Slogs duLite längre tur idag, från Lund till Kivik och tillbaka. Fan vad många schyssta vägar det fanns längs vägen.
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slogs duLite längre tur idag, från Lund till Kivik och tillbaka. Fan vad många schyssta vägar det fanns längs vägen.
![]()
![]()
![]()
Slogs?Slogs du![]()
Trevliga bilderLite längre tur idag, från Lund till Kivik och tillbaka. Fan vad många schyssta vägar Skåne har
![]()
![]()
![]()
Don Quijote
@alfgren gillar ju dock inte när motorcykeln låter så han lär sätta på org. system igen för att komma ned i decibel, till skillnad från det Yoshimura-system som verkar sitta på.
Nu är du bara helt snett ute. Det är skillnad på raka rör och sportavgas.
Besiktade för övrigt Kawan igår, inte ett pip om ljudnivån.
Ah, haha. Är inte tillräckligt bildad it seems...Don Quijote![]()
Nepp, minns inte var möllan var faktiskt men de andra bilderna är från Kiviks hamn och musteriet där ute. Lite kondenserat körde jag Lund - Önneköp - Eljaröd - Kivik - Sankt Olof - Lövestad - Öved - Lund.Trevliga bilderär det solnäsgård? Vilka vägar körde du?
Beställd!Jo det är den man ska ha
Får köra den när det inte blåser och är soligtNepp, minns inte var möllan var faktiskt men de andra bilderna är från Kiviks hamn och musteriet där ute. Lite kondenserat körde jag Lund - Önneköp - Eljaröd - Sankt Olof - Lövestad - Öved - Lund.
Östraby - Långaröd är en förjäkla fin sträcka där![]()
Härligt, grattis.Beställd!
Grattis!Beställd!
Grattis! Riktigt ball den där!Nu kan jag vara med på riktigt i tråden igen. Plocka hem denna idag.
![]()
Grattis!
Finns det möjlighet att göra något på priset på nya Vespor?
Tveksamt. Jag lyckades inte i alla fall. Just nu säljer de allt som kommer hem. Finns ngn 2020 eller 2019 modell för några tusen under list.
Ville köpa i närheten för att slippa transport så jag skippade att leta mer.
Grattis! Riktigt ball den där!
Grattis!
Finns det möjlighet att göra något på priset på nya Vespor?
Grattis! Riktigt ball den där!
Grattis! Hur känns storleken då? Du är ju ändå en stor kille vad jag minns.Tack! Riktigt skön känsla att plocka ut en helt ny hoj. Men lite segt med inkörningen.Måste säga att jag är imponerad av den trots sin lilla motor. Kommer bli perfekt för mig som mest kommer köra till golfbanan och kortare sträckor.
Grattis! Hur känns storleken då? Du är ju ändå en stor kille vad jag minns.![]()
Hur ska den köras in? Köpte du på Sulas?Tack! Riktigt skön känsla att plocka ut en helt ny hoj. Men lite segt med inkörningen.Måste säga att jag är imponerad av den trots sin lilla motor. Kommer bli perfekt för mig som mest kommer köra till golfbanan och kortare sträckor.
Kan rekommendera tankväskan.Nu kan jag vara med på riktigt i tråden igen. Plocka hem denna idag.
![]()
Hålla sig under 7000 varv till första service(100mil)Hur ska den köras in? Köpte du på Sulas?
MarkägarenVem har rätt att bötfälla där - tror han kom från Malmö Stads Parkering, så antar att han får?
En bit asfalt utanför mitt jobb klassades som vändplan även fast jag ansåg mig stå väldigt långt från själva vägen. Kostade 1000kr per gång. På andra sidan en knappt synlig skarv i asfalten så var det hyresgästen (mitt kontor) som ägde marken och de hade inget parkeringsövervakningsavtal =DKan ett helt torg vara en gångbana?
På gatan eller särskilda mcparkeringar om det är en vespa med regskyltoch den viktigaste frågan.... "Var f*n ska jag parkera nu då för att slippa böter?"
du ska akta dig för p-lisorna i malmö!Kollade ut från fönstret idag på jobbet och såg att en p-lisa kontrollerade min Vespa. Stod i cykelställ på ett torg (Masttorget Västra Hamnen). Gick ner och han sa att det är 1 300 kr böter där om man står pga att det är att jämföra med "gångbana". Jag ifrågasatte inte utan körde iväg och parkerade på annan plats, men så här i efterhand börjar man fundera lite.
Vem har rätt att bötfälla där - tror han kom från Malmö Stads Parkering, så antar att han får?
Kan ett helt torg vara en gångbana?
och den viktigaste frågan.... "Var f*n ska jag parkera nu då för att slippa böter?"
Tror det kallas Tomtmark lagen är från 1984 (finns vid vissa Brf) Som kan har parkeringsövervakningsavtal. Där deras personal kan skriva ut en kontroll avg.Markägaren
En bit asfalt utanför mitt jobb klassades som vändplan även fast jag ansåg mig stå väldigt långt från själva vägen. Kostade 1000kr per gång. På andra sidan en knappt synlig skarv i asfalten så var det hyresgästen (mitt kontor) som ägde marken och de hade inget parkeringsövervakningsavtal =D
Mitt är ett sportavgas. Besiktning idag, mkt väl godkänt.Nu är du bara helt snett ute. Det är skillnad på raka rör och sportavgas.
Besiktade för övrigt Kawan igår, inte ett pip om ljudnivån.
Så - Besiktad och klar med blankt papper. Lite ny olja så är den annonsredo sedan. Bara ett problem - körde den till besiktningen och blev inte alls sugen på att göra mig av med den.Besiktning bokad. Tack för knuffen!![]()
Så - Besiktad och klar med blankt papper. Lite ny olja så är den annonsredo sedan. Bara ett problem - körde den till besiktningen och blev inte alls sugen på att göra mig av med den.![]()