• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Calle_Man

Omega
2-Faktor
Uppkörning imorgon. Nötte banorna en timma idag, känlan är mycket bra! :)
20240521_170143.jpg
Det blev godkänt idag! Så jävla härligt! :D
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Vad blir det för Hoj nu istället? Blir det en scooter?

Såg förövrigt att nya MT07 samt XSR700 förmodlingen kommer att gå att välja som "automatväxlade".
Suget efter en GTS300 är väldigt starkt men jag funderar på att vara utan hoj en stund och istället hyra hoj på varmare breddgrader varje gång jag får sug för att köra. Men får se, först ska jag se om jag får några rimliga bud, blir de bara skambud får den vara kvar :)
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Då förstår du problemet. 😂
Ja, det måste man, beroende på årsmodell på hojen. Tror man började med det typ 2010 eller något sådant.
Inser att 2022 är efter.... jag tänker nog chansa så kanske jag lär mig. Nästa år eller när det nu är
Inser också att det givetvis är underkänt om besiktigaren är sur
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Kan jag få en länk till den butiken. Her ev en 14-åring som skulle kunna extraknäcka med sådana här.


Men varför inte bara ta bort reflexen?
Här är länken..

Tog bort reflexerna först men såg inte jättesnyggt ut med hålen som blev kvar.

 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Nu vet vi iofs inte hur han fäst bakhjulet, enkelswing kräver rätt stort moment och dessutom ska det sitta en låssprint där. Hade min 748 på service på AVA MC för en massa år sen där de bytte bakdäck. Körde runt några dagar och sen kunde jag spänna åt hjulmuttern med handkraft. Sen dess gör jag sånt själv...

Men är det fabrikationsfel så är det riktigt uselt, men det borde inte vara det då de har stor erfarenhet av just enkelswing.
 
Topp