• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

https://support.apple.com/en-us/HT212803

Skärmavbild 2022-12-24 kl. 10.30.47.png

Jag var i kontakt med Quad lock och de var väldigt säkra på att deras produkter inte gör att telefonen går sönder:

IMG_6038.PNG

IMG_6039.jpeg

Frågan är om de ersätter den som får en trasig telefon trots användning av deras prylar.
Största sannolikheten är väl att de inte gör det.
Att "hi-power" skulle vara det avgörande låter tveksamt. Alla som kört en 60hk HD och en sporthoj på 180hk vet vilken som vibrerar mest ;)

Min sista motorcykel.. ja, jag är färdig med hobbyn efter 32 år i sadeln.
Jag byggde om en fabriksny 2009 Softail Crossbones efter egna idéer. Motorn byttes till en Screamin´ Eagle SE120R crate motor som H-D tog fram för dragracing. Bänkad till 134hk och 172Nm på bakhjulet. Totalt vansinnig motorcykel, den gick som en raket helt utan väghållning och bromsar. Sålde den och drog mig ur hobbyn 2013. Jag har inte suttit på en motorcykel sedan jag sålde den.

Undre bilden är när den skulle levereras till sin nya ägare, den fabriksnya och okörda originalmotorn återmonterad.

322183818_706274434411718_285505156058432862_n.jpg

322677763_1488010875026993_5270836500134328043_n.jpg

Senast ändrad:
Min sista motorcykel.. ja, jag är färdig med hobbyn efter 32 år i sadeln.
Jag byggde om en fabriksny 2009 Softail Crossbones efter egna idéer. Motorn byttes till en Screamin´ Eagle SE120R crate motor som H-D tog fram för dragracing. Bänkad till 134hk och 172Nm på bakhjulet. Totalt vansinnig motorcykel, den gick som en raket helt utan väghållning och bromsar. Sålde den och drog mig ur hobbyn 2013. Jag har inte suttit på en motorcykel sedan jag sålde den.

Undre bilden är när den skulle levereras till sin nya ägare, den fabriksnya och okörda originalmotorn återmonterad.

322183818_706274434411718_285505156058432862_n.jpg

322677763_1488010875026993_5270836500134328043_n.jpg
Helrätt!

Leovince VL10. Vi får se vilket system som blir liggande.
Den med killer i brukar få ligga på hyllan ;)

------------

Har ni några tips på sensor eller liknande till garaget? Mitt garage är en bit bort från huset och jag skulle vilja veta om tex port/dörr öppnas eller är öppen.
Jag har mycket smartahem-prylar men wifi räcker inte till garaget.
Hade varit trevligt med en notis om garaget öppnas.

Vill helst slippa att lägga ut massa pengar på att uppdatera larm osv.

Den med killer i brukar få ligga på hyllan ;)

------------

Har ni några tips på sensor eller liknande till garaget? Mitt garage är en bit bort från huset och jag skulle vilja veta om tex port/dörr öppnas eller är öppen.
Jag har mycket smartahem-prylar men wifi räcker inte till garaget.
Hade varit trevligt med en notis om garaget öppnas.

Vill helst slippa att lägga ut massa pengar på att uppdatera larm osv.
Jag tror det är lätt att förlänga Wi-Fi via en nod (tror det kallas så. Så gör man iaf inomhus. Den ska sitta mellan garaget och routern. Det den gör är att den tar upp Wi-Fi-signalen och sänder den vidare till garaget. Kolla med någon som säljer dataprylar. Kjell & Co kanske har? Tror inte de kostar många hundralappar, men i ditt fall behöver den vara vattentät om den ska sitta i trädgården.

Fortsatte söka lösningar för mitt garage och hittade en lösning:
I princip så styr man garageporten med telefonen. Man ser även om det är öppet eller stängt.
Som bonus kan man få sina Amazon-leveranser levererade dit. Det kan väl funka om man har en kamera där inne också.

Bestämde i veckan att man måste ha lite kul innan sommaren är här. Snart skruvas isdubb i däcken i väntan på varmare tider

En Honda xr400r & en Husqvarna 701 som kanske känns lite för fin för att köra sönder på isen direkt

IMG_6621.JPG

IMG_6633.JPG

IMG_3609.JPG

701an hann ut en sväng innnan snön kom tillbaka. Väldigt rolig hoj!

Bestämde i veckan att man måste ha lite kul innan sommaren är här. Snart skruvas isdubb i däcken i väntan på varmare tider

En Honda xr400r & en Husqvarna 701 som kanske känns lite för fin för att köra sönder på isen direkt

IMG_6621.JPG

IMG_6633.JPG

IMG_3609.JPG

701an hann ut en sväng innnan snön kom tillbaka. Väldigt rolig hoj!
Satan vad nice! Husqvarnan ska vara jäkligt kul har jag hört.

Fortsatte söka lösningar för mitt garage och hittade en lösning:
I princip så styr man garageporten med telefonen. Man ser även om det är öppet eller stängt.
Som bonus kan man få sina Amazon-leveranser levererade dit. Det kan väl funka om man har en kamera där inne också.
har du monterat den hemma? Funkar bra/dåligt?

har du monterat den hemma? Funkar bra/dåligt?
Har inte fått den än, får den om en vecka ungefär.
Måste lösa wifi till garaget på något sätt. Testade att flytta min Orbi närmare garaget men det räckte inte så eventuellt behöver jag ställa en extra enhet i garaget.
Alternativt måste jag gräva ner en nätverkskabel när det inte är tjäle i backen.
Men den hade +90 000 5/5 i betyg så den bör funka bra.

Har inte fått den än, får den om en vecka ungefär.
Måste lösa wifi till garaget på något sätt. Testade att flytta min Orbi närmare garaget men det räckte inte så eventuellt behöver jag ställa en extra enhet i garaget.
Alternativt måste jag gräva ner en nätverkskabel när det inte är tjäle i backen.
Men den hade +90 000 5/5 i betyg så den bör funka bra.
Det jag funderar på är hur den ska parkopplas? Det syns inte alls i klippet ovan men med tanke på hur jobbigt det var att koppla in en extra fjärrkontroll (Hörmann) till min så undrar jag hur lätt det är att koppla in en tredjeparts...

Det jag funderar på är hur den ska parkopplas? Det syns inte alls i klippet ovan men med tanke på hur jobbigt det var att koppla in en extra fjärrkontroll (Hörmann) till min så undrar jag hur lätt det är att koppla in en tredjeparts...
Jag hittade fler videos på youtube med olika lösningar. Menar du parkopplas med en till port eller med app?
Jag fick den i veckan men har inte löst wifi till garaget än..

Någon som har koll på var jag kan hitta liknande delar som inte kostar 500?

Skärmavbild 2023-01-11 kl. 21.34.48.png

Skärmavbild 2023-01-11 kl. 21.26.14.png

Skruven är en M8x35.

Jag hittade fler videos på youtube med olika lösningar. Menar du parkopplas med en till port eller med app?
Jag fick den i veckan men har inte löst wifi till garaget än..

Någon som har koll på var jag kan hitta liknande delar som inte kostar 500?

Skärmavbild 2023-01-11 kl. 21.34.48.png

Skärmavbild 2023-01-11 kl. 21.26.14.png

Skruven är en M8x35.
Jag kommer nog köra på Remootio istället. Mycket tydligt hur den ska kopplas in hur den fungerar: https://www.remootio.com/ Sånt gillar jag.

Hoppas på det, har aldrig använt eller testat, brukar köra med trådlösa pluggar, men det gör ont att sätta på hjälmen och man hör ingenting när man har stannat och folk pratar...
Intercom är nice om det passar hjälmen bra. Köpte Shoei egna system nu men har haft annat tidigare, funkar fint.

Intercom är nice om det passar hjälmen bra. Köpte Shoei egna system nu men har haft annat tidigare, funkar fint.
Kör Cardo Freecom4 i två av mina Shoeihjälmar.
Så jäkla bra när man är ute o far.
Det man kanske saknar är isåfall meshfunktionen som dom något mer avancerade versionerna har.
Men räcker oftast med tre uppkopplingar. 🙂

Kör Cardo Freecom4 i två av mina Shoeihjälmar.
Så jäkla bra när man är ute o far.
Det man kanske saknar är isåfall meshfunktionen som dom något mer avancerade versionerna har.
Men räcker oftast med tre uppkopplingar. 🙂
Roligast med meshfunktionen är när någon polare kopplar upp sig random när man pendlar till jobbet eller inte planerat att ses. :)

Tillbaka
Topp