Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dekra ville ha 599, men var uppenbarligen oförmögna att klara sitt uppdrag@rickards, körde besikta häromdagen, 649kr men 100kr rabatt om man registrerade konto.
Märkligt att man vid det här laget inte kan välja helt själv vad som ska visas på displayen.Eller hur! Går att ha så rent i sportläget, men i dynamic-läge (motsvarande KTM track mode tror jag) måste man se massa ytterligare skit, typ TC-inställning, tid, ABS-läge, wheelievinkel, gasresponsinställning.
Instämmer, men KTM och Husky har massa konstiga säkerhetsideer för sig. Ska vara kopplat till kommande säkerhetskrav sägs det. Kanske är ett sätt att försöka undvika stämningar om någon crashar.Märkligt att man vid det här laget inte kan välja helt själv vad som ska visas på displayen.
Säkert något sånt. Lite osäker på vilka krav det finns på data som måste visas på instrumenteringen.Instämmer, men KTM och Husky har massa konstiga säkerhetsideer för sig. Ska vara kopplat till kommande säkerhetskrav sägs det. Kanske är ett sätt att försöka undvika stämningar om någon crashar.
Säkert något sånt. Lite osäker på vilka krav det finns på data som måste visas på instrumenteringen.
Fortfarande clean look ändå.
Så här ser det ut när man kör med ”bus-inställningen” (slip adjust inställningen syns som stor siffra till vänster).
Nya backspeglar och blinker så är du hemma! Finns väl inte så många däremot gissar jag.Fortfarande clean look ändå.
Har blivit svårt sugen på en gammal Ducati Streetfighter S. Får se om det går att hålla det suget nere.
Finns två ute och har gjort under den tiden jag kikatNya backspeglar och blinker så är du hemma! Finns väl inte så många däremot gissar jag.
Prisvärda om man kan hantera försäkringskostnaden. Mysigt med trellisram och torrkoppling.Finns två ute och har gjort under den tiden jag kikat
På onsdagar kör äventyrsgubbarna i skinnställ och hoodie.Yamaha var på Rosenhill, ingen provkörning för min del men sjukt kul med så många nördar & massvis med hojar. Blev en tur till Torö. Decat-rör påväg.
Typ gratis försäkring om man närmar sig 40 och bor i en liten hålaPrisvärda om man kan hantera försäkringskostnaden. Mysigt med trellisram och torrkoppling.
Han provkörde nog bara teneren cool modell förövrigt.På onsdagar kör äventyrsgubbarna i skinnställ och hoodie.
Han provkörde nog bara teneren cool modell förövrigt.
Mest brydd blir man när ”de stora grabbarna” uppenbart behöver kämpa mycket mindre. Själv är man svettig och stel, men proffsen ser bara nöjda ut.I helgen var jag i väg på ett grusbus-evenemang. 57 mil på två dagar i otroligt fina grusvägar, blöta traktorspår och stigar. Åkte med massa personer som har enduro-bakgrund. Då inser man hur usel man är i jämförelse
Men kul och utmanande är det.
Sjukt nöjd med Aprilian, men måste fixa bättre däck för endamålet.
Det är mest looken som är offroad. Väldigt få kan hantera 200 kg om terrängen blir mer avancerad är grusvägar.
Jag hade en som lånehoj en dag. Riktigt snygg men rätt trött. Såg en recension med den långhåriga killen från yammie noob där han sa att den var astråkig på asfalt men toppen off road. Stämmer rätt bra med min upplevelse (även om jag inte körde off road).
Mest brydd blir man när ”de stora grabbarna” uppenbart behöver kämpa mycket mindre. Själv är man svettig och stel, men proffsen ser bara nöjda ut.
Favoritbild i repris.
Jag hade en som lånehoj en dag. Riktigt snygg men rätt trött. Såg en recension med den långhåriga killen från yammie noob där han sa att den var astråkig på asfalt men toppen off road. Stämmer rätt bra med min upplevelse (även om jag inte körde off road).
Väldigt hög, ja. Jag är 183cm och fick stå med ett rakt ben och rumpan på sidan vid rödljus. Kändes väldigt ovant men man vänjer väl sig antar jag.T7an är inte tänkt som asfaltshoj heller. De 73 hk räcker gott ute på grusvägarna. Men håller med om att den blir trött på transportvägarma dit.
Mitt problem med den är att jag tycker den är för hög. Eller så är jag fört kort
Väldigt hög, ja. Jag är 183cm och fick stå med ett rakt ben och rumpan på sidan vid rödljus. Kändes väldigt ovant men man vänjer väl sig antar jag.
Har inte ticktok men kan gissa bilden ändå.TikTok - Make Your Day
vt.tiktok.com
Någon som testat Kriega Hydro 3? Tror jag villhöver en väldigt liten ryggsäck som jag typ får plats med solglasögon och en tunn tröja i.
Jag har två väskor från Kriega. R20 och Max 28. Den förstnämnda köpte jag för typ 25 år sedan och den sistnämnda använder jag dagligen för jobb-pendling. Finns inga bättre väskor. Har man väl provat en Kriega så vill man inte ha annat. R20 använder jag aldrig om någon vill norpa den.Har börjat kika på rygga för vätskepåse nu när min tankväska inte passar på Aprillian. Har missar kriega så tack för tips
fladderheten kunde dom inte ”göra” något åt där, jag skämtfrågade ifall detta är standard QA från Husqvarna och han bara stön-nickande och mumlade ”aah”. Spelet i kopplingshandtaget fixade dom dock!Har du haft den på service än? Jag kör 100 mils service på Sulas nu på fredag. Tänkte kolla om de kan göra något åt kopplingshantaget, gillar inte att den är "fladdrig"
Kan var den enda XT 500 i Sverige 1988, går som en klocka