• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Premiärtur med nya hojen 🏍️, kan nog bli en trevlig sommar detta 😁 fruktansvärt lättkörd hoj.
Man bara åker å myser

IMG_20230620_190300.jpg

Har någon något positivt eller negativt att säga om Buell? Jag vet ingenting om dem annat än att jag tycker att de är fruktansvärt snygga. Men att de är amerikanska gör mig skeptisk. Håller de ihop?
1687281231511.png
Min kompis hade en, han gillade ljudet och att den var sportigare än en HD.
Men den blev inte långvarit tyvärr. Sen finns det väl inga möjligheter till reperation osv nu för tiden för de har väl konkat? Kan minnas fel däremot...
Men det spelar ju ingen roll vad andra tycker. Man ska välja hoj med hjärtat :)

Har någon något positivt eller negativt att säga om Buell? Jag vet ingenting om dem annat än att jag tycker att de är fruktansvärt snygga. Men att de är amerikanska gör mig skeptisk. Håller de ihop?
1687281231511.png
Buell är riktigt coola. HD som ägde Buell men som nämnts tidigare finns de ej kvar så vill du ha ett så problemfritt ägande som möjligt hade jag kollat på andra märken.

Tur till midsommarfirande på landet 🙏🏻 Fasiken vad denna hoj ger körglädje 🥰 Kör försiktigt och ta hand om er där ute inför stundande firande 🥳🤗

IMG_7598.jpeg
Härligt!
Vi börjar bli några här nu som kör Aprilia 🤘🏼🤘🏼🔥🚀

Jag kör nästan dagligen nu till och från jobbet.
Men ska jag vara helt ärlig så är min helt sinnessjuk och vill köras minst dubbla hastigheten. Så alldeles underbar. Det är väl bara en tidsfråga innan man inte kan köpa galna hojar längre.

22BE6711-82AF-446A-A395-F07A4631DD77.jpeg

Glad midsommar till er oavsett vad ni kör.

Fråga till experterna i tråden.
Har kikat en del på begagnade XSR700 efter senaste svaren i tråden men är lite osäker på hur länge däck ”håller”. Har kikat på en hoj som totalt gått ca 200mil men är från 2016. Bör jag byta däck på direkten eller kan jag köra på däcken trots att de är 7 år gamla?

Fråga till experterna i tråden.
Har kikat en del på begagnade XSR700 efter senaste svaren i tråden men är lite osäker på hur länge däck ”håller”. Har kikat på en hoj som totalt gått ca 200mil men är från 2016. Bör jag byta däck på direkten eller kan jag köra på däcken trots att de är 7 år gamla?
Beror på hur hojen stått förvarad och hur du kör men bra däck är en billig livförsäkring.
Färska gummin tar ju såklart inte bort alla risker med hojåkning men eliminerar många jämfört med att köra på eventuella hockey puckar.
Så byt för din egen sinnesros skull, hornen växer lätt på hoj så då är det skönt att slippa fundera på om däcken släpper eller ej när det börjar gå undan.

Beror på hur hojen stått förvarad och hur du kör men bra däck är en billig livförsäkring.
Färska gummin tar ju såklart inte bort alla risker med hojåkning men eliminerar många jämfört med att köra på eventuella hockey puckar.
Så byt för din egen sinnesros skull, hornen växer lätt på hoj så då är det skönt att slippa fundera på om däcken släpper eller ej när det börjar gå undan.
Har varit förvarad i varmgarage i 7 år men det är enligt vad säljare säger, ingen jag kan kontrollera i efterhand.

Bra argument för nya däck, ska räkna in det i mitt bud där jag prutar in priset för nya däck. Tack!

Blev en riktigt go tur på 25 mil idag med två badstopp utmed vägen. Underbart hojväder nu :)

IMG_7778.jpeg
Är du fortfarande nöjd?
Ser att du börjat gasa lite på däcken :)
Snygga Rizoma! De passar inte alls på min med vanligt styre vilket är tråkigt...

Hemfärd från sommarstugan där vi spenderade hela helgen. Skapligt varmt i alpins tvådelade skinnställ. Nu åkte jag bara med jackan men något nytt måste inhandlas och tips tas gärna emot på vad ni tycker passar till Vitpilen.
IMG_1769.jpeg
Alla verkar gilla Knox Urbane pro mk3.
Även jag, köpte en när det var som varmast för någon vecka sedan. Jag kör med en vanlig munkjacka över på morgonen och kvällen om det blir kallt. Annars kör jag hem i bara Nike dry t-shirt och Knox över:

Jag har svarta Knox kevlarjeans också med knäskydd och höftskydd. De är dock ganska varma om det är +25°, men det finns Knox Urbane-byxor också som är i mesh. Det är nog som att köra i shorts.

Är du fortfarande nöjd?
Ser att du börjat gasa lite på däcken :)
Snygga Rizoma! De passar inte alls på min med vanligt styre vilket är tråkigt...
Ohja, den är verkligen helt fantastisk!
Nu ska den in på 100 milservice och om ett par veckor blir det en långtur i Norge.
Har ju inte haft kortet så länge så man kommer nog vara rätt slut i huvudet på kvällarna, haha.
Försöker jobba bort chicken stripsen, men nästa år blir det SMCs bankurser :)

De är väldigt lika Rizoma, men noname brand tyvärr. Var osäker på om jag skulle ångra mig så ville inte lägga ut nära 6k på originalet.. Men kan nu garanterat säga att jag inte kommer byta tillbaka till original. Original vibrerar som asplöv så såg inte mer med dem ändå 😂

@NickL Bara 100 mil?? Det är ju två helgers körning nu när det är så fint väder :)
Skit i chicken strips. På gata är det bara bra att inte ligga och pressa på det yttersta av däcket. Kör man på bana så är det ju en annan sak.
Kan däremot erkänna att jag inte är helt bekväm med att mina inte är använda där heller... Måste boka in en körning nu så puckarna på knäna får slitas lite, och kanten på däcken...

@NickL Bara 100 mil?? Det är ju två helgers körning nu när det är så fint väder :)
Skit i chicken strips. På gata är det bara bra att inte ligga och pressa på det yttersta av däcket. Kör man på bana så är det ju en annan sak.
Kan däremot erkänna att jag inte är helt bekväm med att mina inte är använda där heller... Måste boka in en körning nu så puckarna på knäna får slitas lite, och kanten på däcken...
Ja, blev lite begränsad när jag hade service inbokad och den plötsligt blev uppflyttad tre veckor pga. sjukskrivning..
Men mycket resor nu ändå så har lite ont om tid. Men i juli blir det en veckas tur i Norge så då blir det gott om mil på hojen! 🥰
Tack för tipset! Ska tänka på det. Har tänkt att skriva upp mig på lite bankurser med SMC nästa år.

Tillbaka
Topp