Ja, den servicen brukar ligga där omkring vill jag minnas på de Triumph jag gjort det på.4850 kr vill Probike ha för en ventiljustering, låter det inte som ett överpris ? Kan väl inte ta en heldag att göra det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den servicen brukar ligga där omkring vill jag minnas på de Triumph jag gjort det på.4850 kr vill Probike ha för en ventiljustering, låter det inte som ett överpris ? Kan väl inte ta en heldag att göra det
Jo så är det, så det är väl rimligt då. Vet att jag gjorde det själv på min XT tog 1,5 timme men det är väl lite enklare.Allt är dyrt nu för tiden... Dom lyfter väl ventilkåpan och justerar ventiler och tändning + nya packningar. Tar dom drygt 1k/h+moms så är det ju 4h arbete inkl material
Kollade med min handlare eftersom jag har beställt slipon till min -21. Han meddelade att de har full koll på detta och helt enkelt väntar på nya versioner av slipon.yes, euro5
och ja asså handlarn ska ju mappa om skiten så den ska kunna köras toppen utan dom dära sensorerna men detta är alltså helt nytt för 2021 vad jag förstår och är endast i eu.
finns nog inga system ute med extra pluggar än om jag fattar det rätt och när handlarna knappt har koll än så känns allt lite olustigt på något sätt
Kul! Ser ut som Motostar i Sjöbo?Kompis har köpt Vitpilen. Ser verkligen fram mot att testa, tycker att den ser väldigt lovande ut både med chassi och motor. Någon i tråden med erfarenhet av modellen?
Kul! Ser ut som Motostar i Sjöbo?
Har provkört den. Rolig hoj, sportig. Kändes väldigt lätt, på gränsen till moppekänsla. Kanske lite trött motor i min smak, tror inte stånka är riktigt min grej heller.
Jag har lillebror. Provkörde 701 också ett par ggr i fjol, helt ok men man betalar premium för design. Både i inköp och försäkring. Men betalar man inte listpris är det ju såklart bättre. Som bjoerling säger är det moppekänsla på båda, enkla o lätta. Hade nog inte valt en som enda hoj dock.Kompis har köpt Vitpilen. Ser verkligen fram mot att testa, tycker att den ser väldigt lovande ut både med chassi och motor. Någon i tråden med erfarenhet av modellen?
Kompis har köpt Vitpilen. Ser verkligen fram mot att testa, tycker att den ser väldigt lovande ut både med chassi och motor. Någon i tråden med erfarenhet av modellen?
på tal om husqvarna så hade jag inte sagt nej till en 701 enduro eller supermotardJag har lillebror. Provkörde 701 också ett par ggr i fjol, helt ok men man betalar premium för design. Både i inköp och försäkring. Men betalar man inte listpris är det ju såklart bättre. Som bjoerling säger är det moppekänsla på båda, enkla o lätta. Hade nog inte valt en som enda hoj dock.
Billigt ändå mot min stora.på tal om husqvarna så hade jag inte sagt nej till en 701 enduro eller supermotard
det blir fan inte mer moppefeeling än en husqvarna supermotard haha
en sån skulle bara kosta 15.000 att helförsäkra på mig i malmö
ungefär som när jag var 25 och lite på skoj ringde å fråga vad en hayabusa skulle kosta att försäkra...Billigt ändå mot min stora.
Fick prisförslag på 960000/kvartal.
Svettigtpå tal om husqvarna så hade jag inte sagt nej till en 701 enduro eller supermotard
det blir fan inte mer moppefeeling än en husqvarna supermotard haha
en sån skulle bara kosta 15.000 att helförsäkra på mig i malmö
Jag har nördat med mig lite i modellen och ska ev köpa en sådan som andrahoj. Ska åka och prova bägge modellerna på Sulas. 401:an har ju mindre effekt men vet av erfarenhet att det kan vara lika roligt som en mer effektstark hoj.Kompis har köpt Vitpilen. Ser verkligen fram mot att testa, tycker att den ser väldigt lovande ut både med chassi och motor. Någon i tråden med erfarenhet av modellen?
avskalat och snyggt!Jag har nördat med mig lite i modellen och ska ev köpa en sådan som andrahoj. Ska åka och prova bägge modellerna på Sulas. 401:an har ju mindre effekt men vet av erfarenhet att det kan vara lika roligt som en mer effektstark hoj.
Jag har nördat med mig lite i modellen och ska ev köpa en sådan som andrahoj. Ska åka och prova bägge modellerna på Sulas. 401:an har ju mindre effekt men vet av erfarenhet att det kan vara lika roligt som en mer effektstark hoj.
på tal om husqvarna så hade jag inte sagt nej till en 701 enduro eller supermotard
det blir fan inte mer moppefeeling än en husqvarna supermotard haha
en sån skulle bara kosta 15.000 att helförsäkra på mig i malmö
Billigt ändå mot min stora.
Fick prisförslag på 960000/kvartal.
Varför bor ni så illa till och varför är ni så onödigt unga?ungefär som när jag var 25 och lite på skoj ringde å fråga vad en hayabusa skulle kosta att försäkra...
fick som svar att det är lika bra att du inte ens ställer frågan för du lär inte gilla svaret haha
Haha, 44år, på landet i eget låst garage.Varför bor ni så illa till och varför är ni så onödigt unga?
att vara precis över 30 i malmö är inte ett lätt liv att levaVarför bor ni så illa till och varför är ni så onödigt unga?
Jag halv eller trafikförsäkrar alltid mina hojar. Om jag smäller så hårt att hojen behöver lagas med vagnskadan tänker jag att hojen är mitt sista problem....
kan sakna min gamla er6a ibland!Jag la min ER6a i en korsning när en bil trängde sig före och körde på mitt framhjul. Kostade runt 30k att laga plus 10k för ny utrustning. Ganska glad att jag hade helförsäkring där även om jag inte skadade mig speciellt.
Blev du vållande till den skadan?Jag la min ER6a i en korsning när en bil trängde sig före och körde på mitt framhjul. Kostade runt 30k att laga plus 10k för ny utrustning. Ganska glad att jag hade helförsäkring där även om jag inte skadade mig speciellt.
På Ducatin skiljer det knappt något på trafik eller halv.Jag halv eller trafikförsäkrar alltid mina hojar. Om jag smäller så hårt att hojen behöver lagas med vagnskadan tänker jag att hojen är mitt sista problem....
Nä, som tur var fanns det vittnen. Bilen smet och ägaren svarade inte när polisen försökte kontakta honom (om de ens försökte) så ärendet lades ner. Vet inte vem som fick betala i slutändan. Men det var iaf mitt försäkringsbolag som betalade ut ersättning till mig.Blev du vållande till den skadan?
Du ersattes sannolikt av trafikförsäkringsföreningen i det fallet. Dvs vagnskadan hade ingen betydelse. Lite av min poäng. Vagnskadan träder in när man är vållande eller det inte finns någon motpart.Nä, som tur var fanns det vittnen. Bilen smet och ägaren svarade inte när polisen försökte kontakta honom (om de ens försökte) så ärendet lades ner. Vet inte vem som fick betala i slutändan. Men det var iaf mitt försäkringsbolag som betalade ut ersättning till mig.
Du ersattes sannolikt av trafikförsäkringsföreningen i det fallet. Dvs vagnskadan hade ingen betydelse. Lite av min poäng. Vagnskadan träder in när man är vållande eller det inte finns någon motpart.
Sen på äldre hojar blir det ofta som @daniel svensson skriver väldigt liten skillnad på halv eller hel. I mitt fall (halvny Z1000) så lägger helförsäkringen på 100% till.
Each to his own. Behövs det för att kännas bättre så ska man såklart skita i hur jag görLa hojen på Essingeleden också (innan den blev fixad för ovan). Då var det totalt mitt eget fel men utan allvarliga skador på mig. Men skulle uppskatta att skadorna hade varit minst de samma. Man avgör såklart själv. Men jag betalar hellre 2-3k extra år för hel.
Each to his own. Behövs det för att kännas bättre så ska man såklart skita i hur jag gör
Lägga hojen på Essingeleden låter för övrigt som den värsta mardröm man kan tänka sig. Inte för hojens skull utan risken att bli överkörd som Frogger. Fy satan!