• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Blivit med hoj igen efter ett gäng år utan. Är färdig med fart, hästkrafter och långturer; nu ska det transporteras runt i stan och glidas runt på landet..

IMG_5756.jpeg
 
En Bonneville T120 Black. I princip stock förutom en tailtidy.

Älskar stuket på Bonneville, har alltid gjort. Det tråkiga är väl effekten på knappt 80hk, och allt går så lätt. Den är sjukt smidig. Koppling, växlar, kurva, bromsar, vikt osv. Som att köra moppe igen. Kul på grusvägar!
(Gillade iofs att sladda runt med stora trimmade harleys på grus också, cross-skadad)
Kan inte annat än att hålla med. Upplever precis samma sak med min Street Twin. Smidigt, sömlöst, enkelt… Behöver inte tänka på annat än att njuta..

Sen har jag ju än mindre effekt än dina knappa 80hk med mina 65, men jag är som tidigare nämnts ute efter annat än hästar och högsta fart den här gången.

…inte minst är en Bonnie i mitt tycke nästan alltid en fröjd att beskåda :)

IMG_5785.jpeg
 
IMG_5714.jpeg
IMG_5713.jpeg
IMG_5715.jpeg
IMG_5716.jpeg

Vad tycker ni om 2025-V4P modellen då? Jag tycker förra generationen är snyggare.
Senaste projektet jag drev mot Ducati. Vi hade svingen hemma för testning, på nära håll är den där riktigt snygg och lätt som sjutton.
Håller dock med om att förra generationen är snyggare, iaf på bild. Rödlackade vingar och något med sidokåpan som stör lite.
 
Senaste projektet jag drev mot Ducati. Vi hade svingen hemma för testning, på nära håll är den där riktigt snygg och lätt som sjutton.
Håller dock med om att förra generationen är snyggare, iaf på bild. Rödlackade vingar och något med sidokåpan som stör lite.
Coolt! Med svarta vingar hade den nog varit snyggare. Måste däremot säga att jag föredrar de äldre större lyktorna, även om de nya påminner lite mer om 998 & 748
 
Coolt! Med svarta vingar hade den nog varit snyggare. Måste däremot säga att jag föredrar de äldre större lyktorna, även om de nya påminner lite mer om 998 & 748
Första gången jag och teamet åkte på en regelrätt italiensk utskällning också :p
Ja sant, de har blivit väldigt små! Tror att tanken med designen var en retroflört med 916 eller något.
 
IMG_5733.jpeg

Jack Attack har varit ganska ointresserad av att åka med på mcn men idag var han sugen. Sjukt kul tyckte han. Tur att han varken såg polisen, ambulansen eller mc-föraren som låg på rygg och blev inspekterad när vi körde förbi. 😬
 
Krängde på nya däck på Vespan och bokade tid för besiktning på fredag. Knappt kört på en månad då jag mest kör till jobbet men tog en fin kvällstur idag. Fick glada hälsningar av ett stort moppegäng och ett par mopedbilar utanför ICA 😁 Man kan ju inte bli annat än glad.
1000016028.jpg
 
Tillbaka
Topp