• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Har kört med flera iPhones på liknande sätt. Ram-mount på min KTM 1290 SA-R utan problem inklusive två tapp samt på min första Ducati Scrambler. Nu SP-Connect med vibrationsdämpare på min Desert Sled. Aldrig haft problem med kameran, även LM jag hört det Chrisse säger på flera håll.

Har kört med flera iPhones på liknande sätt. Ram-mount på min KTM 1290 SA-R utan problem inklusive två tapp samt på min första Ducati Scrambler. Nu SP-Connect med vibrationsdämpare på min Desert Sled. Aldrig haft problem med kameran, även LM jag hört det Chrisse säger på flera håll.
Jag kan mkt väl ha haft maximal otur, men tråkigt att chansa om telefonkräket inte omfattas av garanti längre

Jag vågar inte riktigt riska att telefonens kamera går sönder.
Tänker köra med jobbmobilen på min. Fick med Quad lock-fäste med adaptern som tar bort vibrationer.
Tycker detta test är riktigt bra:

@yonsson
Det är nog ingen fara. Din hoj vibrerar väl inte så mycket?
Däremot är jag lite orolig för när man landar framhjulet efter en wheelie.... :)
Min HD hade jag aldrig satt telefonen på styret.
Min vibrerar knappt någonting faktiskt. Vet att det går att köra på bakhjulet, gissar att de kopplar upp den på tvåan men det lär jag inte göra.

Det är nog ingen fara. Din hoj vibrerar väl inte så mycket?
Däremot är jag lite orolig för när man landar framhjulet efter en wheelie.... :)
Min HD hade jag aldrig satt telefonen på styret.
Min vibrerar knappt någonting faktiskt. Vet att det går att köra på bakhjulet, gissar att de kopplar upp den på tvåan men det lär jag inte göra.

Senast ändrad:
Tack!
Jag beställde en. Kunde inte sluta vela.... :greedy:;)

Mitt ex, en gammal favorit:
IMG_1104.JPG

20160412_145148~2.jpg

Gammal bild men hojen har jag kvar, fortfarande väldigt nöjd med den 😉

Ja riktigt fet! Problemet med hojar (som så mycket annat) är ju att man vill ha en av varje som man kan varva med 😉
Möjlighet menar du, inte problem! :D

Min tanke var att behålla HDn, men när jag köpte nya hojen så ångrade jag mig...
Fick lite feeling igår och var nere i garaget en stund och drog lite skruvar och satte lite gänglås där det behövdes.
Fan vad man längtar tills att gatorna sopas nu...

IMG_5618.jpeg
IMG_5599.jpeg
IMG_5611.jpeg

Kan inte få bort känslan av att jag vill att den ska låta mer...
Men priserna nu för tiden... 9000 för en SC-Project-slipon..

Arrow har lite fina rör också, tror jag har frågat om dom tidigare:

Min tanke var att behålla HDn, men när jag köpte nya hojen så ångrade jag mig...
Fick lite feeling igår och var nere i garaget en stund och drog lite skruvar och satte lite gänglås där det behövdes.

IMG_5618.jpeg
IMG_5599.jpeg
IMG_5611.jpeg

Det kan va charmigt med ett maffigt ljud, speciellt i v4’an. Men hade Thunderslash på en tidigt Tuono, lät gudomligt på skogsvägarna (och svampplockarna höll sig från vägen flera kilometer innan man var hos dem), men i trafik och i stan var det inte superpoppis.

Video med väldigt tveksam ljudupptagning

IMG_5618.jpeg
IMG_5599.jpeg
IMG_5611.jpeg

Sjukt snygga de där! Kan man rycka dekalerna så den blir helsvart om man vill eller ligger de under lacken?

Kollat Leovince? De brukar vara prisvärda.

Det kan va charmigt med ett maffigt ljud, speciellt i v4’an. Men hade Thunderslash på en tidigt Tuono, lät gudomligt på skogsvägarna (och svampplockarna höll sig från vägen flera kilometer innan man var hos dem), men i trafik och i stan var det inte superpoppis.

Video med väldigt tveksam ljudupptagning

Låter ju fantastiskt! 😍 Något man verkligen vill dela med sig av :)
Det blir ju att leka med elden... Jag jobbar nästan på Sveavägen dessutom...

Hur upplevde du tomgång/lågvarv med den? Verkar som att hojen vill ha lite längre pipor/motstånd (om man kan kalla det det) jämfört med de korta som går lite ostabilt med racemappen från Akra.

Jag hade Racefit på min Gixxer och den lät helt underbart men landar väl på 8-9000 nu när de inte är med i EU.
Man får en Arrow GP/Race för runt 3-4000. I stål men väger typ 1,6kg så helt ok.

Sjukt snygga de där! Kan man rycka dekalerna så den blir helsvart om man vill eller ligger de under lacken?

Kollat Leovince? De brukar vara prisvärda.

Jag gillar just denna 2020 eftersom den knappt har några dekaler:

1000092499.jpg

Förra modellen gillade jag mycket för den ser mer race ut:
ao52zkxh.jpg

Leovince verkar ha tappat det lite. De var premium förr men nu för tiden verkar de hålla sig till lågpris (kanske också låg kvalite på material?).

Låter ju fantastiskt! 😍 Något man verkligen vill dela med sig av :)
Det blir ju att leka med elden... Jag jobbar nästan på Sveavägen dessutom...

Hur upplevde du tomgång/lågvarv med den? Verkar som att hojen vill ha lite längre pipor/motstånd (om man kan kalla det det) jämfört med de korta som går lite ostabilt med racemappen från Akra.

Jag hade Racefit på min Gixxer och den lät helt underbart men landar väl på 8-9000 nu när de inte är med i EU.
Man får en Arrow GP/Race för runt 3-4000. I stål men väger typ 1,6kg så helt ok.
Den blir nervigare med liten pipa tyckte jag, men har nog med bestyckningen att göra.

Min nuvarande med Akra ink kat men med avgasspjället helt öppet låter faktiskt optimalt (för mig)
Djupt och moget vid låg/mellan-register och helt vilt på högvarv.

Önskar vädret var bättre så skulle jag filma en drive-by

Vill tipsa om Helvetesresan som börjat på kanal 5.
Tisdagar kl. 21
Ett gäng gubbs och Hanna C Johansson.
Gillar verkligen hennes Traja Scrambler 1200 XC.
C79E8DF7-AB3B-43E6-B7E4-A1C5CD0A94B1.jpeg

AA7EDCF8-5D31-4B09-9A95-81E812BD6B23.jpeg
Tack för tipset.
Såg att det gick att streama på Discovery.
Kollat ett avsnitt, lite tråkigt att det är en ripoff rakt av från Apples serie... Men kul med något annat än the bachelor som rullar här hemma... :D

Senast ändrad:
Sannolikt kommer den att visas upp på MC-mässan i Helsingfors till våren. SMC ordnar resan. :)
Har man fått se några prisuppgifter?
Elmoppen från Kungsbacka, RGNT, är ju inte direkt gratis, så kan bli dyrt.

Visst blir det stabilare med motorn i bakhjulet, men oxå många kilo extra ofjädrad vikt.
Ska bli intressant att se hur köregenskaperna är på den, då säkert totalvikten är rätt tilltagen med.

Kul att nån törs i vilket fall!

Har man fått se några prisuppgifter?
Elmoppen från Kungsbacka, RGNT, är ju inte direkt gratis, så kan bli dyrt.

Visst blir det stabilare med motorn i bakhjulet, men oxå många kilo extra ofjädrad vikt.
Ska bli intressant att se hur köregenskaperna är på den, då säkert totalvikten är rätt tilltagen med.

Kul att nån törs i vilket fall!
Jag har inte sett några prisuppgifter men en del slutsatser kan man nog dra ur artikeln.

Skärmavbild 2022-12-05 kl. 19.06.06.png

Vill tipsa om Helvetesresan som börjat på kanal 5.
Tisdagar kl. 21
Ett gäng gubbs och Hanna C Johansson.
Gillar verkligen hennes Traja Scrambler 1200 XC.
C79E8DF7-AB3B-43E6-B7E4-A1C5CD0A94B1.jpeg

AA7EDCF8-5D31-4B09-9A95-81E812BD6B23.jpeg

Såg den när den kom ut häromdagen.

Mattias där är en, iaf i bild, en oerhört osympatisk person. I övrigt en ok produktion. Finns mängder av mycket bättre (iaf lika bra produktionsmässigt) och roligare saker att se på Youtube.

Jag har inte sett några prisuppgifter men en del slutsatser kan man nog dra ur artikeln.

Skärmavbild 2022-12-05 kl. 19.06.06.png
Ja, så är det naturligtvis.
Tror dock inte de får in batterier för mer än 30k i den där ens om de ville, så i sammanhanget ingen enorm kostnad.
Men adderar man det till små volymer med mycket handtillverkat blir det nog dyrt.

Tillbaka
Topp