• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Om knappt en timme drar årets höjdpunkt igång😃
Får bli bänkning i soffan med livesändning på SVT i brist på Kalkatrazbesök🤘
logo.png
 
BMW vann ju precis WSBK för första gången på över 10 år, så de lär inte sluta med vingarna.
Det är ju dessutom olika vingar på M1000RR och S1000RR 2025 också. M är större och S lite mindre. Är ju rätt smart ändå eftersom M är banhojen..

MotoGP-reglerna är ju from 2027 och tror bara att det var totalt 5cm mindre bredd än idag så lär knappt synas...


Missade denna igår, den pushar dom inte alls, White Aluminium metallic matt.
Den var faktiskt tom rätt snygg (för att vara tyska):

1730369132605.png


Skärmavbild 2024-10-31 kl. 11.02.56.png
 
IMG_6793.jpeg
IMG_6791.jpeg


Verkar som att det är ny mappning som ger 7hp. Bättre fjädring, något högre sits, högre pinnar, mindre fjädring bak, bättre bromsar och lättare fälgar.
 
IMG_6797.jpeg

Jag hade lätt kunnat tänka mig en 990R, eller den vanliga 990. Börjar gilla nya lampan riktigt mycket. I helsvart hade den varit ascool.

IMG_6801.jpeg

Här är vanliga 990 i svart.
 
Senast ändrad:
Får se vad Ducati lanserar nästa vecka.
En ny Streetfighter eller Panigale V2 med deras nya V2 motor är inte omöjligt?

Länkar:
Ducati
MCN News

IMG_1785.jpeg


Lite lägre i effekt än tidigare V2, men även lättare så kan säkert bli en kul motor för gatan. 120hp.
Hoppas på en SFV2 med bättre kurs än tidigare. Bör bli billigare försäkringspremie med lägre effekt.
 
Får se vad Ducati lanserar nästa vecka.
En ny Streetfighter eller Panigale V2 med deras nya V2 motor är inte omöjligt?

Länkar:
Ducati
MCN News

IMG_1785.jpeg


Lite lägre i effekt än tidigare V2, men även lättare så kan säkert bli en kul motor för gatan. 120hp.
Hoppas på en SFV2 med bättre kurs än tidigare. Bör bli billigare försäkringspremie med lägre effekt.
Riktigt bra viktbeparing!
Extra stark generator på 115hp-versionen talar väl för att den kommer hitta in i Multistrada åtminstone.
 
Får se vad Ducati lanserar nästa vecka.
En ny Streetfighter eller Panigale V2 med deras nya V2 motor är inte omöjligt?

Länkar:
Ducati
MCN News

IMG_1785.jpeg


Lite lägre i effekt än tidigare V2, men även lättare så kan säkert bli en kul motor för gatan. 120hp.
Hoppas på en SFV2 med bättre kurs än tidigare. Bör bli billigare försäkringspremie med lägre effekt.
Antagligen blir det nya supersport-motorn tänker jag, den är väl på runt 110?
Streetfighter v2 och Panigale v2 ligger runt 150 va?
Dom måste lösa något liknande om dom ska kunna sälja vidare de modellerna.
Ingen lär köpa en SF eller Panigale v2 med 120-130 hästar när V4 har runt 210…
 
Antagligen blir det nya supersport-motorn tänker jag, den är väl på runt 110?
Streetfighter v2 och Panigale v2 ligger runt 150 va?
Dom måste lösa något liknande om dom ska kunna sälja vidare de modellerna.
Ingen lär köpa en SF eller Panigale v2 med 120-130 hästar när V4 har runt 210…
SS är ju ganska ordinär när det gäller hp/kg, så bra om den får en uppdatering. Ruggigt snygg dock.
 
Antagligen blir det nya supersport-motorn tänker jag, den är väl på runt 110?
Streetfighter v2 och Panigale v2 ligger runt 150 va?
Dom måste lösa något liknande om dom ska kunna sälja vidare de modellerna.
Ingen lär köpa en SF eller Panigale v2 med 120-130 hästar när V4 har runt 210…
Så blir det säkert. Lite mer hp i SS behövs, främst lättare vikt. Kan ändå sakna min ibland :)
Verkar komma en hel linje med modeller med nya V2 motorn så får se vad som dyker upp nästa vecka.
 
Antagligen blir det nya supersport-motorn tänker jag, den är väl på runt 110?
Streetfighter v2 och Panigale v2 ligger runt 150 va?
Dom måste lösa något liknande om dom ska kunna sälja vidare de modellerna.
Ingen lär köpa en SF eller Panigale v2 med 120-130 hästar när V4 har runt 210…
Fast jag kan tycka att effekthysterin är lite löjlig. V4:an lämnar väl bara den effekten på 5:an och 6:an över typ 14000 varv. Effekten på alla lägre växlar är strypt för att den öht skall gå att köra. Precis som moto-gp och wsbk-hojar.
En moto 2 hoj har väl 140 hk och är bara några sekunder långsammare än en 300hk moto gp-hoj runt en 2 minuters bana. Och dom sekunderna tar moto gp hojen i slutet av raksträckorna där man har nytta av effekten.
 
Tillbaka
Topp