• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

I helgen var jag i väg på ett grusbus-evenemang. 57 mil på två dagar i otroligt fina grusvägar, blöta traktorspår och stigar. Åkte med massa personer som har enduro-bakgrund. Då inser man hur usel man är i jämförelse 🤣
Men kul och utmanande är det.

Sjukt nöjd med Aprilian, men måste fixa bättre däck för endamålet.

1000037813.jpg

Bilagor

• 1000037760.jpg
    1000037760.jpg
    1.5 MB · Visningar: 2
  • 1000037804.jpg
    1000037804.jpg
    1.4 MB · Visningar: 1
  • 1000037814.jpg
    1000037814.jpg
    1.2 MB · Visningar: 3
  • 1000037759.jpg
    1000037759.jpg
    1.4 MB · Visningar: 3
  • 1000037779.jpg
    1000037779.jpg
    1.3 MB · Visningar: 4
Märkligt att man vid det här laget inte kan välja helt själv vad som ska visas på displayen.
Instämmer, men KTM och Husky har massa konstiga säkerhetsideer för sig. Ska vara kopplat till kommande säkerhetskrav sägs det. Kanske är ett sätt att försöka undvika stämningar om någon crashar.

Han provkörde nog bara teneren 😅 cool modell förövrigt.
IMG_3839.jpeg

Jag hade en som lånehoj en dag. Riktigt snygg men rätt trött. Såg en recension med den långhåriga killen från yammie noob där han sa att den var astråkig på asfalt men toppen off road. Stämmer rätt bra med min upplevelse (även om jag inte körde off road).

I helgen var jag i väg på ett grusbus-evenemang. 57 mil på två dagar i otroligt fina grusvägar, blöta traktorspår och stigar. Åkte med massa personer som har enduro-bakgrund. Då inser man hur usel man är i jämförelse 🤣
Men kul och utmanande är det.

Sjukt nöjd med Aprilian, men måste fixa bättre däck för endamålet.

1000037813.jpg
Mest brydd blir man när ”de stora grabbarna” uppenbart behöver kämpa mycket mindre. Själv är man svettig och stel, men proffsen ser bara nöjda ut.
Favoritbild i repris.
IMG_0148.jpeg

IMG_3839.jpeg

Jag hade en som lånehoj en dag. Riktigt snygg men rätt trött. Såg en recension med den långhåriga killen från yammie noob där han sa att den var astråkig på asfalt men toppen off road. Stämmer rätt bra med min upplevelse (även om jag inte körde off road).
Det är mest looken som är offroad. Väldigt få kan hantera 200 kg om terrängen blir mer avancerad är grusvägar.
690/701 är 40 kilo lättare och har samma effekt..

IMG_3839.jpeg

T7an är inte tänkt som asfaltshoj heller. De 73 hk räcker gott ute på grusvägarna. Men håller med om att den blir trött på transportvägarma dit.
Mitt problem med den är att jag tycker den är för hög. Eller så är jag fört kort 🤪

T7an är inte tänkt som asfaltshoj heller. De 73 hk räcker gott ute på grusvägarna. Men håller med om att den blir trött på transportvägarma dit.
Mitt problem med den är att jag tycker den är för hög. Eller så är jag fört kort 🤪
Väldigt hög, ja. Jag är 183cm och fick stå med ett rakt ben och rumpan på sidan vid rödljus. Kändes väldigt ovant men man vänjer väl sig antar jag.

IMG_5815.jpeg

Någon som testat Kriega Hydro 3? Tror jag villhöver en väldigt liten ryggsäck som jag typ får plats med solglasögon och en tunn tröja i.

Har börjat kika på rygga för vätskepåse nu när min tankväska inte passar på Aprillian. Har missar kriega så tack för tips 😎
Jag har två väskor från Kriega. R20 och Max 28. Den förstnämnda köpte jag för typ 25 år sedan och den sistnämnda använder jag dagligen för jobb-pendling. Finns inga bättre väskor. Har man väl provat en Kriega så vill man inte ha annat. R20 använder jag aldrig om någon vill norpa den.

Har du haft den på service än? Jag kör 100 mils service på Sulas nu på fredag. Tänkte kolla om de kan göra något åt kopplingshantaget, gillar inte att den är "fladdrig"
fladderheten kunde dom inte ”göra” något åt där, jag skämtfrågade ifall detta är standard QA från Husqvarna och han bara stön-nickande och mumlade ”aah”. Spelet i kopplingshandtaget fixade dom dock!

Förmodligen lär man nog behöva trixa som yonsson föreslog lite tidigare…

Tillbaka
Topp