Utan. Bara vanliga brillor och det inbyggda visiret.Kör du X0 med eller utan goggles?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utan. Bara vanliga brillor och det inbyggda visiret.Kör du X0 med eller utan goggles?
Endå okej pris!
insett nu efter man köpt mc att de är mycket annat man vill ha som man inte räknade i budget ! Ny hjälm, handskar, tillbehör, avgasrör osv !
Börjar bittert inse att nån av mina klockor eventuellt får ryka
Stämmer in i att handskarna är väldigt kraschvänliga, mina har överlevt två incidenter på bana och duger för ännu enKnox prylar är riktigt bra!
Jag hade ett par Knox Handroid-handskar när jag gjorde min stora krasch, bröt i princip allt, men händerna och handlederna klarade sig. Antagligen helt pga mina Knox-handskar. De gör riktigt bra prylar! De är inte för alla såklart, men helt klart för de som kör höga hastigheter:
Köpte exakt en sån att ha nere i Portugal så man kan köra hela säsongen.Jag slår ett slag för knox armour och specifikt urbane pro mk2 https://www.planet-knox.com/urbane-pro-mk2/ CE märkt och AA märkning, så kan du köra vilken jacka/tröja som helst över! dom har även grymma handskar byxor m.m.
Den var faktist shysst! Jag kmr mest köra city körning så 40-60 vägar så man vill inte ha något allt för tungt och jobbigt på sigJag slår ett slag för knox armour och specifikt urbane pro mk2 https://www.planet-knox.com/urbane-pro-mk2/ CE märkt och AA märkning, så kan du köra vilken jacka/tröja som helst över! dom har även grymma handskar byxor m.m.
Jag älskar den för pendling på sommaren kör jag med en windbreaker tröja och på höst/vår/vintern med ett hagelöfs gore-tex skalställ.Den var faktist shysst! Jag kmr mest köra city körning så 40-60 vägar så man vill inte ha något allt för tungt och jobbigt på sig
Inget galet pris heller ! Hur är storlekarna på dem ? Jag bär medium i vanliga fall på kläder.. klarar man sig på en medium eller behöver man gå upp en extra storlek ?Jag älskar den för pendling på sommaren kör jag med en windbreaker tröja och på höst/vår/vintern med ett hagelöfs gore-tex skalställ.
Letar du efter kevlarjeans så kan jag verkligen rekommendera dessa:Inget galet pris heller ! Hur är storlekarna på dem ? Jag bär medium i vanliga fall på kläder.. klarar man sig på en medium eller behöver man gå upp en extra storlek ?
testade ett par mc byxor i helgen där jag knappt kunde knäppa M i midjan och i vanliga fall kör jag small på byxor ..
De har ett rum uppe på övervåningen längst in, där brukar de ha 50% rea. I höstas hade de 50% på allt John Doe för de skulle sluta med märket (tror jag, han var ny som jag pratade med). Men de hade jackor, munkjackor, jeans m.m. Jag köpte själv ett par kevlarjeans.
Det kan ju hända att de har dumpat bort allt billigt över vintern och att allt är slut. Jag har inte varit där sedan oktober.
Royal Enfield Continental GT -2020 som jag köpte i höstas. Hann åka 30 mil kanske och gillar den verkligen!
Var orolig att effekten (47hk) skulle bli ett problem. Men detta är ingen autobahnsmiskare utan mer en kul hoj att åka småvägar med. Kvaliteten känns mycket bra och till våren ska sätta på 2-1 systemet jag köpte till hojen vilket bantar ner den 12 kilo och ökar effekten och ljudet.
Jag har köpt nyare Harley och tänkte inte ha två hojar.Sälja redan? Inte annat än att man blir sugen, Ruggigt coola dom där!
Vilken Harley blev det denna gång?Jag har köpt nyare Harley och tänkte inte ha två hojar.
Det blev en Fat boy.Vilken Harley blev det denna gång?
Jag behöver byta batteri på min MC ! Det där så fort man inte kör på några dagar. Har ni tips på nått ställe som säljer bra batterier med kvalite ?
pris spelar ingen roll.
biltema har juh extremt billiga, kan de verkligen vara bra ?
Montera underhållsladdare med snabbkoppling, ex CTEK, stänger av sig automatiskt när batteriet är fulladdat.
Har testat Biltemas MC batterier och det är ingen höjdare. Kör med Varta nu och är helnöjd.
Tack för tipsen!Köp denna så slipper du fundera:
Batteriladdare 12 V 5-25 Ah | CTEK CT5 Powersport | Jula
För batterier i MC, ATV och skoter. Med underhållsladdning och laddprogram för både blysyra- och litiumbatterier.www.jula.se
Funkar klockrent för både bly och litium.
Ok, ja då är det lite meckigt, antagligen räcker det om du tar ut batteriet när det inte är säsong och underhållsladdar det i en garderob eller liknande. Litium håller längre än bly och väger nästan ingenting. Jag vet inte hur mycket batteri hojen drar när den står men antagligen inte mycket eftersom den är så pass ny.Tack för tipsen!
Jag har redan en laddare idag. Problemet är att MCn kmr snart stå i ett gemensamt garage och kommer inte ha eluttag till platsen.. så behöver ett batteri som håller sig uppladdat hela sommaren !
I bruksanvisningen står det batteri : 12 volt Etz-9bs . Baterispännikg 12v och märkkspaciget 8ah
så nått nytt likande som passar till vitpilen 401 behöver jag
Varta batteri vart köper man dem ?
Funderar på detta. Visserligen biltema men inte deras batteri för 300 kr.MC-batteri Litium LiFePO4, 12 V, 3 Ah, 150 x 87 x 105 mm
Litiumbatteri för MC, skoter, gräsklippare m.m. Högpresterande startbatteri med överlägsna egenskaper gentemot traditionella batterier: lägre vikt, lägre självurladdning vid vinterförvaring, längre livslängd, bättre startegenskaper samt syra/läckagefritt. Med laddningsindikator. Laddas med...www.biltema.se
Tror nu de kan funka ?
De hade rätt mått tog ut och mätte de gamla
Googla på det och ring och fråga på måndag. Du vet ju att det inte är något elfel så det är antagligen bara något som varnar pga att det har blivit strömlöst en stund.Köpte nytt batteri och installerade det ! Vips så börjar lampan för elfel lysa. Står i instruktionsboken att man ska stanna på säkert ställe och kontakta an auktioneras Husqvarna verkstad..
Är inte jättesugen på åka in med en splittrans ny hojj kommer säkert inte vara något fel ..
nån som vet om vad som kan ha hänt ? Har enbart bytt batteri och allt fungerar felfritt efter det förutom att lampan lyser
Hade det batteriet på min förra hoj och var mycket nöjd med det.Funderar på detta. Visserligen biltema men inte deras batteri för 300 kr.MC-batteri Litium LiFePO4, 12 V, 3 Ah, 150 x 87 x 105 mm
Litiumbatteri för MC, skoter, gräsklippare m.m. Högpresterande startbatteri med överlägsna egenskaper gentemot traditionella batterier: lägre vikt, lägre självurladdning vid vinterförvaring, längre livslängd, bättre startegenskaper samt syra/läckagefritt. Med laddningsindikator. Laddas med...www.biltema.se
Tror nu de kan funka ?
De hade rätt mått tog ut och mätte de gamla
Ah får nog ringa på måndag prata med någon verkstad.Googla på det och ring och fråga på måndag. Du vet ju att det inte är något elfel så det är antagligen bara något som varnar pga att det har blivit strömlöst en stund.