Går man tillbaka 40 år åkte folk i skinnluva och flygarglasögon. Motorstorlekarna var något mindre kubik då iofs men det hände en hel del olyckor men mindre bra utgång. Det gör det nu också men med betydligt vassare motorer. Den resan jag gjort nu har, precis som du säger, gått från bra mc-kläder till mc-kläder som ser mer casual ut. Förhoppningsvis med samma säkerhetsklassning. Just nu letar jag efter ett par bra mc-boots som ser ut som vanliga skor men som har bra säkerhetsklassning. Jag vet att många väljer amerikanska Red Wing men de är bra skor men inga mc-skor. Det vore skönt att kunna gå runt på stan utan att det syns att man kom på mc. Det är lätt att vara fåfäng och välja det som ser snyggt ut, men den dagen man har foten mellan vägbanan och motorcykeln, tackar man sig själv om man köpte säkra skor. 240 kg som pressar foten mot gatan kräver sitt skydd.
Motorcycle shoes | Get stylish and find safe footwear in the REV’IT! motorcycle shoes collection
Get motorcycle shoes that are safe, versatile, and comfortable for your all your rides. Protect your toes, ankles, and heels with reinforcements in these areas while still being able to move freely. It’s the perfect combination of riding sensitivity and comfort. Pick the perfect pair from a host...
www.revitsport.com
Har John Doe sneakers på fotot ovan. Känns inte supersäkra.