Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Allt går att lösa provade du glidhammare?
Allt går att lösa provade du glidhammare?
Lösning 2: tigersåg och klyva insatsen innifrån.
Lösning 3: kapa i svetsen som håller sista röret, slå ur insats, svetsa ihop igen.
Lösning 3 borde inte ta mer än 10 min
Allt går att lösa provade du glidhammare?
Lösning 2: tigersåg och klyva insatsen innifrån.
Lösning 3: kapa i svetsen som håller sista röret, slå ur insats, svetsa ihop igen.
Lösning 3 borde inte ta mer än 10 min
Lösning 4:Den sitter helt fast och går inte att få loss. Vi testade mycket igår. Väldigt mycket våld också, men den sitter fast.
Jag och grannen tänkte att vi ska värma upp röret rejält och förhoppningsvis kunna dra ut den när stålet blir väldigt varmt.
Går inte det så lär vi behöva kapa röret på mitten på slutdelen och dra ut den. Sen svetsa igen den. Men antagligen så kommer det inte att gå att sätta i killers när det behövs för det blir för trångt pga svettsningen på insidan.
Hur långt in går insatsen? Tror du inte att det går att kapa i denna svets, och sen slå insatsen bakåt?Den sitter helt fast och går inte att få loss. Vi testade mycket igår. Väldigt mycket våld också, men den sitter fast.
Jag och grannen tänkte att vi ska värma upp röret rejält och förhoppningsvis kunna dra ut den när stålet blir väldigt varmt.
Går inte det så lär vi behöva kapa röret på mitten på slutdelen och dra ut den. Sen svetsa igen den. Men antagligen så kommer det inte att gå att sätta i killers när det behövs för det blir för trångt pga svettsningen på insidan.
Om du vi ha kvar möjligheten att köra med insats hade jag kapat innanför den, så att ev svets inte ställer till det när den ska tillbaka
Jag tänkte det också, funkar det inte att värma upp och dra ut den så får vi kapa nära förminskningen och sedan svetsa om där, då finns det plats för insats igen.Om du vi ha kvar möjligheten att köra med insats hade jag kapat innanför den, så att ev svets inte ställer till det när den ska tillbaka
Har du fått igenom den genom besiktningen med insatserna? Håller själv på med en V-rod med raka rör som ska igenom bes.Jag tänkte det också, funkar det inte att värma upp och dra ut den så får vi kapa nära förminskningen och sedan svetsa om där, då finns det plats för insats igen.
Jag tror att jag eventuellt kommer använda samma insats men öppna upp dom närmst motorn. På så sätt blir det en 50/50-lösning.
Jag testade hur den lät med bara en insats i... Det lät idiothögt... Jag gillar när det låter men detta var för jävla högt
De testade före jag köpte den och det gick inte... Den är specad till 98db så jag måste köpa originalpipor och slänga på nästa år.Har du fått igenom den genom besiktningen med insatserna? Håller själv på med en V-rod med raka rör som ska igenom bes.
25 mil enkel resa så det känns lite tveksamt.Någon av er som ska upp till Hälsingland nästa helg, på Järvsö Motors provkörningshelg?
Gick fort att sälja den ca 30min på blocket. 15 intressenter efter 12minGick ju bra det där Nu är frågan om man ska köpa något lite lättare än 1190 advR.
Helt rätt hojtyp att sälja nuGick fort att sälja den ca 30min på blocket. 15 intressenter efter 12min
Ja jag blev väldigt förvånad, smidigaste affären jag gjort på blocket någonsin.Helt rätt hojtyp att sälja nu
Vad blir det istället då? Ner till 890?Ja jag blev väldigt förvånad, smidigaste affären jag gjort på blocket någonsin.
Jag vet inte riktigt än om det blir någon ny. Har ju en liten hemma så milen blir väldigt få, har 3 jag funderar över Yamaha t7 ktm 690 och 890. Bäst vore att vänta 3-4 år men det kliar i köptarmenVad blir det istället då? Ner till 890?
Jag vet inte riktigt än om det blir någon ny. Har ju en liten hemma så milen blir väldigt få, har 3 jag funderar över Yamaha t7 ktm 690 och 890. Bäst vore att vänta 3-4 år men det kliar i köptarmen
Äh, du är känslig Bättre proppar baraLåter däremot idiothögt så får nog tänka om.
Köpa och modda en mindre insats kanske…
Kan inte stå bredvid hojen när den är på utan hörselkåpor
Får skylla på garaget, det funkar ju som förstärkare...Äh, du är känslig Bättre proppar bara
Det gör du nuFår skylla på garaget, det funkar ju som förstärkare...
I vanliga fall kör jag med öronproppar pga vinden, men eftersom HDn är ny så kan jag inte det riktigt än för jag blir så nojig när jag inte hör motorn....
Kul, grattis! Cb 650 har en bra grund för att bygga om. . Jag köpte en i höstas som jag också ska bygga om lite. just nu är jag i sluttampen på att sätta ihop motorn som har varit isärskruvae i vinter.
Kan dock inte rekommendera några forum. Vet inte hur livat det är på Sporthoj nu mera. Men har några bra hemsidor ifall du behöver beställa originaldelar
Grattis! Det finns en facebook-grupp vid namn "Vi som bygger scrambler" som kanske är något du söker.