• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag kör med bageros modell på min 890

jag kör med bageros tailtidy funkar helt ok och har en liten skyddsmetall mot avgasröret
71654851486__52709C71-776F-4E2E-9B73-E69FB0673E9E.jpeg


Men snyggast är ju helt klar
Mnnthbx den går helt fri från avgasröret dock osäker på om den går igenom besiktningen med avseende på avståndet mellan blinker, blinkersen är CE märkta från rizoma
IMG_4510.jpeg
Funderar på en Tail tidy från bageros och velar mellan vanliga och premium. Skiljer över 1k mellan dessa. Har du lust att lägga upp ngn ytterligare bild? :)
 

Roddan

Omega
Jag hade försökt hitta bakblinkers med integrerade bromsljus (så man kan eliminera baklampan). Så jäkla snyggt. Som den undre alltså.


Dom är grymma!

Och bästa tailtidyn tillsammans med ovan blinkers:


Jag har 3d printat en egen version av denna men inte kommit längre än att den ligger på hyllan..
 

Calle_Man

Omega
2-Faktor
Halloj! Handpenning är lagd och väntar på att hojjen ska vara redo att hämtas! Nu till fråga, vad kör folket för lås på sina hojjar?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Beställde ett arrow slip-on till hondan för 3700:- inkl frakt! Och det verkar redan vara på gång.

Löjligt billigt och ovanligt med snabba italienare.
Skoj! Jag hoppas också kunna beställa snart. Vill vara säker att jag köper hojen först😂 hoppas att erbjudandet gäller i några dagar till.

Väljer mellan dessa… lutar åt IXIL

IMG_4753.png
 
IMG_4753.png


Bara köp hojen, sålde min 🙂👍 890 R är en agil och rolig hoj som dessutom låter riktigt gött. Vet inget om dom andra märkerna men med arrow systemet får du ett djupt ljud samt att du väldigt snabbt plockar db för ännu råare ljud.

 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha… stämmer.

Dessa har också..
Tror inga av dem har dessa faktiskt. Tror de beställer från MIVV efter att man lagt beställning. Därav noll aktivitet efter en vecka. Om du kan hålla andan några dagar så återkommer jag med om mitt system kommer (mailade dem idag). Mitt förtroende för italienska onlinebutiker är nära noll.
 

St Maxime

KS Explorers Club
HJÄLP!

Sålde igår min MT07 och nu är fråga vad f-n ska jag köpa?

Surfar blocket frenetiskt utan framgång.

Estetiskt tilltalas av Triumph Bonnevielle T100/120, Triumph speed Twin 900 och Ducati Scrambler Icon men kan för lite för att veta vilka alternativ som finns till dessa som finns.

Vill gärna att passagerare ska sitta hyfsat bekvämt - det var stor anledning till att MT07 fick gå. Gärna driftsäkert, gärna inte äldre än 15 år. Behöver inget fartmonster. Budget max 90-95 tkr.

Vad ska man titta på?
 

Tachymeter

Cartier
Skoj! Jag hoppas också kunna beställa snart. Vill vara säker att jag köper hojen först😂 hoppas att erbjudandet gäller i några dagar till.

Väljer mellan dessa… lutar åt IXIL

Tror inga av dem har dessa faktiskt. Tror de beställer från MIVV efter att man lagt beställning. Därav noll aktivitet efter en vecka. Om du kan hålla andan några dagar så återkommer jag med om mitt system kommer (mailade dem idag). Mitt förtroende för italienska onlinebutiker är nära noll.

Beställde en Ixil till lilla Svartpilen härifrån: https://www.storm-motor.fi/en/
Hyfsade priser, smidigt och snabb leverans. Kan ju vara ett alternativ om det inte funkar med den italienska leverantören :) .

Resultatet blev inte så illa heller.

IMG_8456.jpg
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
HJÄLP!

Sålde igår min MT07 och nu är fråga vad f-n ska jag köpa?

Surfar blocket frenetiskt utan framgång.

Estetiskt tilltalas av Triumph Bonnevielle T100/120, Triumph speed Twin 900 och Ducati Scrambler Icon men kan för lite för att veta vilka alternativ som finns till dessa som finns.

Vill gärna att passagerare ska sitta hyfsat bekvämt - det var stor anledning till att MT07 fick gå. Gärna driftsäkert, gärna inte äldre än 15 år. Behöver inget fartmonster. Budget max 90-95 tkr.

Vad ska man titta på?
Har kört Scrambler med passagerare och man sitter inte jättebekvämt + att den saknar effekt för att det ska vara roligt (så roligt det nu blir med passagerare).
 

St Maxime

KS Explorers Club
Har kört Scrambler med passagerare och man sitter inte jättebekvämt + att den saknar effekt för att det ska vara roligt (så roligt det nu blir med passagerare).
Ajdå…(med fru eller barn på så blir det garanterat ingen åkning att tala om men vill gärna att dem ska tycka att det är ok att sitta där i 30-40 min i alla fall)

Ngt förslag på vad man ska ha istället?
 

spruff

Omega
En förutsättning för att det skall bli någorlunda drägligt för passageraren är att hon sitter en våning upp, så att hon ser över din hjälm. Limpsadlar utan nivåskillnad är ingen höjdare.
Annars är ju bonneville/thruxton en trevlig hoj. Speciellt nu när alla hipsters gått vidare till nåt annat. :)
 

St Maxime

KS Explorers Club
En förutsättning för att det skall bli någorlunda drägligt för passageraren är att hon sitter en våning upp, så att hon ser över din hjälm. Limpsadlar utan nivåskillnad är ingen höjdare.
Annars är ju bonneville/thruxton en trevlig hoj. Speciellt nu när alla hipsters gått vidare till nåt annat. :)
Inte helt lätt att hitta det jag tror mig söka börjar jag inse. Köper absolut det du säger, samtligt så sitter familjen bakom mig på vespa och verkar trivas med det. Svårt!
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Ajdå…(med fru eller barn på så blir det garanterat ingen åkning att tala om men vill gärna att dem ska tycka att det är ok att sitta där i 30-40 min i alla fall)

Ngt förslag på vad man ska ha istället?
Pratar vi 30-40 minuter så borde de kunna härda ut på det du tycker är roligt att köra. Fick nog mest kritik på Scramblern när det rörde sig om längre turer än så. Triumpsh Scrambler 1200 är nog mer behaglig för passagerar, men den blir nog lite dyr isåfall, enda exemplaret inom budget har gått 2000 mil.
 

Tachymeter

Cartier
Yes! Nu är man en glad påg :) Blev en 890R ändå till slut. Visserligen en 2020 (Uttagen 2021) men är fullutrustad - tech pack samt farthållare. Nu måste man bara lyckas få hem den. Någon som har tips på mc transport i skåne?
IMG_4757.jpeg

Grattis! Bästa tipset på hemtransport är nog att sätta sig på tåget till Skåne, be säljaren hämta dig på stationen och sedan köra hem den :) .
 

Scipio

Patek
2-Faktor
HJÄLP!

Sålde igår min MT07 och nu är fråga vad f-n ska jag köpa?

Surfar blocket frenetiskt utan framgång.

Estetiskt tilltalas av Triumph Bonnevielle T100/120, Triumph speed Twin 900 och Ducati Scrambler Icon men kan för lite för att veta vilka alternativ som finns till dessa som finns.

Vill gärna att passagerare ska sitta hyfsat bekvämt - det var stor anledning till att MT07 fick gå. Gärna driftsäkert, gärna inte äldre än 15 år. Behöver inget fartmonster. Budget max 90-95 tkr.

Vad ska man titta på?
Titta på 1200 om du funderar på en Bonneville eller TWIN900 om du ska skjutsa. Dessutom går de lugnare på motorvägen.
 
Topp