• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ah får nog ringa på måndag prata med någon verkstad.
Kan de vara så enkelt allt den varnar för den blivit strömlös en stund ? Då kanske lampan slocknar om man kör runt några timmar och den känner allt är som vanligt ?
Alla hojar verkar lite olika när det gäller batteriet, min BMW HP4 fick psykbryt när batteriet blev dåligt och varnade för allt möjligt, dessutom på olika språk... Så fort jag bytte batteri så var den felfri och inga varningar.
Antagligen så är det som du säger att den kommer att nollställa varningen efter att ha körts lite. Men googla på det för säkerhets skull om hojen är ny, så att inte verkstaden kan avskriva sig eventuella garantier pga att du har kört trots varningen.

Alla hojar verkar lite olika när det gäller batteriet, min BMW HP4 fick psykbryt när batteriet blev dåligt och varnade för allt möjligt, dessutom på olika språk... Så fort jag bytte batteri så var den felfri och inga varningar.
Antagligen så är det som du säger att den kommer att nollställa varningen efter att ha körts lite. Men googla på det för säkerhets skull om hojen är ny, så att inte verkstaden kan avskriva sig eventuella garantier pga att du har kört trots varningen.
Tack för tipsen iaf :)
Jag installerade tillbaka gamla batteriet och samma lampa lös .. så ute tillbaka till det nya för att testa köra runt lite och när jag startade den slocknade lampan ! Måste kommit åt en sladd eller något när jag bytte men nu funkar den prima :)

Tack för tipsen iaf :)
Jag installerade tillbaka gamla batteriet och samma lampa lös .. så ute tillbaka till det nya för att testa köra runt lite och när jag startade den slocknade lampan ! Måste kommit åt en sladd eller något när jag bytte men nu funkar den prima :)
Skönt!
Elproblem är en mardröm…

Tänkte lämna tillbaka min Scott Dualraid Dryo i storlek M. Om någon skulle vara intresserad så kan jag sälja för samma peng jag gav på Lelledagarna, 4800:-. Väldigt bra jacka men har bestämt mig för att köra på John Doe Explorer.
242EB2BA-792A-47A1-84B6-11E16FFF639C.jpeg

Igår vid lunch startade färden från Fagersta till Probike i Skärholmen.
Kompisen skulle byta in sin Lowrider mot en 2020 Fatboy. Rätt oskönt att vara passagerare på en sådan här.

4D3FB096-D6B5-4224-BD4A-312D0E968EB2.jpeg

Jag hade redan lagt handpenning på min Fatboy -20 sedan tidigare.

Trevlig känsla när Hasse rullade ut båda tjockisarna och ställde de bredvid varandra.
13F9C010-EC48-448A-B8AD-37DA82DE25B9.jpeg

Rutorna monterades av direkt och kommer aldrig någonsin på igen.

Kompisens silverfärgade hade framflytt vilket var fantastiskt skönt! Dyrt som skam men undrar om det inte är värt det ändå?
På vägen hem blev det kallt och trots handtagsvärme på båda hojarna så var man rejält frusen.
FC09A32B-69F0-43D9-BC85-D1C3806D98A0.jpeg

Av tradition och ohejdad vana så ska man alltid maxa hojarna mellan Norberg och Fagersta.
De gick exakt lika fort kan jag meddela.
Dessa hojar är inte mycket att rejsa med men just av den anledningen är det roligt att mosa på lite.
3 plusgrader, ordentligt skitiga hojar och trötta rumpor när vi väl kom hem.

20220415_102737.jpg

Letat som en galning efter en sådan här i bra skick med lite mil, hinner inte med på blocket när de kommer ut, eller så är de prissatta så högt.

-05a, 2 700 mil, i absolut toppskick. I samma norrbottniska stad där man själv bor numera, osannolikt. Mycket nöjd, nu ska bara isen smälta på vägen så jag kan hämta den också!

20220415_102737.jpg

Letat som en galning efter en sådan här i bra skick med lite mil, hinner inte med på blocket när de kommer ut, eller så är de prissatta så högt.

-05a, 2 700 mil, i absolut toppskick. I samma norrbottniska stad där man själv bor numera, osannolikt. Mycket nöjd, nu ska bara isen smälta på vägen så jag kan hämta den också!
Kalascykel! Sålde asmånga sådana där upp till Sundsvallstrakten på den tiden jag jobbade med Suzuki.

Har ni Stockholmare några bra tips på schyssta vägar runtomkring? Grus eller asfalt spelar ingen roll. Hellre norröver då jag bor i Sumpan, men alla tips uppskattas!
Bulten känner jag till, runt Långsjön vid Sättra ovanför Dyvik/Åkersberga har jag kört en del också.

Har ni Stockholmare några bra tips på schyssta vägar runtomkring? Grus eller asfalt spelar ingen roll. Hellre norröver då jag bor i Sumpan, men alla tips uppskattas!
Bulten känner jag till, runt Långsjön vid Sättra ovanför Dyvik/Åkersberga har jag kört en del också.
Finns hur mycket som helst uppe i Roslagen. Utgå från Upplands Väsby o kör mot Frösunda, Arlanda, Knutby, Gimo. Gamla Uppsala vägen är också bra. Har kört i de trakterna i många år och hittar fortfarande nya vägar.

Tillbaka
Topp