• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
Sist jag köpte däck köpte jag https://www.dackleader.se/motorcykeldack/dunlop/sportsmart-mk3/120-70-zr17-58w-912338 och blev väldigt nöjd. Kan inte lova 700 mil kanske men jag vill minnas att de såg bra ut efter 500 i alla fall. Kan inte påstå att jag körde som ett svin hela tiden dock. En hel del pendling blev det.
 
Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
De du har på är väl MT60 RS? Nu har du ju betydligt mer motor än min gamla Scrambler men där höll de 800+. Liknande däck med bättre hållbarhet kanske kan vara Dunlop Mutant.
Bridgestones nya Battlax får väldigt bra betyg annars.
 
Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
Jag tycker Sport-touring däck är bäst om du inte skall köra bana. Bra livslängd och lägre arbetstemperatur än sport-däck. På gata är det svårt att komma upp i den arbetstemperatur där rena sportdäck funkar bäst, speciellt när det är lite svalare ute. Och det är inga probem att lägga ner ända till kanten så att kycklingränderna försvinner om du skulle vilja. :)
Tex Mezeler roadtec 02, Bridgestone T32, Pirelli Angel, Michelin Road 6.
 
Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
Hitta ett sporttourer däck med bra betyg även på fuktigt. Så det inte blir som idag, sladdar friskt när det är fuktigt

Metzeler Roadtec 01 SE. har jag testat innan, de är bra
 
Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
Jag har fått 700mil ur mina Pirelli rosso corsa på Ducatin. 99.9% asfalt. Dom svänger helt ok.🙂
 
IMG_6392.jpeg
IMG_6393.jpeg

Vitpilen 801
 
Visst, den är snyggare i verkligheten men av alla konstiga Lamborghini-färger det finns så valde dom den fulaste, why?

Håller med.. Ditt foto gör den heller inte rättvisa :) Den är riktigt svår att fota också...

IMG_0132.jpeg
IMG_0131.jpeg


Och när man räknar på den så får man 2, nästan 3st Streetfighter V4S eller 2st V4SP för samma pris...
Men har man pengar så är det ju ett fynd om man jämför med tex en sportbil...
 
Håller med.. Ditt foto gör den heller inte rättvisa :) Den är riktigt svår att fota också...

IMG_0132.jpeg
IMG_0131.jpeg


Och när man räknar på den så får man 2, nästan 3st Streetfighter V4S eller 2st V4SP för samma pris...
Men har man pengar så är det ju ett fynd om man jämför med tex en sportbil...
Haha, om man behöver aktivt hitta bra vinklar för att få ett bra foto kanske det säger något om färgvalet?
 
Håller med.. Ditt foto gör den heller inte rättvisa :) Den är riktigt svår att fota också...

IMG_0132.jpeg
IMG_0131.jpeg


Och när man räknar på den så får man 2, nästan 3st Streetfighter V4S eller 2st V4SP för samma pris...
Men har man pengar så är det ju ett fynd om man jämför med tex en sportbil...

De släppte en Lamborghini edition av Diavel här året. Den såldes slut och de som kom över dem flippade dem vidare a la Rolex/Porsche manér med god förtjänst. Kanske Lamborghini ägare som ville ha en Diavel i garaget bredvid sin bil. Samma individer kanske köper upp dessa även om grundpriset är högt och får de inte tag i dem är de beredda att betala mer. Tror inte dessa maskiner kommer gå många mil. De flesta kommer ha stått still 20 år från idag i någon samling.
 
Håller med.. Ditt foto gör den heller inte rättvisa :) Den är riktigt svår att fota också...

IMG_0132.jpeg
IMG_0131.jpeg


Och när man räknar på den så får man 2, nästan 3st Streetfighter V4S eller 2st V4SP för samma pris...
Men har man pengar så är det ju ett fynd om man jämför med tex en sportbil...
Vad är det som är bättre med denna jmf med V4s eller v4sp? Är det inte mer eller mindre bara kosmetiska ändringar? Bike säljer en för 799kSEK (nästan gratis. Sänkt med 100kSEK sedan i somras) :D
 
Vad är det som är bättre med denna jmf med V4s eller v4sp? Är det inte mer eller mindre bara kosmetiska ändringar? Bike säljer en för 799kSEK (nästan gratis. Sänkt med 100kSEK sedan i somras) :D
Fjädring är samma men med fler svarta komponenter, ser ut som att du får Huracan-inspirerade fälgar också samt 2kg lättare. Utöver det enligt Ducatis hemsida

• Open carbon fiber cover for the dry clutch

• Caps for the removal of the number plate and rear-view mirrors

• Racing fuel cap

• Motorcycle cover in the same colour as the bodywork

Just det, du får en numrerade bricka på styrkronan också :D
 
Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?
Jag har ca 700 mil på Michelin Road 5 på MT07 och satte även på dessa på min z1000sx nyss. Riktigt nöjd.
IMG_2299.jpeg
 
Jobbigt att starta med lång etta. 🙂
Bra fart 🙂 Själv har jag inte suttit på en sporthoj på över 20 år, då fanns inga elektroniska hjälpmedel alls. Hur omöjligt är det för en svennebananförare att få till en vettig start från noll med 216 hp i skrevet tro? Dagens bilar är ju nästan fusk att gasa från start med, gissar på att det kräver absurdt mkt mer från mc-föraren trots eventuella hjälpsystem.
 
Pilot Sport finns inte längre eller? Jag hade Pilot sport fram och pilot road bak på min Thruxton har jag för mig.
Om jag inte är helt ute och seglar så heter deras serier Road och Power numera. Road är fd Pilot road och Power är fd Pilot Sport.
Så har jag tolkat det iaf 🙂
Och som @Oliver säger, det är ett tryggt däck även när det vräker ner ute... (för det gör det ju alltid bara för att jäklas)
 
Tillbaka
Topp