• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har du någon länk till infon?
Men det betyder att min -21 går att slita bort dem på, nice.
Längst ned :)
Reflex_2.jpg

 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Hej

Visserligen moped i frågan men här kommer det...
Ger kontakt och bränslenålen rör sig mot full, jag trycker på bromsen för att starta med elstart och då går bränslenålen tillbaka och inget händer dvs moped startar inte. Batteriet är fulladdat förresten! Vad kan det vara?
 
Senast ändrad:

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hej

Visserligen moped i frågan men hör kommer det...
Ger kontakt och bränslenålen rör sig mot full, jag trycker på bromsen för att starta med elstart och då går bränslenålen tillbaka och inget händer dvs moped startar inte. Batteriet är fulladdat förresten! Vad kan det vara?
En sak att kolla när el bara beter sig "märkligt" är jordfel. Det kan få de mest konstiga följder.
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Det funkade utmärkt och två timmar senare när skulle hem så blev det sådär. Gick att starta med kicken och den gick att köra som vanligt annars.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det funkade utmärkt och två timmar senare när skulle hem så blev det sådär. Gick att starta med kicken och den gick att köra som vanligt annars.
Har du haft den undanställd över vintern? Kan vara ett kärvande startrelä.
Är du mekanisk av dig så kan du skruva ur dynfacket (lätt gjort på i stort sett alla mopeder) och knacka på reläet samtidigt som du trycker på knappen.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Kolla på ett duo-kit med Cardo Freecom4👍
Lite dyrare men kvalitet. 🙂
Finns även som FC2, men välj 4 för att "framtidssäkra" en aning.
Hade nog inte rekommenderat en Cardo som bara kör Bluetooth (om ni inte ska sitta på samma hoj då). Ljudet skrapar och bryter och du kan knappt köra musik samtidigt då volymen sticker iväg så fort kopplingen bryts. Mesh/DMC är nästan ett måste enligt min erfarenhet.
Vi var tre grabbar som åkte 10 dagar i Tyskland förra året där ena bara hade BT. Han köpte ny med mesh mitt i resan för vi orkade inte lyssna på skrapet 😂
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Jag ger upp det finns för mycket alternativ, kan någon rekommendera en mobilhållare för styret? Ska användas för att navigera vid långturer. Tack.
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Frågan kanske diskuterats tidigare men hittade inget när jag sökte. Airbagväst, någon som kör med det? Har läst lite om Alpinestars tech 5 men så såg jag att Bike Trollhättan har bra pris på tech 3 som ska vara lite mer för vanlig användning och inte fullt så raceinspirerad. Dock läste jag någonstans att man ska vara försiktig när man kör så inte västen misstar aktiv körning för en nödsituation och löser ut av misstag. Någon som har en tech 3 och vill lämna en kommentar? Tänker att det vore förödande om man känner att hornen växer ut och man drar på, råkar lätta lite på framhjulet och västen i det läget blåser upp sig själv😅

Länkar om det är fler som gått i airbagtankar och missat erbjudandet https://biketrollhattan.se/alpinestars-tech-air-3-system-svart
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Frågan kanske diskuterats tidigare men hittade inget när jag sökte. Airbagväst, någon som kör med det? Har läst lite om Alpinestars tech 5 men så såg jag att Bike Trollhättan har bra pris på tech 3 som ska vara lite mer för vanlig användning och inte fullt så raceinspirerad. Dock läste jag någonstans att man ska vara försiktig när man kör så inte västen misstar aktiv körning för en nödsituation och löser ut av misstag. Någon som har en tech 3 och vill lämna en kommentar? Tänker att det vore förödande om man känner att hornen växer ut och man drar på, råkar lätta lite på framhjulet och västen i det läget blåser upp sig själv😅

Länkar om det är fler som gått i airbagtankar och missat erbjudandet https://biketrollhattan.se/alpinestars-tech-air-3-system-svart
Jag kör med Tech 5, men inte vurpat med den så kan inte ge något omdöme där. Men den sitter bra och är bra batteritid

Tror du får vara stuntförare för att få västen att lösa ut utan att gå omkull
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den passageratsadeln som satt på igår var ändå bland det bättre jag sett i den vägen!
Du börjar få ordning på den. Är det samma speglar som satt på 401?
Passagerarsätet är helt OK, men denna är coolare och var rätt billig. Yes, samma backspeglar som jag hade på 401, Highsider.
 
Senast ändrad:

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år
Måste det vara sprillans? Beg går ju få 790 för runt 70-75k, samt 890r för 90k.

Du kör väl en MT07? Rimligt kliv ändå, du kommer bli mkt nöjd med 890r.
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år


Köööp som g-shocks tråden alltid uppmanar till.

Nästa år blir det samma visa...
Om du har möjlighet idag (körkort/försäkring/pengar) är det bara att slå till.

Som @alfgren skriver, inte många som kan motivera ett hojköp som smart.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år
790 har ”bara” 95hp i Sverige. Största fördelen med 890 & 990 är bättre fjädring (och mer tillförlitlig motor).
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år
Rätt stor skillnad mellan 790 & 890. Kan vara skönt med en hoj där man inte känner att man vill uppgradera fjädringen direkt… 😉😂

Jag har 990 fjädringen på min 801 och tycker den känns riktigt nice. Säkert samma som på 890 (43mm WP med rattar upptill).
 

Michael.

Rolex
Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtube🙅🏻‍♂️ Nu har jag plötsligt fastnat för KTM🤦🏻‍♂️ Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…

*smartast är att sitta still i båten till nästa år
Testkörde en 990 duke igår. Positivt överraskad, väldigt lättkörd. Var schysst ljud med Remus pipan på kslike
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Måste det vara sprillans? Beg går ju få 790 för runt 70-75k, samt 890r för 90k.

Du kör väl en MT07? Rimligt kliv ändå, du kommer bli mkt nöjd med 890r.
Måste inte vara sprillans men tyckte det var så pass lite skillnad mellan ny och beg att det kanske var värt att ta nytt iom att man inte behöver byta grejer på en gång (tänkte på däck, drivpaket, belägg etc). Ska dock kika lite mer. Har lagt ut Mt-07 på blocket och har en kille som vill komma och kolla på den idag. Får man vettigt för hojen så blir det nog en 890.
Rätt stor skillnad mellan 790 & 890. Kan vara skönt med en hoj där man inte känner att man vill uppgradera fjädringen direkt… 😉😂

Jag har 990 fjädringen på min 801 och tycker den känns riktigt nice. Säkert samma som på 890 (43mm WP med rattar upptill).
det är lite så jag känner också. Trevligt med en hoj som man inte behöver göra så mycket på (förutom slipon och tailtidy)
 
Topp