• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det blev en sådan idag, och en Shoei neotec 2. Nu börjar man bli klar med utrustning och kläder. Möjligen vill jag ha motsvarande byxor till Knox urbane oro mk3 och bra mc-boots med klack så jag får ner båda fötterna i marken. Jag såg att daytona hade boots/stövlar med rejält grov sula. Har ni exempel på andra till en som inte riktigt når ner?
Knox har riktigt sköna kevlarjeans som är som att ha på sig mysbyxor. Billiga är dom också:

Knox Richmond Mc Byxor Svart Herr (smxsports.se)

Richmond-Black-Back-Mens-1-750x875.jpg


De har skydd i knä och höfter + kevlar på insidan.
Går att använda en dag på jobbet utan att någon ser att det är mc-jeans.
 
Knox har riktigt sköna kevlarjeans som är som att ha på sig mysbyxor. Billiga är dom också:

Knox Richmond Mc Byxor Svart Herr (smxsports.se)


De har skydd i knä och höfter + kevlar på insidan.
Går att använda en dag på jobbet utan att någon ser att det är mc-jeans.
Vill passa på att slå ett slag för pando moto som har rea och har flera ”Single layer” jeans samt skyddstights som är riktigt sköna under vanliga brallor.
 
Senast ändrad:
hur är de att köra i varma/vindtäta eller behöver man underställ ?
Jag kör med dom till och från jobbet under säsong. De är ganska varma och ganska vindtäta. Kevlar är ju oftast lite varmare men jag tycker det är skönt.
Jag använder inte underställ under dom. När det är som varmast så har jag en Knox Urbane mk3 med en munkjacka över på morgonen när det är som varmast.
Funkar klockrent för mig. När jag kör lite snabbare turer så kör jag i princip alltid perforerat skinnställ. Varmare men säkrare om man väl åker av i högre hastigheter...
 
Svårt att köra hem den med extra avgassystem och delar. Det finns bil och släpkärra att hämta med, det är bara svårt att hitta en dag som passar. Självklart ska vi fråga säljaren om frakt men vill göra lite egna efterforskningar också.
Jag tänker att de säkert levererar en hel del hojar så de borde kunna lösa det smidigt i egen regi. Har inga bra andra tips tyvärr.
 
Om man vill frakta en Harley från Göteborg (Mölndal) till Karlstad, finns det några självklara bolag att fråga?
Kolla denna firma


Han hämtade min victory och körde den till skåne för ett par år sen. Vet ej vad det kostade då köparen bokade honom.
 
@Häggvik - Kolla med säljaren först, de borde kunna bjuda på frakten i dagens ekonomi. Hojar Sälje inte på löpande band i dessa dagar.
 
Jag köpte något liknande. Hittills går jag runt med dem utan motorcykel för de är sköna. Sen är de bra när man ska knyta skorna för det är mjukt att gå ner på knä.
Gött! Det har verkligen hänt mycket på materialfronten sedan jag började köra mc för 20 år sedan. Att jämföra ryggskydd och knäskydd blir rent komiskt. Skiljer fortfarande en hel del på billiga va dyra mckläder ibland, men lägsta nivån är väldigt hög nu. Framförallt har tillverkarna fattat att man vill kunna bära mckläder som ser ”normala” ut.
 
Gött! Det har verkligen hänt mycket på materialfronten sedan jag började köra mc för 20 år sedan. Att jämföra ryggskydd och knäskydd blir rent komiskt. Skiljer fortfarande en hel del på billiga va dyra mckläder ibland, men lägsta nivån är väldigt hög nu. Framförallt har tillverkarna fattat att man vill kunna bära mckläder som ser ”normala” ut.
Går man tillbaka 40 år åkte folk i skinnluva och flygarglasögon. Motorstorlekarna var något mindre kubik då iofs men det hände en hel del olyckor men mindre bra utgång. Det gör det nu också men med betydligt vassare motorer. Den resan jag gjort nu har, precis som du säger, gått från bra mc-kläder till mc-kläder som ser mer casual ut. Förhoppningsvis med samma säkerhetsklassning. Just nu letar jag efter ett par bra mc-boots som ser ut som vanliga skor men som har bra säkerhetsklassning. Jag vet att många väljer amerikanska Red Wing men de är bra skor men inga mc-skor. Det vore skönt att kunna gå runt på stan utan att det syns att man kom på mc. Det är lätt att vara fåfäng och välja det som ser snyggt ut, men den dagen man har foten mellan vägbanan och motorcykeln, tackar man sig själv om man köpte säkra skor. 240 kg som pressar foten mot gatan kräver sitt skydd.
 
Tillbaka
Topp