Hur åkte hunden dit?Bra input!
Min målbild är dock att parkera så elegant att till och med p-lisor skulle bli charmade.
Inspo:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur åkte hunden dit?Bra input!
Min målbild är dock att parkera så elegant att till och med p-lisor skulle bli charmade.
Inspo:
Hur åkte hunden dit?
Kunde inte låta bli att gräva vidare i Cake Makka, blev en provkörning tillslut
Den är precis det jag misstänkte, en sjukt rolig leksak. Nu måste jag bara försöka hitta på en anledning till att skaffa en
Då behöver du en bensinmotor, annars lyckas det aldrigBra input!
Inspo:
Ja precis! Känns lite som en elektrisk zoomer!Lite Honda Zoomer vibbar i uppbyggnad och Crescent Compact designmässigt, enkelt och robust uppbyggd, ser ut att klara hård stadstrafikkörning utan plast och smäck som går sönder och ser tråkigt ut.
En anledning att köpa en kan ju vara att förekomma grannarna genom att vara först i kvarteret/på gatan beroende lite på var du bor. Fast kanske inte är någon statushöjare som husbil, elbil, pool osv
Jag hade bara levt med det. Men jag åker gammal Harley så...God afton allesammans,
Jag är som bekant oteknisk som få och tänkte be om hjälp här igen.
Har en MT07 som igår för första gången betedde sig lite knasigt eller rättare sagt hastighetsmätare. När man krypkör/rullar upp till farten 4 km/h så står den som 0 km/h för att sen hoppa till 5 km/h när man når den hastigheten. Därifrån är allt som vanligt, men hastigheter 1-4 km/h har liksom ersatts från med 0 km/h, samma sak när man sänker farten. Någon som vet vad som kan vara galet och om det är kostsamt att åtgärda? Trodde först att det kanske hade att göra med ngt kallare klimat (även om vi haft 8-9 plusgrader), men motorcykeln har stått i varmt garage i 24 timmar efter det och gör likadant idag….
Bild för roligare inlägg
Kan ju vara så att den är för dålig på att visa mellan 1-4 och därmed blir det 0.God afton allesammans,
Jag är som bekant oteknisk som få och tänkte be om hjälp här igen.
Har en MT07 som igår för första gången betedde sig lite knasigt eller rättare sagt hastighetsmätare. När man krypkör/rullar upp till farten 4 km/h så står den som 0 km/h för att sen hoppa till 5 km/h när man når den hastigheten. Därifrån är allt som vanligt, men hastigheter 1-4 km/h har liksom ersatts från med 0 km/h, samma sak när man sänker farten. Någon som vet vad som kan vara galet och om det är kostsamt att åtgärda? Trodde först att det kanske hade att göra med ngt kallare klimat (även om vi haft 8-9 plusgrader), men motorcykeln har stått i varmt garage i 24 timmar efter det och gör likadant idag….
Bild för roligare inlägg
Jag är ju så rackarns fyrkantig så har stött svårt att bara släppa det. Däremot ser man ju gärna en bild på HarleynJag hade bara levt med det. Men jag åker gammal Harley så...
Kan ju vara så att den är för dålig på att visa mellan 1-4 och därmed blir det 0.
Sen är det ju en motorcykel så den ska inte rullas i 1-4km/h
Ok, jag visste inte att du övningskörde.Jag är ju så rackarns fyrkantig så har stött svårt att bara släppa det. Däremot ser man ju gärna en bild på Harleyn
När man som jag övningskör (håller på med lågfartsbanan) och där går det ju lite långsamt..
Vill minnas att det funkat tidigare så därav att jag blir lite grinig på detta…
Ja, det ska vara så. En bra indikation när du krypkör är att ABS-lampan ska hålla sig tänd, den släcks vid runt 7 km/h har jag för mig. Då krypkör du inte längre.Uppdatering: ställt samma fråga i ett forum för MT-07 ägare som jag precis gått med i och konsensus är att det ska vara så. Mitt minne som sviker mig tydligen… tack allesammans och om ngn vet annorlunda får man gärna hojta till.
Kolla Pando moto. Deras skyddstights (och säkert även tröja) är asbra och man kan ha dem under vilka kläder som helst. Billig hjälm finns på fc-moto.Jag ska försöka få med min sambo på hojen nästa år.
Hon är ganska ointresserad och inte så sugen på att köpa kläder.
Hur har ni andra gjort? Hon lär inte uppskatta tight skinnställ så jag tänker mig någon sportigare jacka och kanske kevlarjeans eller liknande att börja med.
Eventuellt gillar hon inte det och då lär det aldrig bli använt heller. Men jag tänker att sköna kläder är bäst initialt.
Du ska ändå inte titta på hastighetsmätaren när du kör.Uppdatering: ställt samma fråga i ett forum för MT-07 ägare som jag precis gått med i och konsensus är att det ska vara så. Mitt minne som sviker mig tydligen… tack allesammans och om ngn vet annorlunda får man gärna hojta till.
Vad är det för fel med telefonen på styret?Någon som testat denna eller har tips på annan GPS för mc?xlmoto
www.xlmoto.se
Vet inte. Utforskar olika alternativ. Lite trökigt att behöva byta mobilskal kanske.Vad är det för fel med telefonen på styret?
Jag tänkte testa Cardo Edge nästa säsong.Vet inte. Utforskar olika alternativ. Lite trökigt att behöva byta mobilskal kanske.
Edit: Önskade mig quadlock i julklapp nu. Det är nog det smidigaste alternativet.
Headset är skitsmidigt, det hade jag i min förra hjälm. Ska nog köpa det till denna också eftersom hjälmen är förberedd för det. Det ersätter ju dock inte riktigt GPS. I så fall hade det räckt för mig att köra med hörlurar i hjälmen.Jag tänkte testa Cardo Edge nästa säsong.
Vill kolla så lite som möjligt ner på displayen. Tycker det verkar bra med röststyrd enhet som pratar med mig samt möjliggör att jag kan svara i telefonen när jag kör.
Sen att den automatiskt justerar volym baserat på hur mycket ljud det är i hjälmen låter också bra.
Headset är skitsmidigt, det hade jag i min förra hjälm. Ska nog köpa det till denna också eftersom hjälmen är förberedd för det. Det ersätter ju dock inte riktigt GPS. I så fall hade det räckt för mig att köra med hörlurar i hjälmen.
Jag såg en från Bring köra hoj när det var snö och is på vägen. Han hade på sig små skidor under skorna som han använda i svängarna...
Säsongen rullar på men antagligen inte i många dagar till. Plockade bort grabrails bak, blev lite snyggare tycker jag.