• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ingen innergård du kan rulla in hojen på?
Tyvärr inte är trappor upp till innergården annars hade de varit perfekt ! Finns cykelställ och en liten mur runt entrén där jag bor men ställer man sig där får man såklart klagomål från boende.. funderade lite på köpa en regsskylt som sitter på kardborreband så man kan dra av skylten och ta med upp så man slipper bli lappad iaf..

Tyvärr inte är trappor upp till innergården annars hade de varit perfekt ! Finns cykelställ och en liten mur runt entrén där jag bor men ställer man sig där får man såklart klagomål från boende.. funderade lite på köpa en regsskylt som sitter på kardborreband så man kan dra av skylten och ta med upp så man slipper bli lappad iaf..
Då kör de hojen till uppsamlingsplats á 1500kr plus 150kr per dag. Om fordonet inte kan identifieras slipper man inte undan parkeringsböter längre. Fråga mig inte hur jag vet :sorry:

Är det nån mer här som bor i en mellanstor stad i lägenhet och har MC ? Jag är sugen att skaffa en till sommaren men garageplats verkar det som att jag glömma så får ha den ute på gatan. Vågar man ha en MC på gatan eller har ni hört de är mycket stölder och skadegörelse generellt runt om i Sverige ?
Bor precis vid stan i lite dyrare område men endå rätt mkt spring så och då med ungdomsgäng.
Jag hade min MT07 ute en säsong (Sthlm) i väntan på garage, kapell & 3 lås varav ett Abus 8077 med larm. Blev av med kapellet en gång bara, hade uppsikt från balkongen men någon stal det ändå. Finns det inga fastigheter i närheten med parkering/garageplatser? Ring fastighetsägare & kolla runt.

Då kör de hojen till uppsamlingsplats á 1500kr plus 150kr per dag. Om fordonet inte kan identifieras slipper man inte undan parkeringsböter längre. Fråga mig inte hur jag vet :sorry:
Aj då kan jag glömma den idén ! :)

Jag hade min MT07 ute en säsong (Sthlm) i väntan på garage, kapell & 3 lås varav ett Abus 8077 med larm. Blev av med kapellet en gång bara, hade uppsikt från balkongen men någon stal det ändå. Finns det inga fastigheter i närheten med parkering/garageplatser? Ring fastighetsägare & kolla runt.
Verka rätt kört med 2-3 års kö tid på bil plats och säkert 1-2 på mc och hade behövt i sommar. Lite det de hänger på om jag ska skaffa en mc eller inte men får tacka för tipsen och leta runt lite :)

MC drömmarna får väntas lite ! Riktigt sugen på en vitpilen 401 att ta sig runt med i sommar .. får bli cykel istället 🤣

Är det nån mer här som bor i en mellanstor stad i lägenhet och har MC ? Jag är sugen att skaffa en till sommaren men garageplats verkar det som att jag glömma så får ha den ute på gatan. Vågar man ha en MC på gatan eller har ni hört de är mycket stölder och skadegörelse generellt runt om i Sverige ?
Bor precis vid stan i lite dyrare område men endå rätt mkt spring så och då med ungdomsgäng.

Ett alternativ (under begränsad tid) är ju typ Shurgard (eller liknande) förråd. Typ 1-3 månader medan man väntar på plats.

Har också kollat på mc-kort med tillhörande mc, bor i lgh, i mitt fall så skulle jag få hyra in mig i privatgarage och ha den där.

Så ett alternativ är att helt enkelt sätta upp en lapp på Ica om att du vill hyra en mcplats i ett förråd/garage.

Beroende lite på vart du bor borde det ju finnas tomma garage/utrymmen i privatvillor (läs hos äldre folk) som säkerligen hyr ut en plats.
Så ut på knacka-på-jakt i närmaste villaområde och hör dig för.

Hör dig för med grannar/kollegor/kompisar om tips ev. kanske med hittelön.

Ett alternativ (under begränsad tid) är ju typ Shurgard (eller liknande) förråd. Typ 1-3 månader medan man väntar på plats.

Har också kollat på mc-kort med tillhörande mc, bor i lgh, i mitt fall så skulle jag få hyra in mig i privatgarage och ha den där.

Så ett alternativ är att helt enkelt sätta upp en lapp på Ica om att du vill hyra en mcplats i ett förråd/garage.

Beroende lite på vart du bor borde det ju finnas tomma garage/utrymmen i privatvillor (läs hos äldre folk) som säkerligen hyr ut en plats.
Så ut på knacka-på-jakt i närmaste villaområde och hör dig för.

Hör dig för med grannar/kollegor/kompisar om tips ev. kanske med hittelön.
Tack för bra tips.. Borde undersöka lite mer man måste juh inte ha den i garaget där man bor.. inom 10 minuter promenad är de ok :)

De lappar hojar via motornummer och ramnummer också tyvärr.

Jag tror HD i detta fallet har lyssnat på fansen och gett dom precis det dom vill ha! Lowrider ST är ju en hommage till FXRT..
De har sneglat på hur hojåkarna moddar deras nuvarande bågar och det är kanske inte så poppis här, men i staterna verkar det vara ganska vanligt att dra på väskor och kåpan ifrån FXRT på Dynas samt även Softail Lowrider..

maxresdefault.jpg
2C6A0075-scaled.jpg

Sen tror jag många vill ha en form av hybrid där man får fördelarna ifrån en bagger med väskor och stor kåpa till långturerna men även smidigheten av en lite mindre och lättare hoj (nåja, för att vara en hd åtminstone) för de kortare och mer inspirerande turerna!

Den "äkta varan" är ju en hel långtradare till hoj,..
Lite som att köpa en Tudor DD fast alla inkl en själv vet att man egentligen vill ha en Rolex DD....

Ärligt talat, det ser ut som skit med dessa mini-baggers....

Då va hojen såld så dags å leta nytt, alltid lika skoj. Blocket kommer gå hårt nu 😄.
Undra om man skall prova någon Harley kanske.

Söndag, 6 plusgrader och sol. Då åker den ut. Men fasiken vad kallt det blir om händerna. Om någon har tips på bra vinterhandskar med bra känsla så tas det tacksamt emot.
Nej men jag har ett annat tips som fungerar extremt bra. Muffar från Wunderlich.de. När jag vinterpendlade hade jag sådana. Frågan är bara om ni tuffa HD-killar står ut med looken ;)
1645365722965.png

Köpte dessa för vinterbruk. Annars installera handtagsvärmare.

Bra tips. Ska kollas upp. Hur var de i storlekarna?
Nej men jag har ett annat tips som fungerar extremt bra. Muffar från Wunderlich.de. När jag vinterpendlade hade jag sådana. Frågan är bara om ni tuffa HD-killar står ut med looken ;)
1645365722965.png
Nu kör jag ju Kawasaki Vulcan S, vilket får anses rätt nördigt. Så jag skulle absolut kunna komma undan med de där :). Skulle förlänga säsongen rejält.
Jag säger bara värmehandtag
Mmm.. hade det på förra hojen. Var behagligt.

Tillbaka
Topp