• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Denna gillar jag, 455’ är dock lite mer än jag är sugen på att lägga

IMG_2158.jpeg
 
IMG_3230.jpeg
IMG_3239.jpeg
IMG_3242.jpeg
IMG_3243.jpeg
IMG_3244.jpeg
IMG_3248.jpeg
IMG_3251.jpeg
IMG_3252.jpeg
IMG_3254.jpeg
IMG_3256.jpeg
IMG_3226.jpeg
IMG_2163.jpeg

Det där var en go eftermiddag!!
Började med att plocka upp Chrisse för burgarlunch. Därefter körde vi till CEC för att kika lite. Provkörde 801, orkade inte provköra fler modeller.

Husky var väldigt rädda om hojen då det är den enda i Skandinavien än så länge. ”Kör i street mode och kör försiktigt”. Mmmmm, visst. Bytte till sport mode så fort jag kört ut från parkeringen. Jäklar vad den gick! Gillade allt från körställning till bromsar, fjädring och sitsen. Noll gnäll härifrån.

Blir en framskärm i kolfiber känner jag, tycker originalskärmen är för blank. Stenskyddet fram skippar jag nog.

Väldigt märkligt dock att ”dynamic pack” och anti wheelie” inte ingår. Snålt KTM-tänk. Vet inte vad det innebär i praktiken att anti wheelie inte ingår. Borde väl betyda att man kan wheela fritt antar jag..(?).
 
IMG_3230.jpeg
IMG_3239.jpeg
IMG_3242.jpeg
IMG_3243.jpeg
IMG_3244.jpeg
IMG_3248.jpeg
IMG_3251.jpeg
IMG_3252.jpeg
IMG_3254.jpeg
IMG_3256.jpeg
IMG_3226.jpeg
IMG_2163.jpeg

Det där var en go eftermiddag!!
Började med att plocka upp Chrisse för burgarlunch. Därefter körde vi till CEC för att kika lite. Provkörde 801, orkade inte provköra fler modeller.

Husky var väldigt rädda om hojen då det är den enda i Skandinavien än så länge. ”Kör i street mode och kör försiktigt”. Mmmmm, visst. Bytte till sport mode så fort jag kört ut från parkeringen. Jäklar vad den gick! Gillade allt från körställning till bromsar, fjädring och sitsen. Noll gnäll härifrån.

Blir en framskärm i kolfiber känner jag, tycker originalskärmen är för blank. Stenskyddet fram skippar jag nog.

Väldigt märkligt dock att ”dynamic pack” och anti wheelie” inte ingår. Snålt KTM-tänk. Vet inte vad det innebär i praktiken att anti wheelie inte ingår. Borde väl betyda att man kan wheela fritt antar jag..(?).

Utan extrapack är det alltid anti-wheelie på, går inte stänga av. (Lite synd)

Så är det iaf på ktm
 
För utan extra-pack går det inte wheela nej 😭
Fan vad b. Då får jag lösa det på något sätt. Förklarar ju varför den inte gasade upp på bakhjulet i sportläget på tvåan. Inte för att jag är någon bakhjulskung på något sätt, tvärt om, men man vill ju ändå kunna göra det.
 
Hur funkar det då med KTM, om man vill ”öppna” upp någon elektronik, kan man göra det i efterhand?
Köpa något pack så löser återförsäljaren det med en sladd i mc:n på 5 minuter?
Tech-pack heter det största, den finns även ett lättare Track-pack. De lägger på det i efterhand.
Tech-pack innehåller även Track-Pack.

Drygt 10k kostar Tech-pack.. ockrare
 
Var kopplade du in dina?
Står att man bör sätta dom på tändningen men känns som hög risk att något felar.
Går också sätta på belysning bak står det.
Monterade igår, drog och satte på batteriet. Satt säkring och sensor om tändningen var igång. Suzuki orginal var 3x pengarna, annars hade jag satt det helt klart. Men blev helt okej i slutänden
 
Läst liknande när det gäller 890R

Screenshot_2024-04-16-17-34-33-64_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.

Lurigt med digitala begränsande system, helst hade jag bara sett att ABS fanns. Resten kan kvitta.
 
Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.

Lurigt med digitala begränsande system, helst hade jag bara sett att ABS fanns. Resten kan kvitta.
Bra med digitala lull lull, borde dock ingå från fabrik.
 
IMG_3230.jpeg
IMG_3239.jpeg
IMG_3242.jpeg
IMG_3243.jpeg
IMG_3244.jpeg
IMG_3248.jpeg
IMG_3251.jpeg
IMG_3252.jpeg
IMG_3254.jpeg
IMG_3256.jpeg
IMG_3226.jpeg
IMG_2163.jpeg

Det där var en go eftermiddag!!
Började med att plocka upp Chrisse för burgarlunch. Därefter körde vi till CEC för att kika lite. Provkörde 801, orkade inte provköra fler modeller.

Husky var väldigt rädda om hojen då det är den enda i Skandinavien än så länge. ”Kör i street mode och kör försiktigt”. Mmmmm, visst. Bytte till sport mode så fort jag kört ut från parkeringen. Jäklar vad den gick! Gillade allt från körställning till bromsar, fjädring och sitsen. Noll gnäll härifrån.

Blir en framskärm i kolfiber känner jag, tycker originalskärmen är för blank. Stenskyddet fram skippar jag nog.

Väldigt märkligt dock att ”dynamic pack” och anti wheelie” inte ingår. Snålt KTM-tänk. Vet inte vad det innebär i praktiken att anti wheelie inte ingår. Borde väl betyda att man kan wheela fritt antar jag..(?).
Du borde ha samma infästning som 890 på framskärmen, kolla Maxicarbon för kolfiber prylar! för övrigt är dynamic/techpack lätt värt pengarna :)
 
Tyskarna kan verkligen packa in mycket info på kort tid. Använd autoövwrsättning och läs snabbt så blir videon sebar. 😂
 
Det där har jag koll på. Frågan var om man behövde köpa tilläggs-läget för att kunna wheela. Det måste man alltså inte, annat än om man vill kunna ställa maxvinkel.

Lurigt med digitala begränsande system, helst hade jag bara sett att ABS fanns. Resten kan kvitta.
Finns 801an kvar på CEC i veckan för oss som inte var hemma tidigare?
 
Tillbaka
Topp