• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vespa GS 1961 med patina och helt 100% renoverad motor.

42497BEE-3D95-43B1-B754-05E650D8F799.jpeg

Kommer ihåg en -59 vi hittade i en lada, och fick av bonden. Lite isracing, sedan skärbränna bort motorpaketet och bygga en motorspark. Resten i skrotcontainern. Motorsparken blev en croscart till sommaren, sedan containern den också. Kan möjligtvis ha baklyset liggande någonstans.
Jo det var ju skrotvärde på dessa för länge sedan, har ett renoveringsobjekt i garaget, som vi på den tiden borrade sönder för vi orkade inte pilla in vajrarna i karossen. Nu får man vara lite mer försiktig, har blivit tokdyra i Italien, men ska aldrig sälja så det spelar ingen roll.

Började också min MC-karriär med en er6n. Kan inte bli bättre start.
Jättebra hoj! Jag hade en Honda cb 500 som första mc men gjorde sedan en "paus" på 7-8 år och köpte då denna förra säsongen.. Är egentligen sugen på att byta upp mig till en kawasaki z900 men tänkte skaffa mig lite mer körvana innan byte. För tillfället är jag dock väldigt nöjd! :)

Problemet är väll att allt kostar som riktiga hojar i Sverige typ:) Annars kunde man ha en på kul

Men det får du ju en fin japanare för liksom? Med kvalitet som kommer vara skottsäker i 20 år
Vill man ha det jämt då? Är nog rätt övertygad om att japsen är bättre än RE men jag skulle nog välja den senare iaf.
Jag är inte heller helt säker på att de är så dåliga längre.

Provkörde denna leksak igår 🙂
Kände det där pirret i magen vid fullt gaspådrag som jag mindes sedan tiden med Gsxr1100r 😜
Den gick bra men räckvidden är ju kass och 352k är i saftigaste laget.
Men kul var det!

FB4FDF15-C82A-440A-B4D0-9C173255D4D8.jpeg

32555D7C-2691-4293-8214-22B2D2CC99E5.jpeg

Det är något speciellt med Trajor.
C2A5792E-E4E3-4C31-8D82-78E86CB1BFBE.jpeg

Åkte förbi Sulas och kollade in Vitpilen. Tyvärr ingen möjlighet att provköra. Tror starkt på 401:an trots sina 44 hästar

F7A3F440-70E9-41DF-A81C-2D7302893B24.jpeg

Årets första sväng! Som man längtat. :) Började dock sisådär - skulle ställa på hojen men då studsade det i appen. Ringde till försäkringsbolaget och fick då höra att jag i höstas ställde av/på hojen så pass många gånger att de inte längre vill erbjuda mig den avställningsbara försäkring som jag tecknat. WTF?! Enda de kunde erbjuda mig var helårsförsäkring. Läste igenom försäkringspapprena rätt noga i höstas och hittade ingenstans att det finns någon sådan begränsning. Kan förstå att de räknar med att man ska ställa på hojen under längre perioder, men nu när det inte verkar finnas någon tydlig begränsning så tycker jag att det är omåttligt fräckt av dem.
0342EADA-E5B3-4E29-BD59-FC6A86CA9BA7.jpeg

Tillbaka
Topp