• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Antiklimax, satte i de nya insatsterna och konstigt nog så var de tystare än mina V&H super quiet som jag tog ut....
Jag tänkte köra lite idag med ny mapp och se hur den utvecklas. Eventuellt behöver de köras in lite så att dämpningsmaterialet sätter sig.
Annars tar jag ut dom igen och borrar 3st större hål i början av insatsen och eventuellt ett stort hål i bottenplattan...
Lite meck men skam den som ger sig.

Borrade 6st 10mm hål i varje insats och nu lät det. Mätte upp ca 103db med insatserna som de var från början.
Efter borrningen så smattrade det rejält och jag mätte upp till 110db.
Imorgon ska jag ut och testa igen. Hojen gick riktigt bra med 1200 mapp så det var kul. Men den lät inget. Nu hoppas vi på succé imorgon med både bra ljud och bra mapp.

Borrade 6st 10mm hål i varje insats och nu lät det. Mätte upp ca 103db med insatserna som de var från början.
Efter borrningen så smattrade det rejält och jag mätte upp till 110db.
Imorgon ska jag ut och testa igen. Hojen gick riktigt bra med 1200 mapp så det var kul. Men den lät inget. Nu hoppas vi på succé imorgon med både bra ljud och bra mapp.
Håller själv o skruvar på en 48 jag köpt. Blir kromade short shots för att bryta av det svarta.

Håller själv o skruvar på en 48 jag köpt. Blir kromade short shots för att bryta av det svarta.
Dags för lite bilder då!

Här kommer min från idag:

IMG_2691.jpeg

Behöver en ny sadel. Denna får jag träsmak av... Kollar på denna från Saddlemen:

807-03-002LSsm-1056x1056.jpg

Dags för lite bilder då!

Här kommer min från idag:

IMG_2691.jpeg

Behöver en ny sadel. Denna får jag träsmak av... Kollar på denna från Saddlemen:

807-03-002LSsm-1056x1056.jpg
Snyggt, vet du vad det är för höjd på dämparna? Köpte nyligen 412 11” jag inte monterat.
Köpte precis ny sadel också, blev en bare bone efter mycket googlande osv. Vart ett helsicke att få tag i däremot.

Snyggt, vet du vad det är för höjd på dämparna? Köpte nyligen 412 11” jag inte monterat.
Köpte precis ny sadel också, blev en bare bone efter mycket googlande osv. Vart ett helsicke att få tag i däremot.
Ingen aning, men kan mäta i morgon.
Jag gjorde en blackout också häromdagen som jag tyckte blev riktigt bra eftersom jag aldrig gillade kromet fram på dämparbenen:
IMG_2647.jpeg

Har du en själv? Väldigt få som vet något om rasen.
Nej tyvärr, men jag hade en valp som fick lämnas tillbaka för den var inte riktigt ok, livrädd för allt. Den var inte alls rastypisk alltså. Kenneln tog tillbaka den och behöll den. Vi fick info om att beteendet bestod. Det var på den tiden då man kortade svansen. Jag gillar rasen fortfarande. Uppfödaren var en fd träningskompis.

#fyrbentochtvåhjuligt.se 😄

Hojen lät alldeles för lite med nya insatserna i. Trots att jag borrade 6st 10mm hål i varje.
Funderar på att kapa "botten" så det blir ett öppet rör med dämpning.

Ingen som har en k5 gixxer att sälja till vettigt pris? Utbudet är skralt på blocket, vill minnas att det kryllade av semi gamla sporthojar förut o_O

Tillbaka
Topp