Hämtar först nästa vecka, så får bli en produktbilder från där jag beställde slip-on.Vad blir det istället?
Blir lite annan karaktär i motorn minst sagt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hämtar först nästa vecka, så får bli en produktbilder från där jag beställde slip-on.Vad blir det istället?
Hämtar först nästa vecka, så får bli en produktbilder från där jag beställde slip-on.
Blir lite annan karaktär i motorn minst sagt
Hämtar först nästa vecka, så får bli en produktbilder från där jag beställde slip-on.
Blir lite annan karaktär i motorn minst sagt
Är de lika säkra?Behöver lite input.. ska man gå på Alpinestars skinn eller Knox Urbane. Det är inte jättestor prisskillnad med nuvarande kampanjer.
xlmoto
www.xlmoto.se
xlmoto
www.xlmoto.se
Eller
KNOX Urbane Pro Skyddsjacka MK3 Svart Herr
Upptäck Knox Urbane Pro MK3 - den ultimata motorcykeljackan för urban stil och oöverträffat skydd. Lätt, andningsbar och CE-godkänd AA klassning.www.smxsports.se
KNOX Urbane Pro Byxa Herr
Väntan är äntligen över, nu lanseras Urbane Pro i byxform! Efterfrågad av många som idag använder och och uppskattar de stora fördelarna med skyddströjan Urbane Pro och som önskar samma fördelar i en byxa. Urbane Pro-byxan är en lätt, mycket andningsaktiv, slittålig stretchbyxa gjord i samma...www.smxsports.se
Satte ihop en fortsättning på min tidigare video:
CR-T låter helt klart bäst, men risk för att bli döv... Akran är lite för tyst men nya SC1-R verkar låta som en blandning mellan bägge.
Skinn är väl nästan alltid AAA-klassatÄr de lika säkra?
Jag som tänkte vara snabbare än dig i sommar. Gick ju jättedåligt.Hämtar först nästa vecka, så får bli en produktbilder från där jag beställde slip-on.
Blir lite annan karaktär i motorn minst sagt
Jag tog bort den direkt. Skruvade inifrån.Du tog bort DB-killern i SC1-R?? Slipade du bort skruven "inifrån" eller har du borrat hål i end-cap för att komma åt bulthuvudet??
Jag gör det, jag skulle undvika de manuella som sitter med en vajer.Någon som kör med Airbag väst?
Är inne på en Helite men pendlar lite mellan elektronisk eller manuell..
Sett en del AA faktiskt, vilken den också verkar vara.Skinn är väl nästan alltid AAA-klassat
Vi kan wheela tillsammansJag som tänkte vara snabbare än dig i sommar. Gick ju jättedåligt.
Kravet är tyvärr att kunna ha den över sommarjacka, typ Knox.Jag tog bort den direkt. Skruvade inifrån.
Jag gör det, jag skulle undvika de manuella som sitter med en vajer.
Dainese är riktigt smidiga. Den i stället aktiveras när man knäpper upptill vilket är väldigt enkelt.
Min kompis kör Alpinestars modell och gillar den, men han tycker att den är för varm. Den har ingen ventilation vid bröstet vilket blir väldigt varmt på sommaren.
Daineses nuvarande måste du skicka in för reparation om den löser ut och det kostade runt 250€ tidigare. Och tog ca 2-3 veckor.
RSTs airbag är "billiga" men kostar ungefär 1000:- per år istället.
Du kan använda den 3-4 gånger och fixa den själv om den har löst ut.
Jag köpte detta ställ som jag ska testa i år:
RST V4.1 Evo Airbag Skinnställ Svart/Vit (onebike.se)
Skönt skinn, blandning mellan känguru och nöt, väldigt lätt jämfört med andra ställ.
Jag kraschade med mitt Dainese D-air skinnställ och bröt det mesta men nacken klarade sig så där gjorde airbagen sitt jobb.
Däremot skadade jag ryggen och fick flera frakturer men hade jag inte haft airbagen så hade det antagligen gått mycket sämre.
Då kanske denna funkar:Kravet är tyvärr att kunna ha den över sommarjacka, typ Knox.
Abbonnemang och att skicka in västen orkar jag heller inte med.
En fördel med Helite är också att den har inbyggt level 2 skydd utanpå airbagen.
Inga svetsar i vägen? Trodde det var ett krav på godkända EUR5 slipon.Jag tog bort den direkt. Skruvade inifrån.
Inga svetsar i vägen? Trodde det var ett krav på godkända EUR5 slipon.
Euro5 är skruvad utifrån, så man kommer inte åt skruv/bulthuvudet utan att ta bort alt borra hål i ”end cap”@yonsson Jag köpte Euro4-versionen för att slippa all sådan skit
Min är även ett race-rör så inte approved för gata.
Helite har elektoniska också. Kom för typ 4 år sen.Helite är rätt rejäl och enkelt att du fastnar med foten i vajern och då får du en åktur
SMX tar bara 249kr för en ny patron: Helite Kolsyrepatron 60ccHelite har elektoniska också. Kom för typ 4 år sen.
Inget abonnemang och man kan dessutom ladda om själv med en kolsyrepatron för 800 kr om den löst ut.
Den har tyvärr inget level 2 skydd i ryggen, vilket är dumt om den mot förmodan inte skulle lösa ut.Då kanske denna funkar:
Dainese Smart Jacket - Motorbike Airbag System
Helite är rätt rejäl och enkelt att du fastnar med foten i vajern och då får du en åktur
Skidsäsongen är inte slut ännuVälkommen till KTM klubben! missa inte att boka gelleråsen och Gotland med ktm scandinavien! btw någon som ska till Gelleråsen om två veckor den 19 med smc?
Den löser väl ut över 30km/h? Man kan ju inte skydda sig mot allt.Den har tyvärr inget level 2 skydd i ryggen, vilket är dumt om den mot förmodan inte skulle lösa ut.
Kanske får köra på elektronisk ändå då
I bästa fall gör de ju det, men skulle inte räkna kallt med det när elektronik är inblandat.Den löser väl ut över 30km/h? Man kan ju inte skydda sig mot allt.
Man har ju klarat sig i alla år utan airbag fram till nu.
Men när möjligheten finns att skydda sig extra, utan något som egentligen stör så gör jag gärna det, men jag har ju också upplevt konsekvenserna av en rejäl krasch med airbag (några mindre utan).
Det komiska är att när man är ute i Europa så kör ju folk i shorts och flipflops..
Jag tror inte att du ska överanalysera det.I bästa fall gör de ju det, men skulle inte räkna kallt med det när elektronik är inblandat.
Vet att de tryckte väldigt hårt under utbildningen vilken skillnad en bra airbag gör.
Finns ju många kassa aribags också så man ska nog inte dra alla över en kant. En väldigt viktig punkt är tydligen att de immobiliserar huvudet, vilket inte alla gör.
Eftersom man inte kör glidare eller laglig fart vill man ju ha bästa förutsättningarna att klara sig så bra som möjligt i en eventuell krash.
Som att äga en A2 Husqvarna alltså…Premiär och 5 mil i solen idag.
Hayabusan är helt otrolig till att skapa konversationer på ett sätt jag aldrig upplevt. Man får tummar upp från alla möjliga och det är omöjligt att stanna någonstans utan att folk börjar prata.
Haha, ja men designen på den sticker ju så det blir ju säkert så av en annan anledning bara.Som att äga en A2 Husqvarna alltså…
Kanske. De tror nog inte jag sitter på en raket och ska till månen i alla fall.Haha, ja men designen på den sticker ju så det blir ju säkert så av en annan anledning bara.
Busan är ju en kultig hoj, men att välja mellan Busan och Duccen kan ju inte vara svårt.Kanske. De tror nog inte jag sitter på en raket och ska till månen i alla fall.
Har du bestämt dig för vilken hoj du ska behålla?
Busan är ju en kultig hoj, men att välja mellan Busan och Duccen kan ju inte vara svårt.
Kanske. De tror nog inte jag sitter på en raket och ska till månen i alla fall.
Har du bestämt dig för vilken hoj du ska behålla?
Man kan inte styra över sina känslor.. om du tröttnar på Busan är det ju inte värre än att klippa en Ducati igen.Blev japanskt