• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Idag så var det dags att bli HD ägare!

Low Rider S

tyvärr är sadeln från saddlemen restad och kommer i början på juni men de kan man överleva!

trodde inte bassani road rage systemet skulle låta så jävligt som det gör :nailbiting:
20210514_221601.jpg
Snyggt! stort grattis!
Tycker det rostfria Bassani gör sig bättre än det mattsvarta, blir en bra kontrast 😊
 
Snyggt! stort grattis!
Tycker det rostfria Bassani gör sig bättre än det mattsvarta, blir en bra kontrast 😊
tack!!

jag gillar när man ser dom rostfriasystemen som blivit lite patinerade och fått lite färg

bassanis vanliga road rage rostfritt finns ju i två versioner, en med värmesköldar och en utan.
den utan får ju färg mycket snabbare


tycker även dom svarta är fräcka men när jag beställde min så stod där 3 beggade hojar som var ungefär ett år med såna syatem och dom hade bleknat rätt rejält och blivit lite grådassiga i färgen vilket inte var aå spännande



då känns det roligare med att bryta av med lite rostfritt
 
Den där har funnits på min radar, dreglat många ggr över dessa. Riktigt skön design
Kört någon? De Benelli jag kört har varit så där kompromisslöst högkompade med liten svängmassa, lite som MV Agusta tenderar vara.

Var även sugen på en Dragster RR, men samma där, aftersalesen kunde vara lite diffus. Åsså är den väldigt, väldigt liten. Jag har rätt lång överkropp.
746825F8-91B3-4D33-B14A-271DF59AEFBC.jpeg
 
Kört någon? De Benelli jag kört har varit så där kompromisslöst högkompade med liten svängmassa, lite som MV Agusta tenderar vara.

Var även sugen på en Dragster RR, men samma där, aftersalesen kunde vara lite diffus. Åsså är den väldigt, väldigt liten. Jag har rätt lång överkropp.
746825F8-91B3-4D33-B14A-271DF59AEFBC.jpeg
Aldrig kört dem, var helt en estetisk baserad affektion. Men tror hjärnan och hjärtat möttes halvvägs på Tuonon 😊

Btw, saknar du inte skruvandet? (Förstått du ändå får en del av den varan iof)
 
Senast ändrad:
Aldrig kört dem, var helt en estetisk baserad affektion. Men tror hjärnan och hjärtat möttes halvvägs på Tuonon 😊

Btw, saknar du inte skruvandet? (Förstått du ändå får en del av den varan iof)

Saknar:
Allt roligt folk
Prova typ alla hojar som finns (mycket inbyten som ska kollas)

Framför allt saknar jag faktiskt känslan i händerna, att alla verktyg liksom blir en förlängning av händerna. Svårt att förklara känslan, men när man gör en specifik sak med händerna varje dag så går allting så lätt. Nu när jag ska skuva på något så går allt så trögt. Jag vet ju hur man gör med typ allt, men förut kunde jag bara titta på en MC och tänka ventiljustering så gjorde händerna resten nästan av sig själv.
Den känslan saknar jag. Kanske måste byta jobb?

Saknar inte:
100-milaservice i tusental
Kunder som tycker allt är dyrt
Min knasiga chef
All övertid på våren
Danska leverantörer
 
Kört någon? De Benelli jag kört har varit så där kompromisslöst högkompade med liten svängmassa, lite som MV Agusta tenderar vara.

Var även sugen på en Dragster RR, men samma där, aftersalesen kunde vara lite diffus. Åsså är den väldigt, väldigt liten. Jag har rätt lång överkropp.
746825F8-91B3-4D33-B14A-271DF59AEFBC.jpeg
Som att köra Buell? Värsta traktorkänslan.
 
Båda är stencoola :woot: Provkörde bobber black från Johans och det är ju en riktig livsstilsmaskin. Men när fotpinnen skrapade ordentligt i första rondellen kände jag att den inte var för mig. Än.
Det är ju det man är rädd för! Hade en Dragstar något år och den skrapade också pedalerna i rondeller, kändes helt livsfarligt.

B02EFC1C-6729-4A20-9A2D-DF16ADA4DEA7.jpeg

Caferacer är mer min grej. Var jäkligt nöjd med min Thruxton förutom att den maxade ut lite väl tidigt och var lite för klen.
 
Det är ju det man är rädd för! Hade en Dragstar något år och den skrapade också pedalerna i rondeller, kändes helt livsfarligt.

B02EFC1C-6729-4A20-9A2D-DF16ADA4DEA7.jpeg

Caferacer är mer min grej. Var jäkligt nöjd med min Thruxton förutom att den maxade ut lite väl tidigt och var lite för klen.
Truxton R med T120? En kompis kör en den är ruskigt kompetent om än jävligt obekväm men har du kört thruxton innan så vet du ju vad det handlar om. BMW R Nine T finns ju också förstås.
 
Det är ju det man är rädd för! Hade en Dragstar något år och den skrapade också pedalerna i rondeller, kändes helt livsfarligt.

B02EFC1C-6729-4A20-9A2D-DF16ADA4DEA7.jpeg

Caferacer är mer min grej. Var jäkligt nöjd med min Thruxton förutom att den maxade ut lite väl tidigt och var lite för klen.
Var det verkligen den nya 1200cc versionen som du tyckte var för klen?
 
Harley Street Bob 2018 med 1500 mil på mätaren. Hojen startade inte här om dagen och efter en massa felsökning (tack för hjälpen @par ) så upptäcker vi att ryckutjämnaren har gett upp. Nu väntar jag på att Cycle world ska höra av sig och förhoppningsvis kan få hem en till mig snart. Det blir definitivt INTE Harley orginal igen.

463DD72C-7F4E-46F5-BB9A-5E6BE60AE66F.jpeg


C6138ECB-2C9D-47CE-915A-36D516FE185C.jpeg
 
Harley Street Bob 2018 med 1500 mil på mätaren. Hojen startade inte här om dagen och efter en massa felsökning (tack för hjälpen @par ) så upptäcker vi att ryckutjämnaren har gett upp. Nu väntar jag på att Cycle world ska höra av sig och förhoppningsvis kan få hem en till mig snart. Det blir definitivt INTE Harley orginal igen.

463DD72C-7F4E-46F5-BB9A-5E6BE60AE66F.jpeg


C6138ECB-2C9D-47CE-915A-36D516FE185C.jpeg
Livet som HD-ägare... 😂
 
Tillbaka
Topp