• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_5654.jpeg

Kortrunda idag.

Någon som testat självtonande visir? Vore smidigt om det fungerade bra.
IMG_5089.jpeg

Jag har inte det, men har testat och det blir inte så mörkt som jag önskar.
Det finns en kille på youtube som har testat alla Shoeis och jämfört dom med varandra. Bra test som visar hur mycket toning du får.

Jag ska försöka hitta ett mörkt pinlock för jag tycker Shoeis mörkaste är alldeles för ljust...
Så uppskattar tips om någon har.

Det finns en kille på youtube som har testat alla Shoeis och jämfört dom med varandra. Bra test som visar hur mycket toning du får.

Jag ska försöka hitta ett mörkt pinlock för jag tycker Shoeis mörkaste är alldeles för ljust...
Tack för tipet. Ska se om jag hittar jmf på YT. Just denna var ju inte så jättebillig. Lägger man över 2k så vill man ändå att det fungerar hyffsat bra. Man får en hygglig hjälm för det priset.

Tack för tipet. Ska se om jag hittar jmf på YT. Just denna var ju inte så jättebillig. Lägger man över 2k så vill man ändå att det fungerar hyffsat bra. Man får en hygglig hjälm för det priset.
Många är nöjda med det. Men det är riktigt jobbigt när man kör med låg sol i ögonen och inte ser vägen eller bilarna man möter...
Jag hade AGV spegelvisir tidigare och det var mörkt på riktigt. Men nu har jag ingen AGV-hjälm längre.

Shoei håller sig till lagliga glas, därav inte så mörkt.

Tror jag kommit fram till att ett billigt intercom-systemfeån Sena är bäst som ljudlösning. Om jag lyckas hitta fästplatta separat till Sena så kan jag använda samma system (SF2) till min Mtb-hjälm också eftersom de säljs med dubbla högtalare. 😎

Många är nöjda med det. Men det är riktigt jobbigt när man kör med låg sol i ögonen och inte ser vägen eller bilarna man möter...
Jag hade AGV spegelvisir tidigare och det var mörkt på riktigt. Men nu har jag ingen AGV-hjälm längre.
Ett fulhack är att tejpa svart eltejp längs med ovankanten på visiret. Det funkar som en skärm mot lågt stående sol.

Shoei håller sig till lagliga glas, därav inte så mörkt.
Både ja och nej, de är märkta med "Race use only" och är ändå för ljusa.

Ett fulhack är att tejpa svart eltejp längs med ovankanten på visiret. Det funkar som en skärm mot lågt stående sol.
Tack, men det är framförallt när solen är mitt framför, så tejpen behöver vara silvertejp och mitt i synfältet om det ska funka :D

Finns väl ingen lag kring hur mycket ett visir måste släppa igenom?
Trodde bara det var ECE-standard som satte det som krav?

Finns väl ingen lag kring hur mycket ett visir måste släppa igenom?
Trodde bara det var ECE-standard som satte det som krav?
Det är olika per land men det är tyvärr lagstadgat. Visir måste släppa igenom en viss procent ljus.
UK är väldigt hårda och där får man böter. Här har vi ju sluppit sådant och hoppas det fortsätter så.

Det är olika per land men det är tyvärr lagstadgat. Visir måste släppa igenom en viss procent ljus.
UK är väldigt hårda och där får man böter. Här har vi ju sluppit sådant och hoppas det fortsätter så.
Jo men i Sverige menar jag? Inget man fick lära sig på körkortsteorin iaf.

Lite luddigt med hjälm kraven:
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.svmc.se/smc_filer/SMC%20centralt/MAria/2020/018-020%20Hjalmar.pdf

Efter nästan 20 år på en mängd olika mer eller mindre ombyggda Harleys (och ett par BMW) så blev det dags för Triumph.
En Bonneville T120 Black. I princip stock förutom en tailtidy. Sommaren får utvisa om den får stanna och det ev. blir några mindre moddar eller ombyggnationer.

Älskar stuket på Bonneville, har alltid gjort. Det tråkiga är väl effekten på knappt 80hk, och allt går så lätt. Den är sjukt smidig. Koppling, växlar, kurva, bromsar, vikt osv. Som att köra moppe igen. Kul på grusvägar!
(Gillade iofs att sladda runt med stora trimmade harleys på grus också, cross-skadad)

Bilagor

• IMG_7664.jpeg
    IMG_7664.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 2
IMG_5680.jpeg
IMG_5687.jpeg

Jäkla goa vägar mellan Halmstad och GBG om man tar sig ut på landet. Blev nog 25mil kurvor i rätt högt tempo. Knappt någon trafik alls och klockrent väder. Sjukt nöjd med hojen, kört 200mil totalt nu. Ska nog plocka bort passagerarpinnarna för de verkar jag inte ha användning av ändå.

Då var man med MC igen. Hoppas förlänga säsongen lite, nu när man har värmehandtag.

Förslag på snygga sadelväskor/sidväska som inte kostar multum tas tacksamt emot. Är dem dessutom lättmonterade blir jag ju överlycklig.
IMG_2268.jpeg

IMG_2266.jpeg

Finns nog en miljard olika. Köp ett fäste, typ det ovan, sedan sätter bara fantasin gränserna.

Jag älskar ju Kriega, de håller i 10+ år utan problem. Inte billiga dock.

Vill du komma billigt undan så kan du ju köpa valfri väska med Molle-infästning på baksidan och fästa med kardborre.

Tillbaka
Topp