• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

sånt här är ju livsfarligt att maila ut till mc torskar som råkar vara klocktorskar med... :D

Väldigt snygg också för en gångs skull.
1645536251906.png

Inte alltid de där märkessamarbetena blir så lyckade :bag:
1645536342514.png

(Hur kan man utnyttja 49mm så jäkla illa förresten? Visarna går ju bara halvvägs)

Hmm, har grova problem med vad man ska köpa för hoj 😱😁.
Blir sugen på allt, har som max 120 å lägga på en hoj, HD street bob, Yamaha bolt, teneree 700, Triumph bobber, Triumph scrambler, honda cb1100rs, Triumph thruxton r, listan kan göras lång.
Får se vart detta slutar. Är riktigt avundsjuk på dom som köper en hoj och är nöjd med den å kör den massa år.

Blir sugen på allt, har som max 120 å lägga på en hoj, HD street bob, Yamaha bolt, teneree 700, Triumph bobber, Triumph scrambler, honda cb1100rs, Triumph thruxton r, listan kan göras lång.
Får se vart detta slutar. Är riktigt avundsjuk på dom som köper en hoj och är nöjd med den å kör den massa år.
Köp något som du känner dig bekväm med, så kan det bli en keeper🙂
Min VFR800-01 har var i min ägo sen - 04 då jag hämtade den i Tyskland. Den är utan tvekan min keeper som alltid finns att falla tillbaks på trots ett gäng till hojar😃

Stretcha lite och köp en ny softail standard

Köp något som du känner dig bekväm med, så kan det bli en keeper🙂
Min VFR800-01 har var i min ägo sen - 04 då jag hämtade den i Tyskland. Den är utan tvekan min keeper som alltid finns att falla tillbaks på trots ett gäng till hojar😃
Är ju det som är målet, att hitta en keeper men det är det svåra 😄 de mest återkommande tankarna är ju glidarhoj typ street bob eller Triumph bobber med framflytt och miniaphäng.
VFR800 har ju varit en hoj jag sneglat på sen 15 år tillbaka när jag först planerade å ta hojkort. Men kanske inte riktigt min stil av hoj 🤔, inget hår, helskägg å 100 pannor 😁😁 som gjord för glidare

Av de hojarna du nämner så tycker jag Triumph bobber verkar vara ett kul val.
Lätt begagnade lär du kunna hamna en bit under budget och coolhetsfaktorn är i mina ögon hög. Med den korta bakskärmen som finns som option blir de riktigt fräna.

Är ju det som är målet, att hitta en keeper men det är det svåra 😄 de mest återkommande tankarna är ju glidarhoj typ street bob eller Triumph bobber med framflytt och miniaphäng.
VFR800 har ju varit en hoj jag sneglat på sen 15 år tillbaka när jag först planerade å ta hojkort. Men kanske inte riktigt min stil av hoj 🤔, inget hår, helskägg å 100 pannor 😁😁 som gjord för glidare
I så fall skulle jag köpa en äldre fat boy. De går att hitta för bra pengar.

Av de hojarna du nämner så tycker jag Triumph bobber verkar vara ett kul val.
Lätt begagnade lär du kunna hamna en bit under budget och coolhetsfaktorn är i mina ögon hög. Med den korta bakskärmen som finns som option blir de riktigt fräna.
Bobbern ligger högt på listan men då med aphäng och framflytt av fotpinnar. Var en sån som hägrade när jag sålde min victory nyss, men den bobbern såldes samma dag jag fick sålt min hoj 🤬

Nja egentligen inte. Det klart värsta är ramfästet som sprack vid kraschpucken. På andraplats instrumentglaset som sprack, blir nog lite pyssligt att få ordning på. Annars mest kosmetiskt :)
Jag har också krashpuck monterad i ett motorfäste. Det kanske är bättre att ta bort och köra utan. Inte första gången jag hört om denna skada.

Jag har också krashpuck monterad i ett motorfäste. Det kanske är bättre att ta bort och köra utan. Inte första gången jag hört om denna skada.
Verkligen för o nackdelar.. Utan pucken hade väldigt mycket mer tagit stryk - motor, kylare, avgassystem osv. Kvalitativa puckar ska ju egentligen vara dimensionerade för att böjas innan de knäcker ett fäste men uppenbarligen funkar det inte alltid. Tror totalt sett att det var bra att jag hade det ändå

Tillbaka
Topp