Du glömde väl läsa specen innan köp.Jag köpte en Scrambler otestad för den var cool. Fanns inga leenden innanför hjälmen där inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du glömde väl läsa specen innan köp.Jag köpte en Scrambler otestad för den var cool. Fanns inga leenden innanför hjälmen där inte.
Faktiskt suttit och letat hjälmar, vore coolt att ”make a statement”Vilken tur att det gick bra!
Men nu är det verkligen guldläge att köpa denna hjälm:
Faktiskt suttit och letat hjälmar, vore coolt att ”make a statement”
Absolut, men geggan kan komma in i munnenRiktiga goggles tål en smäll lika bra som ett visir dock.
Schuberth har en C5’a som är rätt nice, mkt möjligt det blir den
Köp en matchande KTM-hjälm istället. Finns säkert måsbajs-klistermärke du kan sätta på.Products
When it comes to KTM PowerWear, the READY TO RACE approach works its way into the very fibres that make up the rangewww.ktm.com
Faktiskt suttit och letat hjälmar, vore coolt att ”make a statement”
Här är bilder från idag. Kom in i rusningstrafiken så det blev bra träning i krypkörning. Tur man var på balett igår.Kul!! Hemskt gärna fler bilder när du får tid.
Merparten av mina köp går till på samma sätt att man fastnar för designen utan testat modellen. Må vara att det gäller bil, mc, vespa eller cykel
Riktigt snygg tycker jagHär är bilder från idag. Kom in i rusningstrafiken så det blev bra träning i krypkörning. Tur man var på balett igår.
Just ja, du har väl inte missat att det är obligatoriskt med video och ljud när man pratar om slipon?Slip-on, kul
Krascha en fiskmås det första jag gör och paja hjälmen och få blåtira i ansiktet, inte kul.
Ja, det är en Airoh Spark 2, därav frågan. Husky har några modeller från Bell också men denna är från Airoh.@yonsson Ser ut att vara en enklare AGV? Typ AGV K1 eller liknande? Fast brandad såklart...
Verkar vara en Airoh hjälm men hittar ingen review på den. Tror du det skulle vara ett problem med visiret som det ser ut på bilden?
På tal om hjälmar:
Huskys Spark2 hjälm är rätt snygg tycker jag, men inre visiret verkar inte gå så långt ner. Någon som testat modellen?
Oklart, därav frågan.Tror du det skulle vara ett problem med visiret som det ser ut på bilden?
Airoh 550 är skönaste hjälmen jag äger, men tyvärr irriterande funktion för visiret. Varav att det inte går att låsa i stängt läge så när man kör på lite så blir det storm i ögonen.Ja, det är en Airoh Spark 2, därav frågan. Husky har några modeller från Bell också men denna är från Airoh.
Ja, jag tycker den är lyckad. Modern men också att den leker med förr i tiden. Lite sjukt nördigt kanske men jag gillar att det är ekrar.Riktigt snygg tycker jag
Ser riktigt trevlig ut!Här är bilder från idag. Kom in i rusningstrafiken så det blev bra träning i krypkörning. Tur man var på balett igår.
Den macken går nog rätt bra. Ständig kö till pumparna. Jag var tvungen att ställa mig där efteråt så jag kunde ya på glasögonen och bekanta mig med instrumenteringen. Hjälm och glasögon funkar inte ihop.Ser riktigt trevlig ut!
Där vid Norr Mälarstrand / Kungsholmstorg har jag fotat min MC mer än en gång. Platsen inbjuder till det på ngt sätt
Ska plocka ur db-killern idag, då kommer videoJust ja, du har väl inte missat att det är obligatoriskt med video och ljud när man pratar om slipon?
Ganska missvisande ljud, hade iof med gopro ut idag, men den ville inte spela inJust ja, du har väl inte missat att det är obligatoriskt med video och ljud när man pratar om slipon?
Fett! Hur fick du bort db-killern?Ganska missvisande ljud, hade iof med gopro ut idag, men den ville inte spela in
Så fick bli mobilvideo på uppfarten.
För att jämföra med min tidigare v4 factory har denna djupare ljud, känns i ryggraden och magen när man vrider på ut ur en kurva.
Borrade hål i end-cap (kolfiber delen) sen sitter det en insex-bult (som jag havererade) så fick borra ut den. Sen ett spett för att forcera ut killern.Fett! Hur fick du bort db-killern?
OK. Jag gav upp vid borrandet. Min bult var svetsad så fick inget fäste med borren.Borrade hål i end-cap (kolfiber delen) sen sitter det en insex-bult (som jag havererade) så fick borra ut den. Sen ett spett för att forcera ut killern.
Så sjukt värt det att ta bort, låter helt plötsligt mkt myndigt.
Jag drog av ett borr och sa en del fula ord. Men sjöng strax därefter lovsånger till 1301cc med öppen slutburkOK. Jag gav upp vid borrandet. Min bult var svetsad så fick inget fäste med borren.
Om jag var du skulle jag åtminstone prova Triumph Speed Triple 765. Tror den har mest körglädje av de alternativ du väljer mellan.Svåra val detta, vad ska man ha för hoj? Naket och lagom starkt. Behöver inte 160-180hk denna gång, de är så törstiga.
Gillar Yamaha, pålitliga, vettiga serviceintervall & försäkringar. Haft MT 07 & MT10.
KTM? Haft 690 smc, busiga men stöldbegärliga - dyrare försäkring.
En helt svart aprilia rs660 på Blocket väckte mitt intresse också, såldes tyvärr direkt. OK försäkring, endast 100hk dock - räcker förmodligen.
Kommit fram till följande, blir beg oavsett.
MT09 vanlig eller SP? Innan facelift, svårt för den nya.
KTM 890 Duke R.
Triumph speed triple 765 rs.
RS660.
Svåra val detta, vad ska man ha för hoj? Naket och lagom starkt. Behöver inte 160-180hk denna gång, de är så törstiga.
Gillar Yamaha, pålitliga, vettiga serviceintervall & försäkringar. Haft MT 07 & MT10.
KTM? Haft 690 smc, busiga men stöldbegärliga - dyrare försäkring.
En helt svart aprilia rs660 på Blocket väckte mitt intresse också, såldes tyvärr direkt. OK försäkring, endast 100hk dock - räcker förmodligen.
Kommit fram till följande, blir beg oavsett.
MT09 vanlig eller SP? Innan facelift, svårt för den nya.
KTM 890 Duke R.
Triumph speed triple 765 rs.
RS660.
Verkar mycket trevliga, inte hittat så mycket negativt. Med SC-pipa på låter den trecylindriga motorn väldigt bra.Om jag var du skulle jag åtminstone prova Triumph Speed Triple 765. Tror den har mest körglädje av de alternativ du väljer mellan.
Kikat på storebrorsan (1100) också och kört den tidigare men tycker den är alldeles för vanlig & törstig men man äger ju en sub också.. Bra kandidat!
Tuono 660 finns ju också om du vill ha halvnaket, samt Ducati Monster.
KTM 890 SMT?
Farsan kör en ny Street Tripple 765, sjukt bra maskin. Motorn är en dröm både vid stadskörning men också när det går fort. Bra vrid genom hela registret.Verkar mycket trevliga, inte hittat så mycket negativt. Med SC-pipa på låter den trecylindriga motorn väldigt bra.
Kikat på storebrorsan (1100) också och kört den tidigare men tycker den är alldeles för vanlig & törstig men man äger ju en sub också.. Bra kandidat!
Kör nog duke framför smt även om den ser vass ut.