• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Årets första sväng! Som man längtat. :) Började dock sisådär - skulle ställa på hojen men då studsade det i appen. Ringde till försäkringsbolaget och fick då höra att jag i höstas ställde av/på hojen så pass många gånger att de inte längre vill erbjuda mig den avställningsbara försäkring som jag tecknat. WTF?! Enda de kunde erbjuda mig var helårsförsäkring. Läste igenom försäkringspapprena rätt noga i höstas och hittade ingenstans att det finns någon sådan begränsning. Kan förstå att de räknar med att man ska ställa på hojen under längre perioder, men nu när det inte verkar finnas någon tydlig begränsning så tycker jag att det är omåttligt fräckt av dem.
0342EADA-E5B3-4E29-BD59-FC6A86CA9BA7.jpeg
vilket försäkringsbolag pratar vi om?

bjoerlin76:

Hur ofta ställer man av och på för att få ett sådant besked?

En året runt försäkring på en naken hoj bör vara rätt överkomlig. Bilsport & Mc eller Svedea. Har det föregående på min Ducati Monster.

Har sedan nästan 20 år tillbaka en av och påställningsbar försäkring på min andra motorcykel. Den skulle numera lika väl vara påställd hela året. Premien är så billig, men jag kör inte så ofta med den längre. Så jag ställer av och på den i samband med att den används. En handfull gånger per år maximalt.

Senast ändrad:
Den är tillverkad i Indien !? Som övriga RE. Eller har dom splittat och sålt Cafésegmentet till någon annan aktör? Snart kommer väl Norton o AJS i Kinaskrud. Undrar vilken kvalité dom håller...
asien som asien....

alla nya harleys som säljs i sverige görs ju i thailand men allt beror väl på hur välgjorda alla delar är?

Den är tillverkad i Indien !? Som övriga RE. Eller har dom splittat och sålt Cafésegmentet till någon annan aktör? Snart kommer väl Norton o AJS i Kinaskrud. Undrar vilken kvalité dom håller...

Ingen aning :) Men de lämnar 3 års garanti och av det lilla jag har snappat upp har RE en hel del tidigare Triumph-folk i sitt stall nu.

Monteras i Thailand, tror allt tillverkas i US och sen skeppas för monteringen
sägs visserligen att kvaliten har blivit bättre sedan dom öppna fabriken i thailand....

har hört att en del saker görs utav ett japanskt företag som heter showa som ska ha fabriker runt om i världen
har läst mig till att showa köpte upp ett japanskt företag 1950 som tillverkade harleys på licens

är
sägs visserligen att kvaliten har blivit bättre sedan dom öppna fabriken i thailand....

har hört att en del saker görs utav ett japanskt företag som heter showa som ska ha fabriker runt om i världen
har läst mig till att showa köpte upp ett japanskt företag 1950 som tillverkade harleys på licens
Harley har kört med Showa-gafflar rätt länge.

@Pictor

Har inte kontrollerat sanningshalten i klippet, men det omnämns att den nya VD:n köpte up Harris Performance 2015, plockade folk från Suzuki och sen öppnade ett utvecklingskontor i Leicestershire dit det hoppade över ett gäng från Triumph. 2019 släpptes Continental GT tillsammans med Interceptor 650.

@Pictor

Har inte kontrollerat sanningshalten i klippet, men det omnämns att den nya VD:n köpte up Harris Performance 2015, plockade folk från Suzuki och sen öppnade ett utvecklingskontor i Leicestershire dit det hoppade över ett gäng från Triumph. 2019 släpptes Continental GT tillsammans med Interceptor 650.

undra hur många hojar dom säljer i indien per år....

lär nog vara en hel del

Kollat en del klipp nu på Vitpilen 401. Alla verkar riktigt nöjda så nu är jag taggad. Tänkte försöka testa en efter påsk.

@Moorflax tror jag läste att du inte fick provat?

Kollat en del klipp nu på Vitpilen 401. Alla verkar riktigt nöjda så nu är jag taggad. Tänkte försöka testa en efter påsk.

@Moorflax tror jag läste att du inte fick provat?
Nä det stämmer. Jag var till Sulas för någon vecka sedan men de hade ingen 401:a att testa. Klockan började närma sig stängning så jag hann inte testa den 701:a de hade heller.

Ingen aning :) Men de lämnar 3 års garanti och av det lilla jag har snappat upp har RE en hel del tidigare Triumph-folk i sitt stall nu.

@Pictor

Skönt, lite engelsk kvalitet, då är det ju lugnt.

@Clark Kent

Gillar GT:n från framlyset och ända bak till slutet av sadeln. Det ser för konstigt ut. Hade varit snyggare med en längre sadel eller en annan bakram.

904838D3-B242-473C-96D6-4F6FA6CDCFE8.jpeg

Har också hört att Harris är med och utvecklar RE. Tror att de har framtiden för sig.

@Clark Kent

Gillar GT:n från framlyset och ända bak till slutet av sadeln. Det ser för konstigt ut. Hade varit snyggare med en längre sadel eller en annan bakram.

904838D3-B242-473C-96D6-4F6FA6CDCFE8.jpeg

Har också hört att Harris är med och utvecklar RE. Tror att de har framtiden för sig.

Håller helt med, men det finns snygga och relativt okomplicerade moddar. Här ett exempel där rörkonstruktionen bak är kortad och det sitter en led-belysning i röret. Plus annat avgassystem med lite mulligare ljud och även kortare slutburkar, något som jag föredrar utseendemässigt.

Skärmavbild 2021-03-31 kl. 13.12.45.png

Håller helt med, men det finns snygga och relativt okomplicerade moddar. Här ett exempel där rörkonstruktionen bak är kortad och det sitter en led-belysning i röret. Plus andra rör med lite mullogare ljud och kortare, något som jag föredrar utseendemässigt.

Skärmavbild 2021-03-31 kl. 13.12.45.png
Designstudien har nog sett ut sådan eller liknande från början, sen har lagar o förordningar försämrat den färdiga produkten.(som vanligt)

Ny hoj för säsongen
1F4AE56C-26B7-4F88-9B1E-55D9C1AEDFAF.jpeg
Fint! Skaffade en Urban Enduro samma år som de kom. En av de roligaste maskiner jag ägt, funkade fint till det mesta. Var hyfsat underhållande att köra på bana också :p Tyvärr såld, som alla andra hojar jag ägt.

Bilagor

• 4B35EBE6-6B4D-46AB-9C2B-263BBE1EDB17.jpeg
    4B35EBE6-6B4D-46AB-9C2B-263BBE1EDB17.jpeg
    946.6 KB · Visningar: 27
  • B5D9D729-8906-4E78-A66F-FC550A487401.jpeg
    B5D9D729-8906-4E78-A66F-FC550A487401.jpeg
    847.6 KB · Visningar: 41
  • 998B417B-2260-42CB-810F-35B5F25D0D86.jpeg
    998B417B-2260-42CB-810F-35B5F25D0D86.jpeg
    86.2 KB · Visningar: 41
Tillbaka
Topp