• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Uppdaterat kort, ska sätta på orginal stötdämpare med, ser lite hängig ut när den är sänkt
IMG_20220316_162854.jpg

Garanterat så, ska gå emot strömmen å montera org. dämparna så får vi se hur det blir.
Rätar nog ut hojen en del
👍🏻 Dock håller jag med föregående talare, kommer inte se bättre ut med massa luft mellan däck å skärm. Jag skulle sänka fram istället så kommer den se som bäst ut IMO

Håller med dig! Den kommer gå lite bättre på vägen med orginalstötarna.
Ser trevlig ut. Dyna är coolt och lite manligare än M8 :p
Äntligen en som är med mig 😁😁
Den är stenhård nu, Burly dämpare är det, kompisen sa att det va lite lågbudget dämpare.
Det är lite bröt å stök med den 😁 M8 är ju mycket " mysigare" å köra

Äntligen en som är med mig 😁😁
Den är stenhård nu, Burly dämpare är det, kompisen sa att det va lite lågbudget dämpare.
Det är lite bröt å stök med den 😁 M8 är ju mycket " mysigare" å köra
Det sägs att det ska göra ont att köra HD, min är så hård så när jag kör över småsten på gatan så känns det som när man var liten och slant på pedalerna på farsans cykel och landade på stången.
Så jag undviker all form av oroligt underlag from i höstas :D

Letar forward controls till hojen, vilket land är enklast å beställa ifrån ? England, usa eller kina ? Vad skulle ni gjort ?
Tänkte ta ett sånt här kit
Screenshot_2022-03-19-09-43-49-274_com.ebay.mobile.jpg

Letar forward controls till hojen, vilket land är enklast å beställa ifrån ? England, usa eller kina ? Vad skulle ni gjort ?
Tänkte ta ett sånt här kit
Screenshot_2022-03-19-09-43-49-274_com.ebay.mobile.jpg

Går det och hitta i Tyskland eller annat EU-land, det brukar ju vara enklast.
Men annars så är nog England enklast.

Jag fick hem grejerna från Sportsbikeshop igår utan moms och tull, inte heller avgifter från posten så det var bra. Skönt att det funkar bra igen.

👍🏻

Upptäckte en riktigt positiv sak idag, jag handlade allt från Sportbikeshop.co.uk före brexit men sedan gick det inte handla från UK längre pga de höga kostnaderna.
De verkar dock ha löst detta nu via någon tredjepart:

275749158_1104651046986501_5849863391647262980_n.png

Det låter kanske för bra för att vara sant, men jag tog en för teamet och testade att beställa hem ett par kevlarjeans som var rejält mycket bättre pris jämfört med Sverige:

275316170_524681002557598_7151788471459827626_n.png

Goda nyheter om det funkar för de har i princip allt, hjälmarna brukar vara riktigt bra prissatta jämfört med andra återförsäljare.

Jag fick hem grejerna från Sportsbikeshop igår utan moms och tull, inte heller avgifter från posten så det var bra. Skönt att det funkar bra igen.

👍🏻

Skoj!
Roligt att att det funkade. Men de har bara kläder och sånt va? Inga motordelar, styren eller blinkers?

Skoj!
Roligt att att det funkade. Men de har bara kläder och sånt va? Inga motordelar, styren eller blinkers?
Bra fråga, jag brukar bara köpa just hjälmar och utrustning.
Du får kolla :)
Paketet kom på några dagar också så det var klockrent. Tyvärr var byxorna lite stora så jag returnerade dom och köpte en storlek mindre.
Det kostade 160:- för upphämtning av DHL retur.

Åkte förbi garaget igår lite nervös för om hojen ska starta (har inte startat de 3 första gångerna jag skulle köra pga dött batteri). Men laddaren har gjort sitt under vintern iallafall så det var skönt.

Mätte och kollade lite prylar som ska fixas innan säsongen startar på riktigt:

IMG_2171.jpeg

En liten bonus:

7 år gamla däck... Kanske dags att byta :)

Jag behöver en mobilhållare till hojen men läser mycket om att Iphones bildstabilisator går sönder när man kör hoj, framförallt HD pga de brutala vibrationerna.

Har någon med HD och Iphone nyare än 11 testat Quad lock med dämpare för hoj?

WEB_Image_QUAD_LOCK_Mobilholder_Styrefeste_-_MC_Fo_qlm-hbr_3-192979665_plid_1525243.Png

+

WEB_Image_QUAD_LOCK_Vibrationsdämpare_Rekommendera_qla-vdm_1-1828028680_plid_1525242.Png

Höll telefonen efter några hundra mils användande?

Jag behöver en mobilhållare till hojen men läser mycket om att Iphones bildstabilisator går sönder när man kör hoj, framförallt HD pga de brutala vibrationerna.

WEB_Image_QUAD_LOCK_Mobilholder_Styrefeste_-_MC_Fo_qlm-hbr_3-192979665_plid_1525243.Png

+

WEB_Image_QUAD_LOCK_Vibrationsdämpare_Rekommendera_qla-vdm_1-1828028680_plid_1525242.Png

Kikat på ram?

Jag har denna, fungerat utmärkt - har dock Android.

+

Testat med den dämpade quad lock, pajjat två iPhones trots det. Detta vid landsvägskörning, första med tysk radfyra, den andra med italiensk v4.

Tillbaka
Topp