absolut inte. Vet inget om HD, men annars håller ju alla hojar svinlänge, både prestandamässigt och skickmässigt. Undantaget är väl möjligtvis R-hojar, där tycker jag man märker väl att en 10 år gammal hoj är gammal. Fast fort går de ju ändå.

Det tycker jag inte, beggade hojar är ju oftast rätt prisvärda. Men gillar du verkligen tunga HD ? Skulle jag köpa hoj idag skulle jag köpa Duccati Scrambler, ta bort lite ful plast, så är de stencoola.

Jag hade en Fat Bob -09 ett par år. Tyckte väldigt mycket om den. Bytt bakskärm till 1 gen street bob samt bytte till enkellyse, så att jag skulle stå ut med utseendet. Sänkte den också vilket gav ett schyst stuk men gjorde den lite för benägen att skrapa i backen i kurvor. Hur som helst kan jag verkligen rekommendera första generationens Fat Bob men den behöver några enklare kosmetiska uppdateringar för att bli perfekt. Lepera bare bones bytte jag också till kom jag på nu.
Har ett par sådana på gång faktiskt. Gillar dubbellyse och bakskärmen. Tvärtom mot dig alltså! :D
Är dessa hojar lite högre än en Streetbob tex?
Absolut inte. Vet inget om HD, men annars håller ju alla hojar svinlänge, både prestandamässigt och skickmässigt. Undantaget är väl möjligtvis R-hojar, där tycker jag man märker väl att en 10 år gammal hoj är gammal. Fast fort går de ju ändå.
Absolut! Byter man olja och härbärgerar dem inomhus så är det ju lugnt.
Tycker ändå man ska väga in att utöver hur mycket bättre nya M8an är så är ju chassit betydligt bättre på +18 softailarna
Har ju inte testat M8 och var/är som du vet sugen på en ny Fat Bob. Hoppas kunna testa den på onsdag :hungry:
Det tycker jag inte, beggade hojar är ju oftast rätt prisvärda. Men gillar du verkligen tunga HD ? Skulle jag köpa hoj idag skulle jag köpa Duccati Scrambler, ta bort lite ful plast, så är de stencoola.
En liten Harley Dyna är förvånansvärt smidig och vass. Jag gillar att man har vridet hela tiden. Jag har haft alla möjliga hojar såsom rd350, Gsxr, Vespa, Ducati och säkert annat som jag har glömt. Men jag upplever att Harleyn kanske ger mest för körglädje för pengarna. :)

Senast ändrad:
Jag har haft alla möjliga hojar såsom rd350, Gsxr, Vespa, Ducati och säkert annat som jag har glömt. Men jag upplever att Harleyn kanske ger mest för körglädje för pengarna. :)
Exakt så, jag har avverkat det mesta inom sporthojar mm. Finns ingen som erbjuder den körglädjen och känslan rätt HD kan göra. Man måste köra för att fatta. Tror aldrig jag haft någon hoj som varit kul i rimliga hastigheter utöver HD.

Tror fan jag ger upp på SRen nu, får fan inte skiten att bete sig. Köper en Striple eller något istället.

@par och @Moorflax , jag har ingen HD-erfarenhet, men jag tror ni sätter fingret på en viktig grej.
Om man ska vara lite ”filosofiska rummet” så är min uppfattning att störst körglädje får man om man har en hoj som motsvarar den körning man gör, inte den man tror att man tänker göra.
Hojåka handlar ju om känslor. Jag har varit som mest besviken på hojåka i perioder då jag åkt R-hoj, men aldrig ”sträckt ut den”. Och haft roligast med skrotiga enduros med bra vänner i en grusgrop.
Köp något kul, åk någon månad, byt om du känner att det blir ”fel”.
Och specifikt till @Moorflax : köp HD. Det är ju det du vill ha!

@par och @Moorflax , jag har ingen HD-erfarenhet, men jag tror ni sätter fingret på en viktig grej.
Om man ska vara lite ”filosofiska rummet” så är min uppfattning att störst körglädje får man om man har en hoj som motsvarar den körning man gör, inte den man tror att man tänker göra.
Hojåka handlar ju om känslor. Jag har varit som mest besviken på hojåka i perioder då jag åkt R-hoj, men aldrig ”sträckt ut den”. Och haft roligast med skrotiga enduros med bra vänner i en grusgrop.
Väl skrivet:) Det finns en hoj för alla. När man hittat hojen man känner att "den vill jag lägga mil/körtid med", då har man ju hittat hem. Tills man hittar nåt ännu roligare;)

Bra skrivet!
Jag har kört många R-hojar och trott att jag varit Wayne Rainey eller Kevin Schwantz. Har alltid slutat med besvikelse. Jag är helt klart bättre på parkeringen än på kurviga vägen.
Jag kör ändå ganska aktivt och gillar när det svänger. Men det behöver inte gå 200 knyck på småvägarna. 100 knyck kan vara minst lika skoj och då är det skitroligt med vrid långt ner i registret istället för vid 12000 varv.

Skrotiga enduros med bra vänner i grusgrop, är helt oslagbart !

Tillbaka
Topp