Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där var en go eftermiddag!!
Började med att plocka upp Chrisse för burgarlunch. Därefter körde vi till CEC för att kika lite. Provkörde 801, orkade inte provköra fler modeller.
Husky var väldigt rädda om hojen då det är den enda i Skandinavien än så länge. ”Kör i street mode och kör försiktigt”. Mmmmm, visst. Bytte till sport mode så fort jag kört ut från parkeringen. Jäklar vad den gick! Gillade allt från körställning till bromsar, fjädring och sitsen. Noll gnäll härifrån.
Blir en framskärm i kolfiber känner jag, tycker originalskärmen är för blank. Stenskyddet fram skippar jag nog.
Väldigt märkligt dock att ”dynamic pack” och anti wheelie” inte ingår. Snålt KTM-tänk. Vet inte vad det innebär i praktiken att anti wheelie inte ingår. Borde väl betyda att man kan wheela fritt antar jag..(?).
Vad betyder det? Att man inte kan wheela? Låter ju orimligt.Utan extrapack är det alltid anti-wheelie på, går inte stänga av. (Lite synd)
Så är det iaf på ktm
Att alla mjukvara inte är öppen från fabrik är orimligt.Vad betyder det? Att man inte kan wheela? Låter ju orimligt.
Fan vad b. Då får jag lösa det på något sätt. Förklarar ju varför den inte gasade upp på bakhjulet i sportläget på tvåan. Inte för att jag är någon bakhjulskung på något sätt, tvärt om, men man vill ju ändå kunna göra det.För utan extra-pack går det inte wheela nej
Hur funkar det då med KTM, om man vill ”öppna” upp någon elektronik, kan man göra det i efterhand?Att alla mjukvara inte är öppen från fabrik är orimligt.
För utan extra-pack går det inte wheela nej
Tech-pack heter det största, den finns även ett lättare Track-pack. De lägger på det i efterhand.Hur funkar det då med KTM, om man vill ”öppna” upp någon elektronik, kan man göra det i efterhand?
Köpa något pack så löser återförsäljaren det med en sladd i mc:n på 5 minuter?
Monterade igår, drog och satte på batteriet. Satt säkring och sensor om tändningen var igång. Suzuki orginal var 3x pengarna, annars hade jag satt det helt klart. Men blev helt okej i slutändenVar kopplade du in dina?
Står att man bör sätta dom på tändningen men känns som hög risk att något felar.
Går också sätta på belysning bak står det.
Så stört! Första 100 milen är ”allt fritt” på KTM, men tydligen inte på Huskys.Drygt 10k kostar Tech-pack.. ockrare
Att alla mjukvara inte är öppen från fabrik är orimligt.
För utan extra-pack går det inte wheela nej
Läst liknande när det gäller 890R
Har PMat en del med han som är med på alla officiella Husky-filmer och det går att wheela utan dynamic-läge.
Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.Läst liknande när det gäller 890R
Bra med digitala lull lull, borde dock ingå från fabrik.Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.
Lurigt med digitala begränsande system, helst hade jag bara sett att ABS fanns. Resten kan kvitta.
Du borde ha samma infästning som 890 på framskärmen, kolla Maxicarbon för kolfiber prylar! för övrigt är dynamic/techpack lätt värt pengarna
Det där var en go eftermiddag!!
Började med att plocka upp Chrisse för burgarlunch. Därefter körde vi till CEC för att kika lite. Provkörde 801, orkade inte provköra fler modeller.
Husky var väldigt rädda om hojen då det är den enda i Skandinavien än så länge. ”Kör i street mode och kör försiktigt”. Mmmmm, visst. Bytte till sport mode så fort jag kört ut från parkeringen. Jäklar vad den gick! Gillade allt från körställning till bromsar, fjädring och sitsen. Noll gnäll härifrån.
Blir en framskärm i kolfiber känner jag, tycker originalskärmen är för blank. Stenskyddet fram skippar jag nog.
Väldigt märkligt dock att ”dynamic pack” och anti wheelie” inte ingår. Snålt KTM-tänk. Vet inte vad det innebär i praktiken att anti wheelie inte ingår. Borde väl betyda att man kan wheela fritt antar jag..(?).
En annan fundering @yonsson har den "bara" quickshift upp och inte ner?Bra med digitala lull lull, borde dock ingå från fabrik.
På 790 är det både upp å nerEn annan fundering @yonsson har den "bara" quickshift upp och inte ner?
Upp och nerEn annan fundering @yonsson har den "bara" quickshift upp och inte ner?
Jag har svårt att se syftet. Räcker väl med av/på vad gäller antisladd och anti wheelie assist?övrigt är dynamic/techpack lätt värt pengarna
Finns 801an kvar på CEC i veckan för oss som inte var hemma tidigare?Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.
Lurigt med digitala begränsande system, helst hade jag bara sett att ABS fanns. Resten kan kvitta.
Den var ju en del av ”road show” så gissar den far vidare uppåt landetFinns 801an kvar på CEC i veckan för oss som inte var hemma tidigare?