• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

De låter bra ! Vill ändra så lite som möjligt ! Bara slänga på nått som ökar ljuder lite :) vill inte vecka hela grannskapet men vill endå de ska låta som en större motor än vad det är ;)

Är det svårt att byta en slipon själv ? Finns många för runt 900-1300 kr online men står de är universala och modifiering kan behövas för vissa modeller.. är de svårt jobb ?
Du kommer aldrig väcka grannarna med den där :)
Däremot så kan du börja med att byta slipon (sista delen på röret där själva dämpningen är). Har du tur så är det bara ett rör till katalysatorn från ljuddämparen som du kan byta. Oftast så har det fastnat pga värmen i röret så man behöver ta i rätt rejält. Har du otur så är allt en enhet från katalysator och ljuddämparen, då är det svårare.
Men oftast är det väldigt enkelt.
Daniel verkar ha koll och verkar redan ha testat vad man inte kan göra. :)

Googlade lite och mycket ljud verkar stanna i katalysatorn så jag ändrar mig och rekommenderar att du köper en "decat" och testar med original ljuddämparen.

Skärmavbild 2022-03-26 kl. 21.18.48.png

Här har du en "del" som du verkar kunna byta ut mot den befintliga ljuddämparen som sitter vid svingen:

This link pipe allows you to remove the heavy muffler/chamber that sits inside the swing arm of your Vitpilen/Svartpilen 401. This does not delete either of the catalytic convertors located in the head pipe. Competition Werkes will notbe make a replacement head pipe. This Chamber delete will work with both the stock and aftermarket rear canisters.

• Hand welded in the U.S.
  • Full stainless steel construction
  • No tuning or remapping required

Senast ändrad:
Tack! 1000 kr.. Nästan värt beställa och hoppas på de bästa ! 👍🏼
Står juh den ska passa duke så borde passa vitpilen också då 👍🏼

Hehe håller med! En MC ska låta lite !
Vid en korsning idag ropade några ungar : ”gaasaaaa.. gaaasaaaaa”
De förväntade nog sig nått lite roligare än det lilla brummandet min hoj gav 😂
Haha, ja det blir lite pinsamt när det låter som en symaskin då :D
Triumph street triple är ju en riktig sleeper, original så låter nästan insuget högre än ljuddämparen, men när man sätter på ett öppet rör på den så låter den galet bra.

Haha, ja det blir lite pinsamt när det låter som en symaskin då :D
Triumph street triple är ju en riktig sleeper, original så låter nästan insuget högre än ljuddämparen, men när man sätter på ett öppet rör på den så låter den galet bra.
De är en Triumph street triple du har ? :)
På en sån sportig hojj förstår jag verkligen att man vill ha härligt ljud 🔥

De är en Triumph street triple du har ? :)
På en sån sportig hojj förstår jag verkligen att man vill ha härligt ljud 🔥
Nej, min kompis hade en Street tidigare, då hade jag en Speed med öppen kort pipa som lät fantastiskt.
Nu har jag brutit halva kroppen när jag åkte in i en vägg på bana för två år sedan, så jag köpte en HD i höstas som jag tänkt puttra runt på...

Endå okej pris!
insett nu efter man köpt mc att de är mycket annat man vill ha som man inte räknade i budget ! Ny hjälm, handskar, tillbehör, avgasrör osv !
Börjar bittert inse att nån av mina klockor eventuellt får ryka 😅
Kläder och hjälm är viktigare i början än ljud. Kör hundra mil och gör första service innan du börjar skruva.
En bra hjälm är viktigt tycker jag, behöver inte vara dyraste modellen men snåla inte.Fjolårets modeller brukar säljas ut nu på våren när nya färgsättningar kommer. Alla handlare brukar ha en vecka eller helg med lite jippo på vårkanten med vissa varor till bättre priser också.

Kläder och hjälm är viktigare i början än ljud. Kör hundra mil och gör första service innan du börjar skruva.
En bra hjälm är viktigt tycker jag, behöver inte vara dyraste modellen men snåla inte.Fjolårets modeller brukar säljas ut nu på våren när nya färgsättningar kommer. Alla handlare brukar ha en vecka eller helg med lite jippo på vårkanten med vissa varor till bättre priser också.
Jag gillar denna skarpt : https://www.biltema.se/bil---mc/mc/...ntegralhjalmar/integralhjalm-retro-2000043734

kanske dumt köpa hjälm från biltema, nån som har liknande och är de ok ?
Håller med om hjälm ska man inte snåla med !

Jag gillar denna skarpt : https://www.biltema.se/bil---mc/mc/...ntegralhjalmar/integralhjalm-retro-2000043734

kanske dumt köpa hjälm från biltema, nån som har liknande och är de ok ?
Håller med om hjälm ska man inte snåla med !
Mitt förslag är att aldrig snåla på säkerhetsutrustning. När det gäller i princip all utrustning så välj de kända märkena. Och se till att allt passar till 100%. Skydden ska sitta på plats där de är tänkta att skydda. Prioritera de delarna som är viktigast på kroppen: Hjälm, ryggskydd, handskar, jacka, byxor och skor som åtminstone är CE-märkta och har skydd som klarar en krasch.

Här är några liknande exempel från erkända märken som finns i flera färger och olika motiv:

4 669 kr -10% 5 199 kr Bell Bullitt Integralhjälm Pearl Vit-Oxblood-Blå

3 299 kr -50% 6 599 kr AGV X3000 Limited Edition MC-Integralhjälm Nieto Tribute Svart-Vit

Glamster - Shoei® Europehttps://www.shoei-europe.com › ...

De går att hitta billigare om du söker lite.

Senast ändrad:
Mitt förslag är att aldrig snåla på säkerhetsutrustning. När det gäller i princip all utrustning så välj de kända märkena. Och se till att allt passar till 100%. Skydden ska sitta på plats där de är tänkta att skydda. Prioritera de delarna som är viktigast på kroppen: Hjälm, ryggskydd, handskar, jacka, byxor och skor som åtminstone är CE-märkta och har skydd som klarar en krasch.

Här är några liknande exempel från erkända märken som finns i flera färger och olika motiv:

4 669 kr -10% 5 199 kr Bell Bullitt Integralhjälm Pearl Vit-Oxblood-Blå

3 299 kr -50% 6 599 kr AGV X3000 Limited Edition MC-Integralhjälm Nieto Tribute Svart-Vit

Glamster - Shoei® Europehttps://www.shoei-europe.com › ...

De går att hitta billigare om du söker lite.
Shoei och Arai brukade alltid Vinna alla tester. Tror nog att de fortfarande ligger bra till. Min nästa hjälm blir iaf en Shoei Glamster.

Shoei och Arai brukade alltid Vinna alla tester. Tror nog att de fortfarande ligger bra till. Min nästa hjälm blir iaf en Shoei Glamster.
Ja de är väl fortfarande ledande och gör bra grejer.
Jag köpte en Bell Bullitt, tycker den är snyggast av retrohjälmarna och har lyxig inredning. Däremot så är den inte speciellt tyst men jag kör oftast med lurar ändå.
Funderar på att komplettera med en annan hjälm också, kanske en Shoei EX-Zero:

Skärmavbild 2022-03-27 kl. 11.26.00.png

Jag köpte en Bell Bullitt, tycker den är snyggast av retrohjälmarna och har lyxig inredning. Däremot så är den inte speciellt tyst men jag kör oftast med lurar ändå.

Provade Ex-Zero för någon vecka sen. Satt riktigt fint, bör passa bra med Goggles också. Ska bara bestämma mig för jacka men sen blir det eventuellt en Zero.
Impulsköpte en Scott Dualraid på Lelles rea igår, kanske behöver byta mot en John Doe Explorer och då passar en Zero perfekt.

D6BBE6C4-FDE8-499B-B67A-FECB4EC865EC.jpeg

Provade Ex-Zero för någon vecka sen. Satt riktigt fint, bör passa bra med Goggles också. Ska bara bestämma mig för jacka men sen blir det eventuellt en Zero.
Impulsköpte en Scott Dualraid på Lelles rea igår, kanske behöver byta mot en John Doe Explorer och då passar en Zero perfekt.

D6BBE6C4-FDE8-499B-B67A-FECB4EC865EC.jpeg

För mig passar både Shoei, AGV, Bell så det är bra.
Angående John Doe, kolla på Probike syd. De har 50% på allt John Doe. Nu har jag inte varit där under vintern men jag har för mig att jag såg en jacka som liknande M65 så det kanske var en Explorer.

Angående John Doe, kolla på Probike syd. De har 50% på allt John Doe. Nu har jag inte varit där under vintern men jag har för mig att jag såg en jacka som liknande M65 så det kanske var en Explorer.
Hittade inget om det, är du säker på John Doe rean?

Jag ska förhoppningsvis ner till Probike Syd nu på fredag. Kan kolla då.
Var där igår, såg inte John doe till 50%. Däremot alpinestars 30% och lite annat smått och gott. Rea på utgående shoei hjälmar, nxr osv.

Väntar in att Occasional Rider får in den, fick oerhört bra hjälp när jag var där och provade Ashley Watson och Fuel.

Jag ska förhoppningsvis ner till Probike Syd nu på fredag. Kan kolla då.

Var där igår, såg inte John doe till 50%. Däremot alpinestars 30% och lite annat smått och gott. Rea på utgående shoei hjälmar, nxr osv.

De har ett rum uppe på övervåningen längst in, där brukar de ha 50% rea. I höstas hade de 50% på allt John Doe för de skulle sluta med märket (tror jag, han var ny som jag pratade med). Men de hade jackor, munkjackor, jeans m.m. Jag köpte själv ett par kevlarjeans.

Det kan ju hända att de har dumpat bort allt billigt över vintern och att allt är slut. Jag har inte varit där sedan oktober.

De har ett rum uppe på övervåningen längst in, där brukar de ha 50% rea. I höstas hade de 50% på allt John Doe för de skulle sluta med märket (tror jag, han var ny som jag pratade med). Men de hade jackor, munkjackor, jeans m.m. Jag köpte själv ett par kevlarjeans.

Det kan ju hända att de har dumpat bort allt billigt över vintern och att allt är slut. Jag har inte varit där sedan oktober.
Tycker John doe gör riktigt bra grejer så hade absolut köpt om det fanns men det är klart att hösten var ett tag sen:)

Jag åker med Ex-Zero och GT Air II, men X0 ligger oftast på hyllan. Mest pga ljudvolymen som blir lite jobbig men jag åker oftast 4-7 timmar varje runda.
Shoei passar mitt huvud bäst men Arai är väl snäppet säkrare.

4B8666B8-CB15-4EFC-8596-2428D701E18D.jpeg
D8847C0D-27D1-4BB4-ACE6-FFE1B32B39D5.jpeg
DDEAD084-2F05-4568-8C98-994C016CC53D.jpeg

Tillbaka
Topp