• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag letar efter ny hjälm och tänkte testa något nytt. Väldigt bra priser nu på Black Friday.

Jag har hittat några som passar, och tänkte höra med er om ni har erfarenheter av dessa att dela med er av?

X-lite 803 RS Carbon - storlek M - Har läst att denna är väldigt prisvärd men ganska högljud - Runt 5-6000:-

Scorpion EXO R1 Air Carbon eller fibermodellen - storlek M - Extremt positiva omdömen, speciellt i USA så jag misstänker att det är köpta tester. Testade denna och blev positivt överraskad och köpsugen. Ska vara ok ljudmässigt och lätt att koppla in Corda pga fack. Runt 3-4000:-

Shoei NXR2 - storlek M - Tycker att inredningen känns lite billig jämfört med X-spririt 3 (som nu verkar vara EOL och nya X-SPR pro ha ersatt den)

Tidigare hjälmar som jag har haft är: AGV Corsa R, K5S, Schuberth SR1, Shoei 1100, Bell mfl
Den enda som sitter perfekt är AGV K6 men jag gillade inte formen alls när jag testade den.
Smaksak. De märken jag gillar bäst till både cykling och mc är Shoei, Fox och Bell. Kör nu med en Shoei GT Air 2, jäkla gött med inte visir men tycker inte den är så tyst.

Jag letar efter ny hjälm och tänkte testa något nytt. Väldigt bra priser nu på Black Friday.

Jag har hittat några som passar, och tänkte höra med er om ni har erfarenheter av dessa att dela med er av?

X-lite 803 RS Carbon - storlek M - Har läst att denna är väldigt prisvärd men ganska högljud - Runt 5-6000:-

Scorpion EXO R1 Air Carbon eller fibermodellen - storlek M - Extremt positiva omdömen, speciellt i USA så jag misstänker att det är köpta tester. Testade denna och blev positivt överraskad och köpsugen. Ska vara ok ljudmässigt och lätt att koppla in Corda pga fack. Runt 3-4000:-

Shoei NXR2 - storlek M - Tycker att inredningen känns lite billig jämfört med X-spririt 3 (som nu verkar vara EOL och nya X-SPR pro ha ersatt den)

Tidigare hjälmar som jag har haft är: AGV Corsa R, K5S, Schuberth SR1, Shoei 1100, Bell mfl
Den enda som sitter perfekt är AGV K6 men jag gillade inte formen alls när jag testade den.
Körde själv med den första NXR och var mycket nöjd. Skrotade den på bana och den gjorde sitt jobb.

Smaksak. De märken jag gillar bäst till både cykling och mc är Shoei, Fox och Bell. Kör nu med en Shoei GT Air 2, jäkla gött med inte visir men tycker inte den är så tyst.
Det var ingen av dom jag frågade om, men tack för input iallafall ;)

Körde själv med den första NXR och var mycket nöjd. Skrotade den på bana och den gjorde sitt jobb.
Jag är inte påläst om vad skillnaden är mellan NXR och NXR2, gissar på förbättringar. Vet inte varför jag inte gillar den 100% när jag testar den. Shoei är ju bra, det vet jag. Kan vara så att de andra känns bättre för att man får mer för pengarna nu från konkurrenter jämfört med Shoei.

Beställde en sådan här nu. Tanken är att köra med den i sommar när det är kräkvarmt.

Jag körde 125a i somras med öppen hjälm och solglasögon, tyckte det var lite jobbigt med insekter... Kanske funkar om man kör lugnt, annars brukar hjälmar med bra ventilation funka bra. Inte vid ett rödljus dock...

Headset är skitsmidigt, det hade jag i min förra hjälm. Ska nog köpa det till denna också eftersom hjälmen är förberedd för det. Det ersätter ju dock inte riktigt GPS. I så fall hade det räckt för mig att köra med hörlurar i hjälmen.

Tips, såg nu i black friday hysterin att det är 20% på ordinarie sortiment hos flying eagle. Själv sugen på Sena stl till min shoei.

Mycket rea nu.
El solitario -30% på hela sidan.
Mediamarkt: -20% på Garmin MC-navigation.
Xlmoto /24mx - Massvis på rea
Foxracing - Massa rea
Leovince - Allt nedsatt 10%

Bilagor

• A069F097-7E6B-43FA-AE9A-B387EB92CD70.jpeg
    A069F097-7E6B-43FA-AE9A-B387EB92CD70.jpeg
    130 KB · Visningar: 9
Tillbaka
Topp