• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kikat på ram?

Jag har denna, fungerat utmärkt - har dock Android.

Jag fick med ett RAM med hojen men vågar inte testa eftersom den inte har någon dämpning.

Testat med den dämpade quad lock, pajjat två iPhones trots det. Detta vid landsvägskörning, första med tysk radfyra, den andra med italiensk v4.
Åh fan, det är så pass illa alltså... Då vibrerar de ju knappt... Ett alternativ kanske kan vara att använda en äldre mobil när man kör hoj, det är ju bara att byta sim-kort.
Med tanke på vad mobilerna kostar idag så vill man ju inte att de ska vibrera sönder.

Jag fick med ett RAM med hojen men vågar inte testa eftersom den inte har någon dämpning.

Åh fan, det är så pass illa alltså... Då vibrerar de ju knappt... Ett alternativ kanske kan vara att använda en äldre mobil när man kör hoj, det är ju bara att byta sim-kort.
Med tanke på vad mobilerna kostar idag så vill man ju inte att de ska vibrera sönder.
Om jag behöver GPS använder jag en gammal, aldrig en nyare mobil på styret igen.

Jag har kört RAM på min KTM 1290 Super Adventure, funkade bra med min iPhone XS Max, dock inte 11 och uppåt som du skriver.
Tänkte köra SP Connect och deras vibrationsdämpare till Scrambler nu men har inte handlat än.

Nu åkte org. Stötdämpare på, vilken skillnad å köra, sitter skönare och finns lite dämpning nu 😁
IMG_20220323_072903.jpg
Dock inte lika snyggt som om du sänkt fram å låtit baken vara sänkt men each to his own

Den där var ju fiffig, finns det nån bra gps app som funkar eller tänkte du köra typ google maps? Apple kartor funkar ju rätt ok iofs.

Jag behöver en mobilhållare till hojen men läser mycket om att Iphones bildstabilisator går sönder när man kör hoj, framförallt HD pga de brutala vibrationerna.

Har någon med HD och Iphone nyare än 11 testat Quad lock med dämpare för hoj?

WEB_Image_QUAD_LOCK_Mobilholder_Styrefeste_-_MC_Fo_qlm-hbr_3-192979665_plid_1525243.Png

+

WEB_Image_QUAD_LOCK_Vibrationsdämpare_Rekommendera_qla-vdm_1-1828028680_plid_1525242.Png

Höll telefonen efter några hundra mils användande?
Har använt en quadlock till min cykel i flera år. Sitter stabilt och hög kvalité. Rekommenderas.

Borde ju gå att 3d-printa något bra om man har tillgång till det.

Fick iväg min Z1000 nu precis för att ge plats åt något mera inklätt framåt sommaren. Men HERRE.GUD. vilken vidrig plats Blocket har blivit. Eller har jag bara blivit gammal? Av 28st som hörde av sig (yes) så var 25st totalt dumma i hela hjärnan. Det handlar om så enkla saker som kunna svara på frågan "ja men när kan du komma och titta då?" eller "har du swish och bank-id?" som de bara helt enkelt inte löser. De börjar också med "jag tar den!!!" och sen ska det börjas kolla försäkring, lånas pengar av kusiner och fan och hans moster.

Tyvärr har Blocket också förstört för sig själva genom att anonymisera all kommunikation. Förr när man såg epost så kunde man ganska snabbt räkna ut vilka som är värda att prata vidare med. Har man eposten [email protected] så är chansen att det går att göra affär enormt mycket högre än om man har epostadressen [email protected]. Nu ser man bara förnamn eller initialer på de som kontaktar vilket gör det mycket jobbigare.

Usch tappade verkligen helt sugen på hojaffärer efter detta. (Han som dök upp var dock 100% reko, ingen skugga över honom) Finns det några andra ställen typ facebook grupper som är värda att gå med i? Sökte på sporthoj på FB och hittade nån säljgrupp men det var ingen vidare fart på den. Söker lite äldre fireblade, gsx1000r eller ninja av något slag framöver.

Senast ändrad:
Fick iväg min Z1000 nu precis för att ge plats åt något mera inklätt framåt sommaren. Men HERRE.GUD. vilken vidrig plats Blocket har blivit. Eller har jag bara blivit gammal? Av 28st som hörde av sig (yes) så var 25st totalt dumma i hela hjärnan. Det handlar om så enkla saker som kunna svara på frågan "ja men när kan du komma och titta då?" eller "har du swish och bank-id?" som de bara helt enkelt inte löser. De börjar också med "jag tar den!!!" och sen ska det börjas kolla försäkring, lånas pengar av kusiner och fan och hans moster.

Tyvärr har Blocket också förstört för sig själva genom att anonymisera all kommunikation. Förr när man såg epost så kunde man ganska snabbt räkna ut vilka som är värda att prata vidare med. Har man eposten [email protected] så är chansen att det går att göra affär enormt mycket högre än om man har epostadressen [email protected]. Nu ser man bara förnamn eller initialer på de som kontaktar vilket gör det mycket jobbigare.

Usch tappade verkligen helt sugen på hojaffärer efter detta. (Han som dök upp var dock 100% reko, ingen skugga över honom) Finns det några andra ställen typ facebook grupper som är värda att gå med i? Sökte på sporthoj på FB och hittade nån säljgrupp men det var ingen vidare fart på den. Söker lite äldre fireblade, gsx1000r eller ninja av något slag framöver.

Tråkigt med all dumhuvuden men ändå skönt att du hittade en seriös även om det satt hårt inne.

Sporthoj.com är ju ett sporthojsforum med tips och trix, har ju även annonser dock vet ej omsättningen på dom.

Fördelen om du söker något speciellt och lite äldre modell så är ju specialforum att föredra.

Min kompis har en fireblade till salu med HRC-kåpor. Jättefin. Tror det är en 2006 eller liknande. Kan be han skicka info. Jag vet att den är fin iallafall. Skicka pm om jag ska kolla om den finns kvar.

Hd köpare är mer reko. Z1000 är ju lite broschan hojjen

Fick tag i mc garage plats så idag åkte jag köpte en vitpilen 401 !
0E7E66BB-DD13-4C88-8070-947B32CBB957.jpeg

jag gillar verkligen utseendet och super go hojj ! Kommer bli perfekt stads hoj för mig till och från jobb osv :)

dock tycker jag den låter som en moped . Någon här med samma hoj eller kunskap som vet nån shysst ljuddämpare som ger bra ljud men inte löjligt högt ljud ? Gärna prisvärt 😊

jag gillar verkligen utseendet och super go hojj ! Kommer bli perfekt stads hoj för mig till och från jobb osv :)

dock tycker jag den låter som en moped . Någon här med samma hoj eller kunskap som vet nån shysst ljuddämpare som ger bra ljud men inte löjligt högt ljud ? Gärna prisvärt 😊
Grattis! Coola hojar det där!

Jag har en också, köpte du helt ny? Ebay har säljare i Europa som säljer hela eller delar av systemet. KTM 390 är samma hoj.
Skillnad på katalysatorersättningsrör före 2020 och 2020 och framåt. Fråga mig inte hur jag vet. :banghead:

Jag har en också, köpte du helt ny? Ebay har säljare i Europa som säljer hela eller delar av systemet. KTM 390 är samma hoj.
Skillnad på katalysatorersättningsrör före 2020 och 2020 och framåt. Fråga mig inte hur jag vet. :banghead:
Kul ! Är du nöjd med din ? :) jag köpte en demo hoj 2020 årsmodell men bara rullat 10 mil.

jag är verkligen dålig när det kommer till MC så kanske är en pinsam fråga men jag kör: om jag bara vill ändra ljudet på hojen, räcker de inte med att köpa bara den yttersta delen ? Eller måste man köpa helt nytt avgassystem för 4-6 000 ?
Jag bryr mig inte om vikt eller nått annat än få lite lite mer ljud så de låter som en MC och inte som en moppe 😀 kanske t.o.m. på enkelt sätt gå ändra ljudet på den man har?

Kul ! Är du nöjd med din ? :) jag köpte en demo hoj 2020 årsmodell men bara rullat 10 mil.

jag är verkligen dålig när det kommer till MC så kanske är en pinsam fråga men jag kör: om jag bara vill ändra ljudet på hojen, räcker de inte med att köpa bara den yttersta delen ? Eller måste man köpa helt nytt avgassystem för 4-6 000 ?
Jag bryr mig inte om vikt eller nått annat än få lite lite mer ljud så de låter som en MC och inte som en moppe 😀 kanske t.o.m. på enkelt sätt gå ändra ljudet på den man har?
Riktigt nöjd med min. Bara stödet som tar i lite tidigt vid vänstersväng.

Jodå en ny skorsten räcker. Men jag ville ha kvar original utseendet så jag skulle prova att ta bort den svarta burken som är framför bakhjulet. Men fick hem den som passar dom tidigare.

Jag flyttat nummerplåten också, bockade en liten aluminiumplåt och limmade fast den mellan blinkersen.
Screenshot_20220326-205105.png
De var riktigt läckert ! Ser du har en sån där (väskhållare?) som svartpilen har vid tanklocket ! Använder du den mycke ? Kan tänka mig sån är ritkigt bra o ha..

Om man bara ska ha en ljuddämpare och inte helt avgassystem att byta ut. Har du tips på något för 1-3000 kr som passar direkt utan att behöva modifiera och grejjer ? :)
Jag tycker när man googlar är det väldigt oklart vilka som passar och dem enda som står passar specifikt kostar 5-6000 kr

Generellt så brukar du kunna byta till en slipon som inte dämpar något.
då får du lite bättre ljud men mycket stannar i katalysatorn. Fördelen är att du inte behöver mappa om den. Tar du bort katten så ändrar du flödet rejält och då behöver du ändra luft och soppaflödet.

Generellt så brukar du kunna byta till en slipon som inte dämpar något.
då får du lite bättre ljud men mycket stannar i katalysatorn. Fördelen är att du inte behöver mappa om den. Tar du bort katten så ändrar du flödet rejält och då behöver du ändra luft och soppaflödet.
De låter bra ! Vill ändra så lite som möjligt ! Bara slänga på nått som ökar ljuder lite :) vill inte vecka hela grannskapet men vill endå de ska låta som en större motor än vad det är ;)

Är det svårt att byta en slipon själv ? Finns många för runt 900-1300 kr online men står de är universala och modifiering kan behövas för vissa modeller.. är de svårt jobb ?

Tillbaka
Topp