Tills man hittar ktm pp shopen, kolfiber och div orange lull-lulldet är lite så jag känner också. Trevligt med en hoj som man inte behöver göra så mycket på (förutom slipon och tailtidy)
![Woot :woot: :woot:](/styles/baisik/xenforo/smilies/woot.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tills man hittar ktm pp shopen, kolfiber och div orange lull-lulldet är lite så jag känner också. Trevligt med en hoj som man inte behöver göra så mycket på (förutom slipon och tailtidy)
Jahopp.. då är hojen såld.. Nu blir det till att hitta nyttTills man hittar ktm pp shopen, kolfiber och div orange lull-lull![]()
Vad letas det om??Jahopp.. då är hojen såld.. Nu blir det till att hitta nyttTar tacksamt emot tips på annonser om ni ser ngt vettigt
Ser riktigt gött utBlev Mälaren runt idag , bra väder.
![]()
![]()
![]()
KTM är fint, enda hojen jag ångrat att jag sålt är KTM 625. ”Manuellt uppdrag” och service var 12:e timme iofs, men fan var kul man hade.Man är inte klok som sitter och surfar på blocket/youtubeNu har jag plötsligt fastnat för KTM
Frågan är om man vågar sig på en 890R redan? Då 990 ersätter 890 så får man R för 120k vilket känns som ett bra pris. Man får även 790 för 90k (-23). Vad ska man göra*…
*smartast är att sitta still i båten till nästa år
Satan vad snabb du är! Hann du sätta i de nya dämpargrejerna?Jahopp.. då är hojen såld.. Nu blir det till att hitta nyttTar tacksamt emot tips på annonser om ni ser ngt vettigt
Skulle man ju varit med och kört , men krockar tyvärr med annat planerat...Ser riktigt gött ut
Imorrn söndag kommer det köras kortege över Ölandsbron vid 12-hugget. Från Färjestaden till Kalmar.
Liiiiiiite mindre event än MR, men för en god saks skull iaf. Med insamling till Min stora dag dessutom
Bikers 4 bikers.
Jag la upp en annons imorse bara att kika intresset och den gick på en gång. Då tyckte jag ändå att jag inte satte ett jättelågt pris. Hann inte sätta dit dämpargrejernaSatan vad snabb du är! Hann du sätta i de nya dämpargrejerna?
-Om du är sugen på KTM, så kolla KTM-handlare nära dig eller KTMs hemsida. Finns massa deals på utgående modeller nu (om inte allt redan är sålt).
790 har 95hk i Sverige. Det är bara utanför EU den har 105hk. Det är två olika motorer, så det går inte enkelt modda upp från 95 till 105.Försäkringspremien är helt klart högre än på mt07 men det skiljer även i hk (105hk alt 115hk jmf med 75hk). Ska kolla runt lite. Bra tips med folksam![]()
Har floorboards över som satt på min Fat boy -20. Hör av dig om du är sugen. Harley orginal.Första turen med kingen i år
![]()
Jag trodde det var samma motor men nedtunead och endel andra delar för att göra den möjlig att registrera som A2 (Max 70kW original).790 har 95hk i Sverige. Det är bara utanför EU den har 105hk. Det är två olika motorer, så det går inte enkelt modda upp från 95 till 105.
Köp en 890R med ställbara fjädringen och orangea ramen, ensits mm.Jag la upp en annons imorse bara att kika intresset och den gick på en gång. Då tyckte jag ändå att jag inte satte ett jättelågt pris. Hann inte sätta dit dämpargrejerna(men var lika bra för då blev det mindre jobb för mig).
Har bike nära så tänkte åka dit och kika. Har bl.a hittat en 890 (standard) 2023 för 85 (med tailtidy, QS+ och bar end speglar). Fick även bra tips på en 790’s jag ska kolla upp.
Försäkringspremien är helt klart högre än på mt07 men det skiljer även i hk (105hk alt 115hk jmf med 75hk). Ska kolla runt lite. Bra tips med folksam![]()
Vissa -23 verkar vara 105hk av någon anledning så tänkte nog en sådan isf. Dock är det kanske bättre att lägga de extra tusenlapparna på en 890?790 har 95hk i Sverige. Det är bara utanför EU den har 105hk. Det är två olika motorer, så det går inte enkelt modda upp från 95 till 105.
Appropå V-twinnar.Vad letas det om??Polaren har en FZ-8N -12 som ska säljas, ska lura över honom på den Italienska V-twinsidan tänkte jag
![]()
Vill du ha adaptiv elektronisk Öhlinsfjädring eller standard Showa? Det är väl den största skillnaden egentligen samt smidda eller gjutna fälgar.Appropå V-twinnar.
Har panelen några åsikter om Panigale 1299? Skall man köpa S eller vanliga? Är det hål i huvudet (och plånboken)?
Eller är det roligt att ha Ducatis sista stora V-twin?
Jag har tyvärr fastnat med den i huvudet. T.o.m flyttat ut en massa cyklar ur garaget så jag skulle se om det fick plats en hoj till...
Som sagt, två olika motorer. Olika kammar, kolvar mm.Jag trodde det var samma motor men nedtunead och endel andra delar för att göra den möjlig att registrera som A2 (Max 70kW original).
Stötte på en 790 igår på övningskörningsplatsen och även med originalblås låter den bra (tydligen hade den Akra-map, men det tror jag inte gör mycket för ljudet)
Är den importerad? Läst mig till att bara 95hp modellen sålts i Sverige. Man kan ju inte tro på allt man läser däremot, så kan vara fel. -Om det är värt det vet bara du, men som sagt, bättre fjädring och bromsar på 890R.Vissa -23 verkar vara 105hk av någon anledning så tänkte nog en sådan isf. Dock är det kanske bättre att lägga de extra tusenlapparna på en 890?
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/ktm_790_duke_ny_kampanj_105_hk_/1000885906
Bra tips, ska kolla upp det. De ska vara auktoriserade åf så man får hoppas att modellerna är OK.Edit. Missade reply om 105hk versionen
Kan det vara så att de gråimporterar cyklar som var ämnade för icke-Eu?
Jag skulle nog kollat med KTMs huvudagent att den är fullt ok och täckt av alla garantier mm (det fiinns ju exempel på att vissa KTM behöver garantier).
Min 2022 med 250 mil på mätaren skall in för att byta ventilkåpspackningar vid tillfälle)
De ska vara auktoriserade men har ingen aning om den kan komma att vara importerad. Ska kolla med dem.Som sagt, två olika motorer. Olika kammar, kolvar mm.
Är den importerad? Läst mig till att bara 95hp modellen sålts i Sverige. Man kan ju inte tro på allt man läser däremot, så kan vara fel. -Om det är värt det vet bara du, men som sagt, bättre fjädring och bromsar på 890R.
Vet inte om det är värt det och jag kan inte köra den nivån ändå. Tänker att S kan stå sig bättre som samlargrej.... smidda magnesiumfälgar sägs ju minska vikten med typ 40%Vill du ha adaptiv elektronisk Öhlinsfjädring eller standard Showa? Det är väl den största skillnaden egentligen samt smidda eller gjutna fälgar.
Du får med pinnar, sits och handtag i en låda till R också. Så det går att bygga den till 2-sits. Jag har bara inte sagt det hemma så jag får åka själv.De ska vara auktoriserade men har ingen aning om den kan komma att vara importerad. Ska kolla med dem.
Har dock nog förmodligen landat i en vanlig 890 då man vill kunna få med hustrun ibland. Man tappar brembo och fjädringen men blir nog en mer allround istället.
Jasså? Det visste jag inte… hmm.. nu blev det svårare igenDu får med pinnar, sits och handtag i en låda till R också. Så det går att bygga den till 2-sits. Jag har bara inte sagt det hemma så jag får åka själv.![]()
Kan för lite om ducce, och lär mig gärna mer. Är det verkligen magfälgar eller ”bara” smidda? Jag har alltid hört att mag är för ömtåligt för gata.Vet inte om det är värt det och jag kan inte köra den nivån ändå. Tänker att S kan stå sig bättre som samlargrej.... smidda magnesiumfälgar sägs ju minska vikten med typ 40%
Inget att tveka på klart du ska ha duke R!Jasså? Det visste jag inte… hmm.. nu blev det svårare igen![]()
Tror inte det är magnesium. Googlade för säkerhets skull, och kan bara hitta det är ”forged light alloy”Kan för lite om ducce, och lär mig gärna mer. Är det verkligen magfälgar eller ”bara” smidda? Jag har alltid hört att mag är för ömtåligt för gata.
Om de är ömtåliga eller ej vet jag inte men jag har fått info från säljare att det skall vara smidda magnesium. Men nu när jag läser så är iaf standard ”forged light alloy” vilket ju med all säkerhet betyder alu.Kan för lite om ducce, och lär mig gärna mer. Är det verkligen magfälgar eller ”bara” smidda? Jag har alltid hört att mag är för ömtåligt för gata.