Nej, började med en KLE500. Offroad med 48 hästar eller nåt sånt, enkelskiva fram.
Mycket bra att börja med, lättkörd. Med tiden växer man dock ur den upplevde jag. Frambromsen var för klen och när jag började hasa på sidostödet i kurvorna (inte bra för väggreppet) kände jag att det var dags att uppgradera.
Sedan blev det en DL1000 V-strom. Den som ofta var med på tv-reklamen för många år sedan. V-twin med 88 hästar har jag för mig. Stor och relativt tung. Lät väldigt bra med sina slip-on. Bromsarna var dock i klenaste laget så uppgraderade med hjälp av ett konverteringskit till ok från GSX-R 600. Då blev det så bra att bilprovaren som provkörde den höll på att köra omkull...
Tröttnade på den tunga hojen och saknade även ABS, och ville något aktivare och lättare, gick då över till MT-09. Med helsystem från Acra utan dB-killers tycker jag den låter fantastiskt med sina 3 cylindrar. Att den skjuter eldsflammor är en bonus
. Med ABS och bromsar från tidigare R1:an är den precis lagom tycker jag.