• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

En vecka hojsemester börjar idag 😎🌞
IMG_20230605_165403.jpg
Den korsningen känner man igen. Med Sthlms kanske absolut suraste personal på ett utlämningsställe.

Vi skulle ursprungligen till Båstad men fick ändra planerna. Grejen är att jag å polaren brukar åka upp en vecka till Sälen varje år å fiska å åka hoj å äta gott å kröka så det känns ändå bra att komma upp hit.
IMG_20230605_215822.jpg
Nu har du ett gyllene tillfälle att visa bilder som visar att du har en adventure-hoj. :) En bild när du åker grusväg med en firre på pakethållaren vore trevligt att få se.

Nu har du ett gyllene tillfälle att visa bilder som visar att du har en adventure-hoj. :) En bild när du åker grusväg med en firre på pakethållaren vore trevligt att få se.
Polarn å jag har kört våra HDs i de mest oväntade miljöerna här flera år i rad i jakten på det perfekta fiskestället men i år är vi överens om att inte misshandla maskinerna 😎
Kan bjuda på en utlands bild istället 😁
IMG_20230607_135924.jpg

På tal om ingenting så var jag och testade elektrisk hoj för första gången. Har tänkt på Scooter som pendlingsalternativ och då framförallt Seat Moo 125. Men jag vet inte, på landsväg var det inte mycket att ha. Upp till 80 km/h gick det skapligt men sen fanns ingenting och det är lika bullrigt i den farten som på en vanlig bensinare eftersom allt ljud är vindbrus. Så det är nog ett innerstadsfenomen ett tag till.
059CC0F7-CB05-4B0C-A60F-06E8756C5580_1_105_c-1.jpeg

På tal om ingenting så var jag och testade elektrisk hoj för första gången. Har tänkt på Scooter som pendlingsalternativ och då framförallt Seat Moo 125. Men jag vet inte, på landsväg var det inte mycket att ha. Upp till 80 km/h gick det skapligt men sen fanns ingenting och det är lika bullrigt i den farten som på en vanlig bensinare eftersom allt ljud är vindbrus. Så det är nog ett innerstadsfenomen ett tag till.
Känns väl ändå rätt rimligt att de är tänkta för stadskörning främst. Tycker de ser festliga ut ändå.

Är det någon som har koll på bra ställen att köpa skruv ifrån? Jag behöver försänkta svarta rostfria M8x40mm, M8x50mm samt försänkta brickor.

Känns väl ändå rätt rimligt att de är tänkta för stadskörning främst. Tycker de ser festliga ut ändå.
Jo men jag trodde nog "motortrafikled" (som vi har massor av i sthlm) skulle kunna inkluderas men så var det inte. Det är en stadshoj, max 70 km/h för att det ska vara trevligt. Allra härligast var den nästan i krypfart. Helt tyst och vibrationsfritt.

Är det någon som har koll på bra ställen att köpa skruv ifrån? Jag behöver försänkta svarta rostfria M8x40mm, M8x50mm samt försänkta brickor.
Jag har nog aldrig sett färdigmålad rostfri, men om du målar dom själv så finns det bult på lösvikt hos Swedol och liknande handlare. Försänkt bricka är jag osäker på? Ska du ha bricka på dom försänkta skruvarna? Vad ska du skruva ihop?

Edit: Är det såna här du är ute efter?

Bilagor

• Screenshot 2023-06-07 at 8.49.33 PM.png
    Screenshot 2023-06-07 at 8.49.33 PM.png
    55 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:
På tal om el-hoj..😁 I @daniel svensson - färger😉
IMG_20230606_120223.jpg

IMG_20230606_120234.jpg

Jag har nog aldrig sett färdigmålad rostfri, men om du målar dom själv så finns det bult på lösvikt hos Swedol och liknande handlare. Försänkt bricka är jag osäker på? Ska du ha bricka på dom försänkta skruvarna? Vad ska du skruva ihop?

Edit: Är det såna här du är ute efter?
Sån är det! Ska skruva fast en Kriega Solo Platform på Desert Sleden.
https://www.accu.co.uk/ har bra utbud, men frakt på 400:-, till osv blir ju orimligt.

Beslutsångest allan nu, skall gå över ifrån glidare till adventure hoj. Vill ha något i mellansegmentet.
Kommer åka mest gata/grusvägar typ 50/50

Har tre stycken som lockar. Har 100 loppor å lägga.

Först ut suzuki v-strom 650xt, får en splitter ny för ca: 88. 7 års garanti är ju ett +.
DL650AM2_YUH_Diagonal_Gallery_2400x1600.png

Sen har vi ktm 790 adventure, får en -20 som gått runt 1000 mil för typ 90-95
KTM_790_Adventure.jpg

Och till sist yamaha tenere 700, får en 2019-22. För runt 100, kanske ett par års garanti kvar.
2023-Yamaha-XTZ700-EU-Icon_Blue-Studio-001-03.jpg

Beslutsångest allan nu, skall gå över ifrån glidare till adventure hoj. Vill ha något i mellansegmentet.
Kommer åka mest gata/grusvägar typ 50/50

Har tre stycken som lockar. Har 100 loppor å lägga.

Först ut suzuki v-strom 650xt, får en splitter ny för ca: 88. 7 års garanti är ju ett +.
DL650AM2_YUH_Diagonal_Gallery_2400x1600.png

Sen har vi ktm 790 adventure, får en -20 som gått runt 1000 mil för typ 90-95
KTM_790_Adventure.jpg

Och till sist yamaha tenere 700, får en 2019-22. För runt 100, kanske ett par års garanti kvar.
2023-Yamaha-XTZ700-EU-Icon_Blue-Studio-001-03.jpg
Åk till nån handlare och provsitt om du har möjlighet. Kolla skillnaden på försäkring, har du planerat att åka såpass mycket grusväg så hade jag bytt till grövre däck på Ktm/Suzuki. Som Yamahan.
Ktm och Suzuki är enpip och Yamahan tvåpip?

Åk till nån handlare och provsitt om du har möjlighet. Kolla skillnaden på försäkring, har du planerat att åka såpass mycket grusväg så hade jag bytt till grövre däck på Ktm/Suzuki. Som Yamahan.
Ska åka och testa suzukin nån dag, yamaha har jag provat men tycker den är lite hög för mig, 178 lång men lite korta ben 😁 men fruktansvärt rolig och enkel att köra.
Ktm:en är den enda jag inte kan prova i närheten.

Alla tre är 2-cyl där V-strom har en v-twin.
Den enda inputen jag kan komma med är att jag har provsuttit Tenere och sätet var inte superbekvämt. Den känns absolut bäst för grus/offroad om man jänför de du har listat men på väg så kanske v-stromen är bäst. Du får nog åka o provköra helt enkelt.

Kan Triumph Tiger vara något?

Alla tre är 2-cyl där V-strom har en v-twin.
Den enda inputen jag kan komma med är att jag har provsuttit Tenere och sätet var inte superbekvämt. Den känns absolut bäst för grus/offroad om man jänför de du har listat men på väg så kanske v-stromen är bäst. Du får nog åka o provköra helt enkelt.

Kan Triumph Tiger vara något?
Ska försöka testa alla men det blir väl som vanligt, man köper något helt annat än man tänkt.
Skulle inte bli förvånad om jag åker hem med en yamaha R1 🤣

Tillbaka
Topp