Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tanken var att åka till ön och bara vara lite ledig efter ett bra tag med jobb 7 dagar i veckan.Ska du testa nya banan? Ser magisk ut.
Fattar precis vad du menar. Men jag körde oförsäkrat när jag köpte nya hojen. Då kör man lite smartare och långsammare iallafall...Tanken var att åka till ön och bara vara lite ledig efter ett bra tag med jobb 7 dagar i veckan.
Lofoten i somras var magiskt och jag har haft planer på en alpresa i höst men sparar det till våren och testar Gotland istället.
Vädret i veckan verkar ju lovande för några perfekta dagar på hojen och måste ju passa på att åka förbi och kolla iaf, problemet är ju att jag inte har råd att köpa en ny efter jag lagt denna i en kalkhög.
Verkar vara open track både lör och sönd så risken är väl överhängande att det blir lite körning iaf, tur att jag har bussen så jag kommer hem iaf
Designen har åldrats med värdighetÄn är inte säsongen slut, men firebladen fick lite omvårdnad i helgen. Behöver ett nytt framdäck också, sen är hon redo för en ny säsong. Får se om den får vara kvar nästa år men då fyller hon 20, så man kan man veteranförsäkra.
Ser väldigt upprätt ut för att vara en Vitpilen?
Vitpilen 801. Lansering 2/10.
Ja, är nog samma styre som till Duke. Går inte ha clipons med nya tanken.Ser väldigt upprätt ut för att vara en Vitpilen?
Vad är då vitsen med en Vitpil?Ja, är nog samma styre som till Duke. Går inte ha clipons med nya tanken.
Om man är van vid en riktig hoj (CB1000R) är det en chock att köra denna ?Åk och kika på en Honda x-Adv 750. För mig är det största ha-begäret nu efter jag sett massvis med sådana i södra Europa under sommaren löjligt cool!
Honda X-ADV 750 ABS * låga mil * 36 månader räntefri avb. säljes i Gävle | Blocket
89900 kr - Touring - Gävle - Honda X-ADV750 som rullat endast 281mil. Den perfekta pendlarhojen med körglädje utan undantag! Ride Modes, Avstängningsbar Tra...www.blocket.se
För KTM att casha in på en gnutta annorlunda utseende (däck och kulör) med i princip inga kostsamma förändringar i produktionenVad är då vitsen med en Vitpil?
För KTM att casha in på en gnutta annorlunda utseende (däck och kulör) med i princip inga kostsamma förändringar i produktionen
Har inte testat själv men skulle gissa på att den känns ”klen” i jämförelse med en 1000cc hoj. Däremot så är den nog rätt så nice om du jämför med tex Vespa 300 och piaggio Beverly 400. Har för mig att Hondan är gjord på samma ”bas” som hondas NC750X.Om man är van vid en riktig hoj (CB1000R) är det en chock att köra denna ?
Hänt mig med, lätt då det går lite högt med framhjuletFörsta och sista gången eller gillade hon det?
Min sambo vill aldrig mer följa med...
ta med dig grabbarna och häng med på KTM bandagar, var ett par 125 och A2 hojar som var med på de senaste dagarna.Svängar med sönerna både lördag och söndag!
Riktigt Skojj att åka med dem. De är sjukt pepp!
Finns inga lecakulor på gotland ring bara stenhård kalksten och alla "grusvallar" är stenhårda du kan inte ens sparka loss sten ur dom.. Fördelen när man kör av är att det är hårt när du ska in igen...Fattar precis vad du menar. Men jag körde oförsäkrat när jag köpte nya hojen. Då kör man lite smartare och långsammare iallafall...
Blir så dyrt när den är pepprad med lecakulor eller kalksten
Quickshifter och Öhlins var ju Nice på RS modellen.Och där kom ett helt nytt ha begär
Låter perfekt för hojåkareFinns inga lecakulor på gotland ring bara stenhård kalksten och alla "grusvallar" är stenhårda du kan inte ens sparka loss sten ur dom.. Fördelen när man kör av är att det är hårt när du ska in igen...
Det roligaste är att den värsta olyckan dom haft på gotland ring var ett cykellopp där dom körde ihop och slog sig rejält.. vi hade dock en som bröt höftbenet..Låter perfekt för hojåkare
På Mantorp finns det väldigt mycket lecakulor... Så mycket att man kan parkera nästan 70cm med fronten...Finns inga lecakulor på gotland ring bara stenhård kalksten och alla "grusvallar" är stenhårda du kan inte ens sparka loss sten ur dom.. Fördelen när man kör av är att det är hårt när du ska in igen...
Vad är då vitsen med en Vitpil?
Och där kom ett helt nytt ha begär
Löjligt snygga dock
Fortfarande Triumph-tunga om det är samma ram…?
Edit: 216kg
Möe pengar
Absolut, jag gillar Triumph. Man får däremot betala mycket för att få vettig spec. 147k och inte ens justerbar gaffel är rätt dyrt.Löjligt snygga dock
Nej, men har haft en street triple och triumphs trepip är en riktig pärla.Någon här som har erfarenhet av Triumph Trident? Finns några riktigt prisvärda ute på blocket nu lagom till hösten.
T.ex. https://www.blocket.se/annons/goteb...60_5_45_ranta_259_mil_quickshifter/1001668016
Snygga, hade den som ett möjligt alternativ men fanns inga tillgängliga när jag ville byta hoj. Hann aldrig provköra. Ser rätt små ut. Bra pris helt klart.Någon här som har erfarenhet av Triumph Trident? Finns några riktigt prisvärda ute på blocket nu lagom till hösten.
T.ex. https://www.blocket.se/annons/goteb...60_5_45_ranta_259_mil_quickshifter/1001668016
Känns nästan som ett ”för bra för att vara sant” pris. När jag provsatt en trident så kändes den liten men med härlig ergonomiSnygga, hade den som ett möjligt alternativ men fanns inga tillgängliga när jag ville byta hoj. Hann aldrig provköra. Ser rätt små ut. Bra pris helt klart.