• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

IMG_6321.jpeg

Aaaaah. Lite pendling till och från jobbet piggar upp en måndag.

Ska du testa nya banan? Ser magisk ut.
Tanken var att åka till ön och bara vara lite ledig efter ett bra tag med jobb 7 dagar i veckan.
Lofoten i somras var magiskt och jag har haft planer på en alpresa i höst men sparar det till våren och testar Gotland istället.
Vädret i veckan verkar ju lovande för några perfekta dagar på hojen och måste ju passa på att åka förbi och kolla iaf, problemet är ju att jag inte har råd att köpa en ny efter jag lagt denna i en kalkhög.
Verkar vara open track både lör och sönd så risken är väl överhängande att det blir lite körning iaf, tur att jag har bussen så jag kommer hem iaf :)

Tanken var att åka till ön och bara vara lite ledig efter ett bra tag med jobb 7 dagar i veckan.
Lofoten i somras var magiskt och jag har haft planer på en alpresa i höst men sparar det till våren och testar Gotland istället.
Vädret i veckan verkar ju lovande för några perfekta dagar på hojen och måste ju passa på att åka förbi och kolla iaf, problemet är ju att jag inte har råd att köpa en ny efter jag lagt denna i en kalkhög.
Verkar vara open track både lör och sönd så risken är väl överhängande att det blir lite körning iaf, tur att jag har bussen så jag kommer hem iaf :)
Fattar precis vad du menar. Men jag körde oförsäkrat när jag köpte nya hojen. Då kör man lite smartare och långsammare iallafall...
Blir så dyrt när den är pepprad med lecakulor eller kalksten :D

Åk och kika på en Honda x-Adv 750. För mig är det största ha-begäret nu efter jag sett massvis med sådana i södra Europa under sommaren 🤩 löjligt cool!

IMG_9981.jpeg

Om man är van vid en riktig hoj (CB1000R) är det en chock att köra denna ?

Om man är van vid en riktig hoj (CB1000R) är det en chock att köra denna ?
Har inte testat själv men skulle gissa på att den känns ”klen” i jämförelse med en 1000cc hoj. Däremot så är den nog rätt så nice om du jämför med tex Vespa 300 och piaggio Beverly 400. Har för mig att Hondan är gjord på samma ”bas” som hondas NC750X.

I Italien och Spanien så används dessa på motorväg och även enklare grusvägar så antar att den skulle rimligen kunna göra alla ”vardagssysslor” utan problem, däremot så är den nog mer praktisk än spännande.

Fattar precis vad du menar. Men jag körde oförsäkrat när jag köpte nya hojen. Då kör man lite smartare och långsammare iallafall...
Blir så dyrt när den är pepprad med lecakulor eller kalksten :D
Finns inga lecakulor på gotland ring bara stenhård kalksten och alla "grusvallar" är stenhårda du kan inte ens sparka loss sten ur dom.. Fördelen när man kör av är att det är hårt när du ska in igen...

Vad är då vitsen med en Vitpil?
IMG_6342.jpeg

Ska väl typ bredda Huskys segment på något sätt. Verkar dock som att Svartpilen är mycket mer poppis än Vitpilen oavsett storlek. Kommer nog inte vara mycket som skiljer Svart 801 mot Vit 801. Typ skärmar, däck, styre, färg. Märkligt att de introducerar en ny lampa som ser väldigt KTM ut.

Tillbaka
Topp