Bra pris! Om det är en handlare så se till att de bjuder på 100mil service som ska göras senast juni då.890 jag tingat är uttagen 2023-06, har tech pack och har gått 70 mil för under 100k.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra pris! Om det är en handlare så se till att de bjuder på 100mil service som ska göras senast juni då.890 jag tingat är uttagen 2023-06, har tech pack och har gått 70 mil för under 100k.
Cool! Finns plats för en hel barnfamilj under den där rutan.Nyförvärvet!
Årsmodell 2008,1 tidigare ägare, 127 mil.
Annan pipa,tailtidy inkl. miniblinkers, tonad ruta samt "winglets speglar" beställt
Lite så.. men den är kanon att gömma sig bakom när man kramar tankenCool! Finns plats för en hel barnfamilj under den där rutan.
Kommer bli skitsnygg med tonad ruta och små backspeglar. Ser ut som bilbackspeglar.
Akra har en bra map till iaf R. Hört att den är bra för 790 också. Så där är en bra start. De har slipon givetvis.Som det ser ut nu så blir det en vanlig 890 men med Tech Pack (verkar dock vara rätt ovanlig jmf. med R). Vad jag förstått det så blev den vanliga 890 = 890 GP med ny GP wrap. Har hittat en -23 som gått 70 mil för ett väldigt bra pris. När jag tittat på YT så verkar dock dämpningen på vanliga 890 inte vara justerbar. Ska dock trots det vara bra avvägd. Förhoppningsvis duger det åt mig. Ser framemot att hämta den på lördag
Nu ska man hitta tail tidy samt speglar till att börja med (ska försöka hålla mig ifrån kolfiber ). Ska även se om jag kan hitta en vettig slipon (skönt att inte behöva byta hela systemet som på MT07)
Behövs inte ny map vid byte till slipon.Akra har en bra map till iaf R. Hört att den är bra för 790 också. Så där är en bra start. De har slipon givetvis.
Skicka gärna mig ett meddelande innan du lägger beställning på speglar så kanske vi kan göra det tillsammans
Tailtidys finns diverse. Tror jag har R&G men glömde montera heatshielden. Inget har smält ännu…
@Roddan kan allt om kol till duke…
Vet , men den tog hand om lite småpill i mellanregistret om jag minns rätt. Tror det var en lite väl optimistisk Euro 5 optimeringBehövs inte ny map vid byte till slipon.
Den mappen är till för helsysystem. Man skulle snarare riskera att förlora effekt med den mappen och bara slipon eftersom hojen skulle gå med för rik blandning.Vet , men den tog hand om lite småpill i mellanregistret om jag minns rätt. Tror det var en lite väl optimistisk Euro 5 optimering
Nyförvärvet!
Årsmodell 2008,1 tidigare ägare, 127 mil.
Annan pipa,tailtidy inkl. miniblinkers, tonad ruta samt "winglets speglar" beställt
Verkligen! hojen ser ut att komma direkt från butikenKul! Alltid roligt att köpa från första ägaren imponerande att enbart lyckas med att åka 127 mil på 16år. Dyra mil.
Nope akra mappen funkar fint utan helsystem, dock inte med originalslipon då backtrycket blir för stort. original går dom otroligt snålt och varmt! Mer eller mindre alla man pratade med på ktm klubben kör akra mapp och catten i, Helsystem går inte att köra på bana i Sverige man blir svartflaggad direkt (har provat) även CECs mekaniker kör akra Map och catten i vid bankörning.Den mappen är till för helsysystem. Man skulle snarare riskera att förlora effekt med den mappen och bara slipon eftersom hojen skulle gå med för rik blandning.
Fast att göra det för värmen eller göra det för effekten är inte nödvändigtvis samma sak. Låga varv (som oftast är problemet) kan man lösa med lambdalurare. Är man mekaniker på CEC så lär man få mappen gratis, lite skillnad tänker jag.Nope akra mappen funkar fint utan helsystem, dock inte med originalslipon då backtrycket blir för stort. original går dom otroligt snålt och varmt! Mer eller mindre alla man pratade med på ktm klubben kör akra mapp och catten i, Helsystem går inte att köra på bana i Sverige man blir svartflaggad direkt (har provat) även CECs mekaniker kör akra Map och catten i vid bankörning.
Hur har det gått med dämparen, lyckades du få den monterad?
Chrisse tvingade mig beställa avgassystem idag. Jag var sjukt svår att övertyga. Kan behövas någon typ av speciallösning för att få den att passa, men är separat monteringsbleck, så lättare att fixa än så här blir det aldrig.
Lovar att @yonsson uppdaterar spårningen 3-4 ggr om dagen för att följa sin dämpares väg från ItalienHur har det gått med dämparen, lyckades du få den monterad?
Det var ju bara 8 dagar sedan jag beställde. Italienare tar tid på sig. Mailade dem nu och frågade om det händer något. Blir inte förvånad om de avbokar beställningen.Hur har det gått med dämparen, lyckades du få den monterad?
Blir spännande att se vad du tycker. Funderar själv på MIVV och IXIL då jag gillar utseendeet på de ngt kortare dämparna..Det var ju bara 8 dagar sedan jag beställde. Italienare tar tid på sig. Mailade dem nu och frågade om det händer något. Blir inte förvånad om de avbokar beställningen.
CEC tog 500kr för att ladda in mappen så inga pengar att tala om.Fast att göra det för värmen eller göra det för effekten är inte nödvändigtvis samma sak. Låga varv (som oftast är problemet) kan man lösa med lambdalurare. Är man mekaniker på CEC så lär man få mappen gratis, lite skillnad tänker jag.
Babywipes eller vanliga våtservetter.
En blöt microfiberduk om det bara är damm och pollen.
Toppen, då slipper man kanske tvätta hojen .
Det var ju asbra! Ska fråga om de kan mappa min vid 100-mila.CEC tog 500kr för att ladda in mappen så inga pengar att tala om.
Jag delar din uppfattning.Det var ju bara 8 dagar sedan jag beställde. Italienare tar tid på sig. Mailade dem nu och frågade om det händer något. Blir inte förvånad om de avbokar beställningen.
Klockrent, jag ska också kolla. Vet du vad man ska be om, om det är något spec. artnr. eller liknande?CEC tog 500kr för att ladda in mappen så inga pengar att tala om.
Tar den bort flatspoten vid 5k rpm? Sjukt störigt ibland, verkar inte bara vara jag.Vet , men den tog hand om lite småpill i mellanregistret om jag minns rätt. Tror det var en lite väl optimistisk Euro 5 optimering
Tar den bort flatspoten vid 5k rpm? Sjukt störigt ibland, verkar inte bara vara jag.
Mappningen gör en del för vissa, oavsett akra-pipa eller ej, om man läser ktm-forumen. Många verkar lida av en flatspot vid 4-5k rpm just på dessa, mappningen hjälper jämna ut det. Inte för alla dock. Om/när jag tar bort kat så är det lika bra att mappa om.Jag tror man får vara lite kritisk här. Akrapaketet innehåller helt avgassystem, ny luftbox och mappning. Endast ny mappning gör nog inga underverk. Hojen kommer gå fetare, det brukar faktiskt betyda mindre kraft om det inte kompletteras med mer luftflöde.
Det brukar vara så att de går med för klen blandning när lambdasonden styr, alltså när motorn är varm och under typ 5000 varv. Det var därför jag körde K&N-filter, slipon och lambdalurare på min 401. Mappning kan avhjälpa detta på vissa hojar, men mappning styr generellt inte den delen av varvintervallen, eftersom lambdasonden styr den delen.Mappningen gör en del för vissa, oavsett akra-pipa eller ej, om man läser ktm-forumen. Många verkar lida av en flatspot vid 4-5k rpm just på dessa, mappningen hjälper jämna ut det. Inte för alla dock. Om/när jag tar bort kat så är det lika bra att mappa om.