Jim Profit
Basic
Hade aldrig provkört en HD så jag köpte den här för att testa - väldigt trevlig hoj så den blir nog kvar ett tag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser väldigt stabil ut. Trevligt när de saknar krom.Hade aldrig provkört en HD så jag köpte den här för att testa - väldigt trevlig hoj så den blir nog kvar ett tag
Ser väldigt stabil ut. Trevligt när de saknar krom.
Den där hade jag velat ha... Ser lite halvskum ut på bilden men har sett andra och den ser riktigt rå ut...@Richie @MrJo @daniel svensson
Appropå maxade modeller...
En av dom två KTM Brabus 1300R som sålts på hoj firman här i stan
Jag kör en 890 Duke R "den vanliga och GP är exakt samma hoj bara dekalkittat och andra färger på GP. Skulle tro att man klarar sig alldeles utmärk på en standard eller GP, men R har "mycket" bättre bromsar och fjädring, märks främst på bana, dock är fjädringen inte tillräckligt bra för att man inte ska vilja byta ut den ifall man bara kör bana. sedan tror jag att andrahandsvärdet/hur enkelt man blir av med hojen är bättre med R , viktiga tillbehör är techpack och slipon (helst helsystem och ny akrapovic mappenBörjat snegla mot Duke 890.
Någon som har koll på vad skillnaderna mellan "vanlig", R samt GP är?
Värt att lägga till några extra 20-30k för de sistnämda?
Den där vill man ju få en liten review på. Guzzi ligger alltid på listan över Vill ha-hojar.
Kunde inte motstå den italienska charmen. Och luftkyld retrokänsla med kardan är som grädde på moset.
Just V85an har legat högt på min "vill ha"-lista ett tag. Testade den 2021 och där efter har jag inte kunnat släppa tanken på den. Jag ska absolut återkomma med en liten recension när jag levt med den ett tag. Just nu är det nyförälskselse såklart (underbar tid )Den där vill man ju få en liten review på. Guzzi ligger alltid på listan över Vill ha-hojar.
Du är nära ett guzzi-köp nu, eller hur?Den där vill man ju få en liten review på. Guzzi ligger alltid på listan över Vill ha-hojar.
Tack för svar! Har nog blivit mer än övertygad att det kommer bli en R ifall det blir aktuellt med köpJag kör en 890 Duke R "den vanliga och GP är exakt samma hoj bara dekalkittat och andra färger på GP. Skulle tro att man klarar sig alldeles utmärk på en standard eller GP, men R har "mycket" bättre bromsar och fjädring, märks främst på bana, dock är fjädringen inte tillräckligt bra för att man inte ska vilja byta ut den ifall man bara kör bana. sedan tror jag att andrahandsvärdet/hur enkelt man blir av med hojen är bättre med R , viktiga tillbehör är techpack och slipon (helst helsystem och ny akrapovic mappen
Hehe… Jag har varit nära i flera årDu är nära ett guzzi-köp nu, eller hur?
Ska kolla med polaren som gjort leveransmonteringen. Fick bilden av honom. Var visst en väldig massa måsten i samband med leverans av dom iaf.. Bla var det tvunget att den skulle stå på sin garagemattaDen där hade jag velat ha... Ser lite halvskum ut på bilden men har sett andra och den ser riktigt rå ut...
Lägg gärna upp några fler foton om du har. Visst är alla slutsålda till lansering va? Trodde inte de kom in till Sverige ens... Kul!
Det som är mest neutralt är väl typ kevlarjeans med inbyggda skydd och skyddsjackan som @MrJL köpte (se sidan innan). Kan kombineras med nåt väderskydd eller hoodjacka beroendenpå temp. Sen behöver du skor/stövlar handskar och hjälm såklart.Hej,
Ska börja köra MC. Vad behöver jag för utrustning förutom mc?
Ska inte åka sporthoj. Vilka grejer behöver jag och mer specifikt vilka modeller / varumärken?
Vill köpa sådant jag får och kan köra upp med.
precis som @spruff skriver kevlarjeans gärna AAA klassade och knox urban pro mk3 (AA) klassad men skönare än mk2. bra handskar med "hårt plast skydd" vid handflatan typ knox orsa ifall du är varm av dig. stövlar hade jag satsat på några högre med bra vridmotstånd i sulan och ankel, underbensskador är det i särklass vanligaste skadan på MC, kör du något mer sportinspirerad hoj hade jag satsat på stövlar med sliders.. inte kul att stoppa fötterna i asfalten i kurvorna..Hej,
Ska börja köra MC. Vad behöver jag för utrustning förutom mc?
Ska inte åka sporthoj. Vilka grejer behöver jag och mer specifikt vilka modeller / varumärken?
Vill köpa sådant jag får och kan köra upp med.
Det som är mest neutralt är väl typ kevlarjeans med inbyggda skydd och skyddsjackan som @MrJL köpte (se sidan innan). Kan kombineras med nåt väderskydd eller hoodjacka beroendenpå temp. Sen behöver du skor/stövlar handskar och hjälm såklart.
Annars finns det ju massa olika stuk på kläder beroende på vilken typ av hoj man kör. Skall du pendla i ur och skur eller åka på långturer det väl bäst med nåt allvädersställ.
precis som @spruff skriver kevlarjeans gärna AAA klassade och knox urban pro mk3 (AA) klassad men skönare än mk2. bra handskar med "hårt plast skydd" vid handflatan typ knox orsa ifall du är varm av dig. stövlar hade jag satsat på några högre med bra vridmotstånd i sulan och ankel, underbensskador är det i särklass vanligaste skadan på MC, kör du något mer sportinspirerad hoj hade jag satsat på stövlar med sliders.. inte kul att stoppa fötterna i asfalten i kurvorna..
Bra kläder alltihop men skippa mc skjorta du kan ta vilken du vill över knoxjackan den har alla skydd inkl ryggskydd för uppkörning. kom inte i hoodie och tonat visir på hjälmen min erfarenhet är att dom sällan blir långlivade på uppkörningen speciellt inte ifall du ska köra upp på HD..Tack!
x Kevlarjeans är OK att köra upp med? Något särskilt som rekommenderas?
x knox urban pro mk3 och lite vad som ovan på? Eller bör man ha MC-jacka / skjorta över den? Har Knox inbyggt ryggskydd eller behöver jag ett separat?
x handskar
x har ni några tips på skor / kängor?
x hjälm, Shoei har jag förstått gör bra grejer?
Kommer inte ha en sporthoj, tänk HD street typ.
Något så här kanske?
Om du faktiskt vill ha något skydd så måste jackan kunna sättas fast i byxorna med dragkedja. Annars kommer du ha jackan som halsduk när du ramlar i lite fart.Tack!
x knox urban pro mk3 och lite vad som ovan på? Eller bör man ha MC-jacka / skjorta över den? Har Knox inbyggt ryggskydd eller behöver jag ett separat?
x handskar
Något så här kanske?
Tack!Bra kläder alltihop men skippa mc skjorta du kan ta vilken du vill över knoxjackan den har alla skydd inkl ryggskydd för uppkörning. kom inte i hoodie och tonat visir på hjälmen min erfarenhet är att dom sällan blir långlivade på uppkörningen speciellt inte ifall du ska köra upp på HD..
Knoxjackan sätt ihop med byxorna med hjälp av ett skärp, sedan huruvida folk gör det eller ej ska jag låta vara osagt.Om du faktiskt vill ha något skydd så måste jackan kunna sättas fast i byxorna med dragkedja. Annars kommer du ha jackan som halsduk när du ramlar i lite fart.
Vet att detta är en impopulär åsikt bland de som måste vara "snygga" när de åker hoj men då har de aldrig testat att ramla på riktigt...
Det är också en lösning, och ja den ska användas. Det är just när man "ska bara" som vurpan kommer. Det var inte just dragkedja som var viktigt utan att den faktiskt sätts fast, det finns knappar, bälten, spännen lite olika lösningar. Men jackan hjälper bara om den sitter kvarKnoxjackan sätt ihop med byxorna med hjälp av ett skärp, sedan huruvida folk gör det eller ej ska jag låta vara osagt.
Shoei gör generellt sett väldigt fina hjälmar. Över en viss nivå så tror jag de flesta hjälmar har fullgott skydd men man betalar sen delvis för vikt och aerodynamik / ljudnivå. Men viktigt med hjälm är passform, du måste prova så den passar ditt huvud. Köp inte det på distans för du lär inte få lämna tillbaka den i så fall. Om du beställer från en seriös handlare.Tack!
x handskar
Något så här kanske?
Är den för liten när ansiktet är på väg ut genom visiret?Hjälmen ska spontant kännas för liten. Den ska egentligen inte sitta "skönt" för då är den för lös. Den ska inte röra sig alls även om den inte är knäppt.
det är ungefär där gränsen gårÄr den för liten när ansiktet är på väg ut genom visiret?
En kompis tog en bild på mig när jag testade hojar i Gillinge. Han visade bilden för en annan kompis som undrade om min näsa har vuxit sen han såg mig senast. Nä, det är bara hjälmen som var för liten, blev svaret. Då vet man att man ska gå upp en storlek.det är ungefär där gränsen går