• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

1000004485.jpg

Vågat upplägg med en I-balk mellan bakre ramen och hjulet. 😬 -Men du kanske testat utan fjädern för att se hur högt hjulet kan slå?
Äh, aluminium skylten och plast skärmen är väl ungefär lika hållfasta🙂.
Det enda som händer är att skylten böjs tillbaka framåt om det skulle ta i. Skylten följde sitsen bättre innan, men en polis i Norge och jag hade meningsskiljaktigheter vad som var lagligt så jag var tvungen att böja ner den innan jag fick åka vidare.
Ingen kommer ihåg en fegis 😉
1000004498.jpg
1000004497.jpg

Har inte testat själv men skulle gissa på att den känns ”klen” i jämförelse med en 1000cc hoj. Däremot så är den nog rätt så nice om du jämför med tex Vespa 300 och piaggio Beverly 400. Har för mig att Hondan är gjord på samma ”bas” som hondas NC750X.

I Italien och Spanien så används dessa på motorväg och även enklare grusvägar så antar att den skulle rimligen kunna göra alla ”vardagssysslor” utan problem, däremot så är den nog mer praktisk än spännande.
Tack, praktisk är inte en egenskap som jag föredrar avseende fordon.
Rolig är trevligare.
Men fräck var det!!

Äh, aluminium skylten och plast skärmen är väl ungefär lika hållfasta🙂.
Det enda som händer är att skylten böjs tillbaka framåt om det skulle ta i. Skylten följde sitsen bättre innan, men en polis i Norge och jag hade meningsskiljaktigheter vad som var lagligt så jag var tvungen att böja ner den innan jag fick åka vidare.
Ingen kommer ihåg en fegis 😉
1000004498.jpg
1000004497.jpg
Otroligt snygg!
Enkelsving 💕

Kan rekommendera Visby och Gotland, Mycket småvägar som är "lagom" krokiga med bra beläggning. Nästan allt har varit öppet innanför muren, många ställen att välja mat/dryck på. Utanför Visby är det mesta igenslaget för denna säsong.
Kan tänka mig att det är kaos på sommaren men denna septemberresa har varit riktigt bra.
Vädret har varit med mig också med ca20 varje dag och klarblå himmel.
1000004587.jpg

Funderat en del på däck. De jag har nu är ju gat/grus-däck. Kommer aldrig någonsin köra grus, så även om de är coola så vill jag nog byta till rena gatdäck när bakhjulet är utslitet. Vill gärna ha bakdäck som klarar sig typ 700 mil eller något men ändå är OK för kurvor. Vad ska man ha i så fall?

Tillbaka
Topp