• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Vilken tur att det gick bra!
Men nu är det verkligen guldläge att köpa denna hjälm:
Agv-GP-Corsa-Andrea-Iannone-Replica-Helmet.webp

Faktiskt suttit och letat hjälmar, vore coolt att ”make a statement” 😃

IMG_3071.jpeg
IMG_3072.jpeg
IMG_3073.jpeg

På tal om hjälmar:
Huskys Spark2 hjälm är rätt snygg tycker jag, men inre visiret verkar inte gå så långt ner. Någon som testat modellen?

@yonsson Ser ut att vara en enklare AGV? Typ AGV K1 eller liknande? Fast brandad såklart...

Faktiskt suttit och letat hjälmar, vore coolt att ”make a statement” 😃

Den går nog inte köpa längre tyvärr, tror den kom 2017 så om den går att hitta så har den antagligen passerat runt 5 år som sägs ska vara livslängden på hjälmar...
Ny standard nu också på de nyare hjälmarna.

Ser riktigt trevlig ut!
Där vid Norr Mälarstrand / Kungsholmstorg har jag fotat min MC mer än en gång. Platsen inbjuder till det på ngt sätt:)
Den macken går nog rätt bra. Ständig kö till pumparna. Jag var tvungen att ställa mig där efteråt så jag kunde ya på glasögonen och bekanta mig med instrumenteringen. Hjälm och glasögon funkar inte ihop. :)

Just ja, du har väl inte missat att det är obligatoriskt med video och ljud när man pratar om slipon? :D
Ganska missvisande ljud, hade iof med gopro ut idag, men den ville inte spela in 😏
Så fick bli mobilvideo på uppfarten.

För att jämföra med min tidigare v4 factory har denna djupare ljud, känns i ryggraden och magen när man vrider på ut ur en kurva.

Ganska missvisande ljud, hade iof med gopro ut idag, men den ville inte spela in 😏
Så fick bli mobilvideo på uppfarten.

För att jämföra med min tidigare v4 factory har denna djupare ljud, känns i ryggraden och magen när man vrider på ut ur en kurva.

Fett! Hur fick du bort db-killern?

Borrade hål i end-cap (kolfiber delen) sen sitter det en insex-bult (som jag havererade) så fick borra ut den. Sen ett spett för att forcera ut killern.

Så sjukt värt det att ta bort, låter helt plötsligt mkt myndigt.
OK. Jag gav upp vid borrandet. Min bult var svetsad så fick inget fäste med borren.

Svåra val detta, vad ska man ha för hoj? Naket och lagom starkt. Behöver inte 160-180hk denna gång, de är så törstiga.

Gillar Yamaha, pålitliga, vettiga serviceintervall & försäkringar. Haft MT 07 & MT10.

KTM? Haft 690 smc, busiga men stöldbegärliga - dyrare försäkring.

En helt svart aprilia rs660 på Blocket väckte mitt intresse också, såldes tyvärr direkt. OK försäkring, endast 100hk dock - räcker förmodligen.

Kommit fram till följande, blir beg oavsett.

MT09 vanlig eller SP? Innan facelift, svårt för den nya.

1000174254.jpg

KTM 890 Duke R.

ExYvgrnXMAI4okR.jpg_large.jpg

Triumph speed triple 765 rs.

1000098997.jpg

RS660.

maxresdefault.jpg

Svåra val detta, vad ska man ha för hoj? Naket och lagom starkt. Behöver inte 160-180hk denna gång, de är så törstiga.

Gillar Yamaha, pålitliga, vettiga serviceintervall & försäkringar. Haft MT 07 & MT10.

En helt svart aprilia rs660 på Blocket väckte mitt intresse också, såldes tyvärr direkt. OK försäkring, endast 100hk dock - räcker förmodligen.

1000174254.jpg

KTM 890 Duke R.

1000098997.jpg

RS660.

maxresdefault.jpg
Om jag var du skulle jag åtminstone prova Triumph Speed Triple 765. Tror den har mest körglädje av de alternativ du väljer mellan.

1000174254.jpg

KTM 890 Duke R.

1000098997.jpg

RS660.

maxresdefault.jpg

_aprilia-tuono-660-12.jpg

Tuono 660 finns ju också om du vill ha halvnaket, samt Ducati Monster.

IMG_0690.jpeg

KTM 890 SMT?

Senast ändrad:
Om jag var du skulle jag åtminstone prova Triumph Speed Triple 765. Tror den har mest körglädje av de alternativ du väljer mellan.
Verkar mycket trevliga, inte hittat så mycket negativt. Med SC-pipa på låter den trecylindriga motorn väldigt bra.
_aprilia-tuono-660-12.jpg

Tuono 660 finns ju också om du vill ha halvnaket, samt Ducati Monster.

IMG_0690.jpeg

KTM 890 SMT?
Kikat på storebrorsan (1100) också och kört den tidigare men tycker den är alldeles för vanlig & törstig :) men man äger ju en sub också.. Bra kandidat!

Kör nog duke framför smt även om den ser vass ut.

Fick min Suzuki Scooter såld på blocket idag för det jag önskade, sålde till en trevlig gubbe utan knussel. Men herregud vad tröttsamt blocket kan vara, fick ett antal meddelanden där man erbjuds 50% av det begärda priset vid snabb affär. Undrar som ofta vad det är för fel på folk.

• Sad
Reactions: M3a
Verkar mycket trevliga, inte hittat så mycket negativt. Med SC-pipa på låter den trecylindriga motorn väldigt bra.

Kikat på storebrorsan (1100) också och kört den tidigare men tycker den är alldeles för vanlig & törstig :) men man äger ju en sub också.. Bra kandidat!

Kör nog duke framför smt även om den ser vass ut.
Farsan kör en ny Street Tripple 765, sjukt bra maskin. Motorn är en dröm både vid stadskörning men också när det går fort. Bra vrid genom hela registret.

Den är dessutom snygg att se på

Tillbaka
Topp