Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Held-hoodie?Något med dessa KTM, är rätt nöjd med min också
Nån annan glad KTM-glidare tror jagHeld-hoodie?
Isf lämnade ni när jag strosade runt med sonen…
Så snygg så man gråter, grattis! Vad heter modelen?Sväng med duccen.
Ja italienarna kan det där med det estetiskaSå snygg så man gråter, grattis! Vad heter modelen?
Vad är storyn bakom namnet Supersport? Jag har aldrig fattat varför modellen heter så med tanke på att Supersport är de snabbaste hojarna och race-serien?Ja italienarna kan det där med det estetiska
Ducati Supersport 939s - 2019. Nyare modellerna är 950/950s.
Vad är storyn bakom namnet Supersport? Jag har aldrig fattat varför modellen heter så med tanke på att Supersport är de snabbaste hojarna och race-serien?
De har ju snabbare hojar som Panigale osv?
Hade varit intressant att få veta
Jag är någorlunda säker på att tanken är att SS är Ducatis sporthojar för gata medan värstingarna är mer avsedda för bana. Så var det väl från början också, därav att flera hade halvkåpa. Som komplement för bana på den tiden fanns 748 och 998.Vad är storyn bakom namnet Supersport? Jag har aldrig fattat varför modellen heter så med tanke på att Supersport är de snabbaste hojarna och race-serien?
De har ju snabbare hojar som Panigale osv?
Hade varit intressant att få veta
Så är det, även kallad Gubbsport hoj passar mig bra.Jag är någorlunda säker på att tanken är att SS är Ducatis sporthojar för gata medan värstingarna är mer avsedda för bana. Så var det väl från början också, därav att flera hade halvkåpa. Som komplement för gata på den tiden fanns 748 och 998.
Inte jag heller . Jag är inne på mitt andra år.Vart fick ni dem? Jag fick nada…
Tror du blir helnöjd om du bara håller dig på underlag cykeln är gjord för.Jag ska iväg och kolla på en Africa Twin på fredag.
Kört sporthoj, nakenhoj och bobber men aldrig känt som något av dem var min grej så nu jävlar ska man prova på en AT en nyare modell 2018.
Någon som kört en Och kan ge en input?
Vart fick ni dem? Jag fick nada…
Inte jag heller . Jag är inne på mitt andra år.
Det funkar nog lika bra om man skriver till SMC och frågar hur det här kom sig.Bara att säga upp abonnemanget och sedan aktivera igen.
Supersport är väl inte den snabbaste då motorerna max får vara 600 R4 typ CBR600, 675 R3 Daytona eller i V2 750 kubik. Superbike är väl snabbare? Det märkligaste tycker jag är att den har mer än 750 kubik då, fast med det namnet borde det även vara en riktig racer.Vad är storyn bakom namnet Supersport? Jag har aldrig fattat varför modellen heter så med tanke på att Supersport är de snabbaste hojarna och race-serien?
De har ju snabbare hojar som Panigale osv?
Hade varit intressant att få veta
Skulle sälja denna men tror inte jag kan
Jag är någorlunda säker på att tanken är att SS är Ducatis sporthojar för gata medan värstingarna är mer avsedda för bana. Så var det väl från början också, därav att flera hade halvkåpa. Som komplement för bana på den tiden fanns 748 och 998.
Och ett foto:
Snart dags att plocka ut.
Så är det, även kallad Gubbsport hoj passar mig bra.
Det var precis det jag inte förstod, varför den heter Supersport. Men nu fattar jag det.Supersport är ingen sporthoj, det är en mer en sportig touringhoj. Finns bagagelådor i tillbehörslistan.
Supersport World Championship - WikipediaSupersport är väl inte den snabbaste då motorerna max får vara 600 R4 typ CBR600, 675 R3 Daytona eller i V2 750 kubik. Superbike är väl snabbare? Det märkligaste tycker jag är att den har mer än 750 kubik då, fast med det namnet borde det även vara en riktig racer.
In 2012, to be eligible for Supersport World Championship, a motorcycle must satisfy FIM's homologation requirements and have a four-stroke engine in one of the following configurations:[6]
- Between 400 and 600 cubic centimetres (24 and 37 cu in) – 4 cylinders
- Between 600 and 800 cubic centimetres (37 and 49 cu in) – 3 cylinders
- Between 800 and 955 cubic centimetres (48.8 and 58.3 cu in) – 2 cylinders
The motorcycles that race in the championship are tuned versions of motorcycles available for sale to the public, by contrast with MotoGP where purpose built machines are used. MotoGP is the motorcycle world's equivalent of Formula One, whereas Superbike racing is similar to sports car racing.
Ahh, jag har gamla siffror i gammalt huvud.Supersport World Championship - Wikipedia
Superbike World Championship - Wikipedia
Sen gör ju Italienarna hur dom vill så det behöver ju inte vara rimligt
Såg att en låg ute nu för 70 000... Bara att sälja om du får den summan... Allt nytt är ju faktiskt bättre idag
Tror inte du har hängt med, min förra som gått mer än dubbelt som denna och var i sämre skick gick för 79. Denna svensksålda lågmilare med få ägare och förmodligen de finaste skick man kan hitta har jag fått ett par bud om 90" för. De börjar bli sällsynt att hitta fina nu.
Det är bara att gratulera om du säljer
Jag har haft 2st som jag har sålt. Roliga hojar helt klart, förvånansvärt bra att pendla med och köra med i city...
Så är det, är ändå sugen på lite mer rakare rygg än på SS.Väldigt skönt med rakare rygg på senare år
Därför jag kör Tuonon nu... Och försäkringen förstås...
Så är det, är ändå sugen på lite mer rakare rygg än på SS.
Någon naken variant.
Streetfighter V2, BMW s1000r eller Tuonon är lite intressant. Olika motorer såklart så man vill testköra lite i sommar innan man byter.
Sista chansen om du vill köpa Fuel X Lite och K&N-filter till din 401 från mig.Ute i friskluft, spindelväv och damm borttaget.